  • 1. Data: 2014-12-01 08:46:16
    Temat: Kopiowanie dysku z notebooka Lenovo T61p
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Mam w/w notebooka z dyskiem 100GB i chcę zamienić ten dysk na dysk 500GB
    (notabene wyciągnięty z nowszego modelu Lenovo). Jak mniemam, nie będę
    miał żadnych problemów ze skopiowaniem zawartości starego dysku na nowy
    za pomocą np. Clonezilli. Czy może się mylę? Chodzi mi przede wszystkim
    o skopiowanie "recovery partition".

  • 2. Data: 2014-12-02 13:13:53
    Temat: Re: Kopiowanie dysku z notebooka Lenovo T61p
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-12-01 o 08:46, JDX pisze:
> [...]
    > miał żadnych problemów ze skopiowaniem zawartości starego dysku na nowy
    > za pomocą np. Clonezilli. Czy może się mylę? Chodzi mi przede wszystkim

    Uzyc Acronic True Imahe Home z plyty Hiren's Boot CD. Dasz Disk Clone i
    zalatwisz sprawe. Najwyzej sobie pozniej zmienisz rozmiary partycji. Wg
    mnie jest przyjemniejszy w obsludze od Clonezillii :)

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 3. Data: 2014-12-02 13:15:14
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-12-02 o 13:13, Tasiorsa pisze:

    > Uzyc Acronic True Imahe Home z plyty Hiren's Boot CD. Dasz Disk Clone i
    > zalatwisz sprawe. Najwyzej sobie pozniej zmienisz rozmiary partycji. Wg
    > mnie jest przyjemniejszy w obsludze od Clonezillii :)
    Acronis True Image Home sorki szybko pisalem

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 4. Data: 2014-12-04 17:36:55
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    JDX wrote:
> [...]
    > miał żadnych problemów ze skopiowaniem zawartości starego dysku na nowy
    > za pomocą np. Clonezilli. Czy może się mylę? Chodzi mi przede wszystkim

    Tak, właśnie do tego służy Clonezilla.
    Będziesz potrzebował obudowy USB lub trzeciego dysku, aby zrzucić obraz
    starego dysku i po podmianie dysków w laptopie nagrać obraz na nowy dysk.

  • 5. Data: 2014-12-04 20:55:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-12-04 17:36, Poldek wrote:
    [...]
    > Tak, właśnie do tego służy Clonezilla.
    Wiem, miałem tylko wątpliwości czy bezproblemowo skopiuje mi recovery
    partition. Ale jak się okazało, to jest zwykły NTFS.

    > Będziesz potrzebował obudowy USB lub trzeciego dysku, aby zrzucić obraz
    > starego dysku i po podmianie dysków w laptopie nagrać obraz na nowy dysk.
    Bez przesady. :-) Wrzuciłem obraz przez sieć 100Mb/s na blaszaka z
    "wyszarowanym" katalogiem. Z powodu użycia LZMA do skompresowania obrazu
    trwało to z 5 godzin, ale mnie w sam raz się nie spieszyło. Wgranie
    obrazu na docelowy dysk poszło już stosunkowo szybko, tak z 10 razy
    szybciej.