    From: pwz <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Lanos - uszczelka pod głowicą
    Date: Tue, 16 Feb 2010 16:23:32 +0100

    W dniu 2010-02-16 16:03, paranoix pisze:
    > Witam,
    >
    > Podczas przeglądu okresowego stwierdzono wyciek oleju spod głowicy.
    > Samochód 11-letni, ale z niskim przebiegiem 85 kkm.

    Po pierwsze sprawdziłbym, czy to aby na pewno uszczelka pod głowicą.
    Zwłaszcza jeżeli taką diagnozę postawił tzw. ASO, miałbym duże
    wątpliwości...

    > W związku z tym mam 2 pytania:
    >
    > - czy mogło to być spowodowane długotrwałym użytkowaniem z dziurą w
    > wydechu (na łączeniu przed katalizatorem)?

    Nie sądzę, ale mechanikiem nie jestem...

    > - ile może kosztować wymiana uszczelki pod głowicą (silnik 1,5 8v)

    Nie znam obecnych cen, ale kilka stówek (400-500). Nie jest to droga
    naprawa jak na całkiem poważną sprawę.

    > Dobrze byłoby też gdyby ktoś mógł polecić zaufany warsztat w Warszawie
    > lub okolicach Piastowa, który się tego podejmie.
    (...)

    Turbo przy ul. Wrocławskiej 4 (Warszawa). Tel. 638 17 77, 638 97 84.
    Nie jest to b. tani warsztat i - z różnych względów - na pewno nie każdą
    naprawę bym u nich przeprowadzał, ale akurat sam robiłem tam w swoim ex
    Lanosie uszczelkę i było wszystko tak jak trzeba, włącznie z planowaniem
    głowicy. Po prostu jest to "standardowa" naprawa, którą robią "na co
    dzień", więc do tego mogę ich polecić.

    Pozdr
    pwz