    Subject: Re: Lampa rtęciowa wysokopręzna
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Fri, 25 Aug 2017 16:25:55 +0200

    > Jasne, że wiem. Ale pisania o takich rzeczach nigdy za wiele.
    > Okulary też kazałem kupić, a nawet całe maski.
    >
    > Natomiast co do wrzącego roztworu -- do nadmanganianu potasu
    > nie odczuwam wielkiej sympatii. Ale redukcja na katalizatorze
    > nie da przecież niczego więcej ponad czystą wodę i tlen.

    Tak, ale przy tym wydziela się dużo ciepła. Jeśli temperatura przekroczy
    100 C...
    Zwłaszcza, jeśli masz duży kubeł roztworu od którego trudno odprowadzić
    ciepło.
    Dawno, dawno temu izolowałem katalazę z drożdży. W chrzanie też jest jej
    sporo. Tu nie ma ryzyka wybuchu, jeśli się przegrzeje to enzym szlag trafia.

    P.P.