  • Data: 2015-09-28 09:57:02
    Temat: Re: Konwersja kodu
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-26 17:27, szemrany pisze:
    > Hejka,
    >
    > Widzę, że niektórym się na grupie nudzi i próbują podkarmiać trolla, więc
    > może wykorzystam ten power w słusznym celu ;-)
    >
    > Mianowicie niejaki AK mnie porzucił z pomocą w konwersji kodu z C do
    > Pascala i potrzebuję pomocy.
    > Już prawie wszystko mam przetłumaczone, ale jeszcze pojawiają się
    > wątpliwości. Oto one.
    >
    > ret->allocated = (size / wordbitsize + 1);
    >
    > gdzie allocated to int
    >
    > Czy w C przypisanie wyniku dzielenia konwertuje/obcina go do typu
    > całkowitego?

    jesli argumentami dzielenia są liczby typu int to mozna przyjąć, że
    bedzie wykonany pascalowy div

    > Kolejna rzecz.
    >
    > if (trailing_bits) {}
    >
    > gdzie trailing_bits to char
    >
    > Czy char jest odpowiednikiem typu byte z pascala?

    char może byc ze znakiem, jeśli chce się mieć pewność co do wielkości i
    znaku to lepiej użyć uint8_t albo int8_t (oczywiście jesli nie sa to
    znaki, bo jesli chcemy znaki to char)

    > Czy takie sprawdzanie warunku to sprawdzenie czy trailing_bits<> 0?

    tak

    > I następna.
    >
    > x = (word_t) ~0;
    >
    > gdzie word_t to uint64
    >
    > Czy to jest równoważne zapisowi:
    >
    > x = max_uint64;

    może być, ale nie ma gwarancji

    > czyli zapalone wszystkie 64 bity?

    jeśli jest tak, to tak

    > Kolejny niejasny moment:
    >
    > ret->trailing_bits = *(ret->bitset + ret->allocated - 1) ? (word_t) ~0 : 0;
    >
    > Co ta linia przypisuje do trailing_bits?

    w zależności od spełnienia warunku *(ret->bitset + ret->allocated - 1)
    albo 0, albo ~0

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl