  • 51. Data: 2017-08-25 20:33:54
    Temat: Re: Lampa rtęciowa wysokopręzna
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.08.2017 o 20:23, Sebastian Biały pisze:
    [...]
    > Dwie różne firmy. "Firmowych" nie biore bo sa absurdalnie drogie.

    I to może być odpowiedź. Mamy pod nosem hurtownię Osram, i tam kupujemy.

    [...]

    > Mysle że róznią się czymś dzieki czemu oprawki do sterylizacji sa
    > absurdalnie drogie.

    To raczej kwestia "atestowania". W środku jest dławik i starter, na oko
    takie same, jak w zwykłych oprawach.

    P.P.

  • 52. Data: 2017-08-25 20:49:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 8/25/2017 7:33 PM, J.F. wrote:

    >Eproma skasuje słońcem. Nie wiem czy każdego, ale kilka dałem radę.
    >Trwalo to jednak ponad tydzień na jedna sztukę.

    No to widac nie mialem tygodnia cierpliwosci, bo pamietam tylko, ze
    sie nie dalo skasowac.
    Nie dalo sie tez skasowac swietlowka UV-A ... ale moze znow
    cierpliwosci zabraklo.

    >Dwie różne firmy. "Firmowych" nie biore bo sa absurdalnie drogie.

    hm, 28zl to absurdalnie drogie ?

    https://www.tim.pl/swietlowka-bakteriobojcza-g13-15w
    -hns-4008321770271

    Maja wiekszy wybor.

    >Wanna be zimne katody :D
    >https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaR1g2U
    GFuTEl0YkU

    Ale nadal tylko dwa piny.
    Zwykle swietlowki do tego tez nie beda mialy grzanych skretek ... ale
    moze inaczej zrobione.

    P.S. No faktycznie wannabe
    https://www.tim.pl/swietlowka-bakteriobojcza-g23-2-p
    in-11w-hns-4050300941240

    Nigdy tego nie uzywalem ... moze jednak maja grzane skretki ?
    ... jakby tak podobnie jak w kompaktowych schowac w srodku
    kondensator, albo i zwykly zaplonnik ?

    >To się stało po wsadzeniu w oprawkę w ktorej świeci "normalna" na
    >światło widzialne. Po sekundzie druciki (wolframowe?) w środku
    >zbielały i tyle.

    Moze zwykle tez bieleja ... tylko tego nie wydac :-)

    >Mysle że róznią się czymś dzieki czemu oprawki do sterylizacji sa
    >absurdalnie drogie.

    Moze sa drogie ... bo moga :-) Bo lekarze absurdalnie zarabiaja :-)
    A moze lepsze materialy, odporne na UV, odblysnik rowniez na UV.

    >A diabli wiedzą. Te "normalne" 6W rurki działaja, tylko jakoś krotko.
    >Swoją drogą jesli tak to co za tępak stosuje te same oprawki na dwa
    >różne napięcia?

    Hm, nie znam sie na tych amerykanskich lampach, ale jak pomyslec, to
    napiecia i prady na samej rurze powinny byc podobne.
    Fazy zapalania to jednak niekoniecznie dotyczy.

    J.

  • 53. Data: 2017-08-25 20:50:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Mamy pod nosem hurtownię Osram, i tam kupujemy.

    Żeby komuś akurat pod nosem takie coś postawić!
    Te ludzie wstydu nie mają!

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2017-08-25 21:19:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/25/2017 8:49 PM, J.F. wrote:
    > No to widac nie mialem tygodnia cierpliwosci, bo pamietam tylko, ze sie
    > nie dalo skasowac.
    > Nie dalo sie tez skasowac swietlowka UV-A ... ale moze znow cierpliwosci
    > zabraklo.

    UVA nie kasuje mi eproma, a cierpliwy byłem trzymając go kilkanascie
    godzin. Za to naświetla Positiv20 choć w/g instrukcji nie powinien.

    > hm, 28zl to absurdalnie drogie ?
    > https://www.tim.pl/swietlowka-bakteriobojcza-g13-15w
    -hns-4008321770271

    Sprawdze jeszcze, na razie najtaniej w okolicy wyszarpałem za 40zł 6W rurkę.

    FuTEl0YkU
    > Ale nadal tylko dwa piny.
    > Zwykle swietlowki do tego tez nie beda mialy grzanych skretek ... ale
    > moze inaczej zrobione.

    Po sekundzie druciki bieleja i zaczyna się dyskoteka łuków elektrycznych
    pomiedzy zwojami wraz z odgłosami stukania. Nie, to nie jest dobrze ;)

    > Nigdy tego nie uzywalem ... moze jednak maja grzane skretki ?

    No wyglądają jak grzane i mają dwa piny. Go figure.

    > ... jakby tak podobnie jak w kompaktowych schowac w srodku kondensator,
    > albo i zwykly zaplonnik ?

    Tak wygląda po rozebraniu:

    https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaaUtfWm
    dzVVRmRGc
    https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaaFhMc2
    95aGkxU00

    nie mam pod ręką "normalnej" żeby zobaczyć co w niej siedzi.

    > Moze zwykle tez bieleja ... tylko tego nie wydac :-)

    E... widac jak sie popatrzy z boku gdzie luminoforu zaoszczędzili. Swoją
    drogą stare świetlówki bodaj polamu nadawały się do kasowania epromów
    jak sie eproma przykleiło tasma w okolicy końca rury żeby widział
    szczelinę ;) Tylko że to trwało kilka dni i wymagało przemieszczania
    kostki bo nie oswietlało w całości.

  • 55. Data: 2017-08-25 21:32:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 8/25/2017 8:49 PM, J.F. wrote:

    >UVA nie kasuje mi eproma, a cierpliwy byłem trzymając go kilkanascie

    Hm, to czy nie powinnismy oslepnac wystawieni na Slonce calymi latami
    ?

    >godzin. Za to naświetla Positiv20 choć w/g instrukcji nie powinien.

    Chyba powinna, i to jak najbardziej powinna.
    http://www.cyfronika.com.pl/positiv20.htm
    "Czułość spektralna emulsji POSITIV 20 leży pomiędzy 360 a 410 nm"

    -hns-4008321770271

    >Sprawdze jeszcze, na razie najtaniej w okolicy wyszarpałem za 40zł 6W
    >rurkę.

    A takie to jeszcze taniej maja ... a przynajmniej sie chwala
    https://www.tim.pl/swietlowka-bakteriobojcza-g5-6w-h
    ns-6w-g5-4008321378330

    FuTEl0YkU

    >No wyglądają jak grzane i mają dwa piny. Go figure.

    >Tak wygląda po rozebraniu:
    >https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaaUtfW
    mdzVVRmRGc

    Normalny zaplonnik!
    I pracuje jak zwykla swietlowka.

    No to ciekaw jestem o co chodzi.

    Oprawe masz ciezka ? Moze jakis elektroniczny statecznik zawiera ...
    ale bardzo watpie, bo prawdopodobnie "zwykle swietlowki G23" tez
    zawieraja zwykly zaplonnik.

> [...]
    >widział szczelinę ;) Tylko że to trwało kilka dni i wymagało
    >przemieszczania kostki bo nie oswietlało w całości.

    Bo tam bylo zwykle szklo - dobrze tlumi UV.

    J.

  • 56. Data: 2017-08-25 21:45:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/25/2017 9:32 PM, J.F. wrote:
    > Hm, to czy nie powinnismy oslepnac wystawieni na Slonce calymi latami ?

    To chyba kwestia intensywności.

    > Chyba powinna, i to jak najbardziej powinna.
    > http://www.cyfronika.com.pl/positiv20.htm
    > "Czułość spektralna emulsji POSITIV 20 leży pomiędzy 360 a 410 nm"

    Co innego było w instrukcji. Jednak od 15 lat nie uzywam więc nie mam
    jak potwierdzić.

    dzVVRmRGc
    > Normalny zaplonnik!
    > I pracuje jak zwykla swietlowka.
    > No to ciekaw jestem o co chodzi.

    Ale te "normalne" swietlówki też stukają przy zaplonie. Albo to stuka
    zapłon łuku albo też mają zapłonnik w tym plastiku.

    > Oprawe masz ciezka ? Moze jakis elektroniczny statecznik zawiera ... ale
    > bardzo watpie, bo prawdopodobnie "zwykle swietlowki G23" tez zawieraja
    > zwykly zaplonnik.

    Lekka aż się zdziwiłem. To "oprawka do robienia paznokci" za 20zł w tym
    4 świetlowki ;) Nie rozbierałem, nie chcę mi sie prawde mówiąc z tym
    dalej bawić.

    > Bo tam bylo zwykle szklo - dobrze tlumi UV.

    Ale nie w 100%. Wystaczyło jak widać aby po kilku dniach skasować.

  • 57. Data: 2017-08-25 21:52:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > To chyba kwestia intensywności.

    Z badań wynika, że nie. Zmiany w soczewce mają charakter kumulacyjny,
    a wywoływane są między innymi przez UV.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2017-08-25 22:31:55
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > A tak przy okazji, to ciekawe są ceny nadtlenku wodoru. Roztwór
    > rzędu 35% jest za około pół dolara za litr. Stężenia bliskie
    > stu procent - to już grube tysiące dolców.

    A to nie jest stąd, że tak stężony cokolwiek trudniej uzyskać i utrzymać?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 59. Data: 2017-08-25 22:38:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie wiem, ale dokładnie ta sama oprawka słuzy jako normlana do zwykłej
    > świetlówki która nie nudzi sie i nie przepala.
    Pewnie mają inne prądy pracy, musisz dać szeregowo dwa albo więcej
    dławików i zobaczyć, każdy dławik zmniejsza prąd płynący przez
    świetlówkę, a masz za duży skoro elektrody Ci się rozgrzewają do białości.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 60. Data: 2017-08-25 22:46:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > A to nie jest stąd, że tak stężony cokolwiek trudniej uzyskać i utrzymać?

    Jasne, że stąd. Ale taki na przykład kwas węglowy w żadnym przyzwoitym
    stężeniu nie chce się utrzymać. Natomiast stężony nadtlenek wodoru
    utrzymać łatwo, o ile nie będze mu się robić rzeczy, których on nie lubi.
    Ale zatężyć go powyżej 60% -- to nie lada sztuka.

    --
    Jarek