  • 1. Data: 2010-02-16 16:03:00
    Temat: Lanos - uszczelka pod głowicą
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    Witam,

    Podczas przeglądu okresowego stwierdzono wyciek oleju spod głowicy.
    Samochód 11-letni, ale z niskim przebiegiem 85 kkm.

    W związku z tym mam 2 pytania:

    - czy mogło to być spowodowane długotrwałym użytkowaniem z dziurą w
    wydechu (na łączeniu przed katalizatorem)?

    - ile może kosztować wymiana uszczelki pod głowicą (silnik 1,5 8v)

    Dobrze byłoby też gdyby ktoś mógł polecić zaufany warsztat w Warszawie
    lub okolicach Piastowa, który się tego podejmie. Piszę o zaufanym, gdyż
    dość mam miejsc, w których płacę np. za wymianę wiązki kabli do świateł
    mijania (i za nową wiązkę), a po roku przy kolejnej usterce okazuje się,
    że wiązka nie została wymieniona a uszkodzony kabel skręcony i nawet
    niezaizolowany...

    Zbyszek

  • 2. Data: 2010-02-16 16:22:10
    Temat: Re: Lanos - uszczelka pod głowicą
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    paranoix pisze:
    > Witam,
    >
    > Podczas przeglądu okresowego stwierdzono wyciek oleju spod głowicy.
    > Samochód 11-letni, ale z niskim przebiegiem 85 kkm.

    Na pewno z pod głowicy? Zwykle cieknie z uszczelniacza wałka lub z pod
    pokrywy zaworów. Oleju przybywa? Masz masło pod korkiem wlewu oleju?
    Kopci na biało?

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-02-16 16:23:32
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-02-16 16:03, paranoix pisze:
    > Witam,
    >
    > Podczas przeglądu okresowego stwierdzono wyciek oleju spod głowicy.
    > Samochód 11-letni, ale z niskim przebiegiem 85 kkm.

    Po pierwsze sprawdziłbym, czy to aby na pewno uszczelka pod głowicą.
    Zwłaszcza jeżeli taką diagnozę postawił tzw. ASO, miałbym duże
    wątpliwości...

    > W związku z tym mam 2 pytania:
    >
    > - czy mogło to być spowodowane długotrwałym użytkowaniem z dziurą w
    > wydechu (na łączeniu przed katalizatorem)?

    Nie sądzę, ale mechanikiem nie jestem...

    > - ile może kosztować wymiana uszczelki pod głowicą (silnik 1,5 8v)

    Nie znam obecnych cen, ale kilka stówek (400-500). Nie jest to droga
    naprawa jak na całkiem poważną sprawę.

    > Dobrze byłoby też gdyby ktoś mógł polecić zaufany warsztat w Warszawie
    > lub okolicach Piastowa, który się tego podejmie.
    (...)

    Turbo przy ul. Wrocławskiej 4 (Warszawa). Tel. 638 17 77, 638 97 84.
    Nie jest to b. tani warsztat i - z różnych względów - na pewno nie każdą
    naprawę bym u nich przeprowadzał, ale akurat sam robiłem tam w swoim ex
    Lanosie uszczelkę i było wszystko tak jak trzeba, włącznie z planowaniem
    głowicy. Po prostu jest to "standardowa" naprawa, którą robią "na co
    dzień", więc do tego mogę ich polecić.

    Pozdr
    pwz

  • 4. Data: 2010-02-16 16:48:58
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    > Na pewno z pod głowicy? Zwykle cieknie z uszczelniacza wałka lub z pod
    > pokrywy zaworów. Oleju przybywa? Masz masło pod korkiem wlewu oleju?
    > Kopci na biało?

    Tak stwierdził diagnosta w stacji kontroli pojazdów. Wyciek jest
    widoczny na bloku silnika. Oleju nie przybywa, a płynu chłodniczego
    nieznacznie ubyło ostatnim czasem (ok. 1 cm poniżej minimum w
    zbiorniczku). Masła brak.

    Samochód dymi na biało dość intensywnie, ale to może kwestia mrozów?

    Gdyby to była nieszczelność polegająca wyłącznie na wycieku oleju, to
    nie ma tragedii - można dolewać i zbierać fundusze na naprawę. Gorzej,
    gdy faktycznie miesza się z chłodziwem...

    Diagnosta mówił, że wycieki zwiększą się z chwilą ustania mrozów.

    Zbyszek

  • 5. Data: 2010-02-16 17:15:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    paranoix wrote:

    > Samochód dymi na biało dość intensywnie, ale to może kwestia mrozów?

    Możliwe też, że wybrał papieża...

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-02-16 17:20:26
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-02-16 17:15, to pisze:

    > Możliwe też, że wybrał papieża...

    ROTFL!
    Czyścisz mi monitor! :-D
    pwz

  • 7. Data: 2010-02-16 18:18:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    paranoix wrote:
    > Podczas przeglądu okresowego stwierdzono wyciek oleju spod głowicy.
    > Samochód 11-letni, ale z niskim przebiegiem 85 kkm.

    W/g 2 mechaników Lanos wydala uszczelkę po 100kkm na gazie. Więc nie
    wiele Ci brakło, choć nie wiem czy masz gaz. Moj mial zaparcie i wydalił
    po 150kkm, ale podobno to wyjątek.

    Szlify głowicy, wymiana jakiś uszczelek, etc. Przy okazji rozrząd +
    duperele (jak pasek klinowy). Zmieściłem się w niecałym 1.5kzł ze
    wszystkim co się dało przy okazji zrobić. Pewno najtaniej to nie było.

    A potem sprzedałem ... z innych przyczyn :/

  • 8. Data: 2010-02-16 18:29:53
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > - czy mogło to być spowodowane długotrwałym użytkowaniem z dziurą w
    > wydechu (na łączeniu przed katalizatorem)?

    nie

    > - ile może kosztować wymiana uszczelki pod głowicą (silnik 1,5 8v)

    po taniosci 4-5 stowek
    kompleksowo i fachowo 3x wiecej

  • 9. Data: 2010-02-16 19:06:59
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > z pod głowicy? Zwykle cieknie z uszczelniacza wałka lub z pod

    weź no zapisz się na jakiś kurs ortografii
    P.

  • 10. Data: 2010-02-16 19:48:36
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-02-16 18:29, peter pisze:

    > nie

    > po taniosci 4-5 stowek
    > kompleksowo i fachowo 3x wiecej

    Słucham ?? w prostym silniku 8V 1,5kzł za wymianę uszczelki pod głowicą ??
    Przecież przy odrobinie chęci można to zrobić w 3h max, nie licząc
    wywiezienia głowicy do splanowania, a liźnięcie czapki to ile niby ma
    kosztować ?? 300zł ??
    Nie wiem gdzie Wy naprawiacie swoje "fury" ale jak na mój gust to 500zł
    to jest MAX co można zapłacić za zrobienie tego w tym samochodzie z tym
    silnikiem.

    Pozdrawiam !!