  • 31. Data: 2016-03-27 22:41:24
    Temat: Re: Liczniki na światłach
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

    news:almarsoft.2681695131304341152@news.neostrada.pl
    > Obok jest dyskusja o tym, że mają zniknąć. Ale ja nie o tym. Ciekawi mnie
    > procedura instalacji takiego licznika. Czy musi być wymieniany cały
    > sterownik na skrzyżowaniu czy tylko instalowany jest jakiś dodatkowy
    > ekspander wciągający te czasy z aktualnie działającego już sterownika?
    >
    > --
    > Marek

    Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew indukcyjne to
    jakieś nieporozumienie.
    Przecież na większości skrzyżowan sa obecnie kamery. Kwestia napisania
    softu, który rozpoznaje obiekty inne niz asfalt i po problemie. Można
    wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed swiatłami ale czy z oddali
    zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest itp. Doadtkowo można analizować ruch
    piszy i nie właczać niepotrzebnie zielonego dla pieszych hamując caly ruch
    samochodowy, gdy nikt nie przechodzi.
    Zby

  • 32. Data: 2016-03-27 22:42:24
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-27 o 22:41, Zbino pisze:

> [...]
    > wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed swiatłami ale czy z
    > oddali zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest itp.

    stosowane od lat...

    a.

  • 33. Data: 2016-03-27 23:03:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Mar 2016 22:41:24 +0200, "Zbino"
    <z...@p...abcdpocztaonet.pl> wrote:
    > Moim zdaniem budowanie sygnalizatorów w opartciu o petlew
    indukcyjne to
    > jakieś nieporozumienie.

    Nie wiem jak jest teraz ale kiedyś nie reagowały na motocykl, bardzo
    wqurwiające to było.
    Świadomość policji jak działa pętla na skrzyżowaniu też jest kiepska.
    Była kiedyś stłuczka na lewoskręcie z pętla. Radiowozem zaparkowali
    tak, że zablokowali wjazd na lewy pas pod pętle. Ci co chcieli
    skręcić w lewo starali się ominąć radiowóz, ale nie dało się stanąć
    tak aby uruchomić pętle i włączyć zielone na lewoskręt. Więc wszyscy
    jak cielęta stoją czekając na zielone w lewo na środkowym pasie,
    oczywiście zielonego brak. W końcu po kilku minutach mówię panie
    władzo przestawcie swoją gablotę żeby na pętle można było wjechać bo
    zaraz ci na lewoskręcie zablokują całe skrzyżowanie. A on wielkie
    oczy i widać, że nie wie o czym mówię... dramat.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2016-03-28 20:22:46
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

    > stosowane od lat...

    To zasadnicze pytanie po jakiego czorta wciąż ryją asfalty i zakładają
    pętle???
    Zby

  • 35. Data: 2016-03-28 23:50:29
    Od: BK <t...@t...nie>

    > To zasadnicze pytanie po jakiego czorta wciąż ryją asfalty i zakładają
    > pętle???
    > Zby

    Bo w praktyce wideodetekcja okazuje się mieć mniejszą skuteczność niż
    pętla indukcyjna. W materiałach reklamowych działa świetnie a na drodze
    bywa różnie. Jest też nieco droższa.

  • 36. Data: 2016-03-29 13:01:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BK" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Bo w praktyce wideodetekcja okazuje się mieć mniejszą skuteczność niż
    >pętla indukcyjna. W materiałach reklamowych działa świetnie a na
    >drodze bywa różnie. Jest też nieco droższa.

    Moze sie zmienic, jak przybedzie Tesli na drogach, z ich aluminiowym
    podwoziem :-)

    J.

  • 37. Data: 2016-03-29 13:03:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >zaraz ci na lewoskręcie zablokują całe skrzyżowanie. A on wielkie
    >oczy i widać, że nie wie o czym mówię... dramat.

    Ale czy to tylko policji wina, czy zarzad drogi powinien jednak
    przewidziec, ze petla moze nie zadzialac i co pewien czas wlaczac
    jednak zielone swiatlo, nawet jak sie wydaje, ze nikt nie potrzebuje ?

    J.

  • 38. Data: 2016-03-29 13:13:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbino" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >problemie. Można wówczas nie tylko widzieć czy ktoas stoi przed
    >swiatłami ale czy z oddali zbliżają sie inne pojazdy ile ich jest

    Napisz.
    I wyprobuj - ma dzialac we dnie, w nocy, w czasie deszczu i sniegu.
    Wykrywac samochody czarne, biale, czerwone, zielone, male, duze, tiry
    z szara plandeka itp
    I kamera z obiektywem ma byc odporna na deszcz, snieg, kurzu, sople
    lodu, slonce swiecace prosto w obiektyw ..

    >Doadtkowo można analizować ruch piszy i nie właczać niepotrzebnie
    >zielonego dla pieszych hamując caly ruch samochodowy, gdy nikt nie
    >przechodzi.

    Pieszym akurat mozna przycisk zrobic - to jest najlpsze, najtansze i
    najpewniejsze.
    I tylko go jakos dobrze oprogramowac, bo w wiekszosci przypadkow to
    widze, ze czeka i czeka - nie wiadomo na co :-)

    J.

  • 39. Data: 2016-03-29 13:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Jarku, ja (zupełnie przypadkowo, pracuję w innej branży) znam
    >osobiście
    >kilka osób pracujących przy informatycznej stronie wrocławskiego ITS,
    >jak i jednego z jego audytorów. Dlatego pozwolisz, że nie skomentuję,
    >tylko w zaciszu domowym uśmieję się jak norka. :->

    ITS to osobna sprawa.
    Swego czasu chcialem sie dowiedziec za co wlasciwie miasto tyle placi,
    wiec odszukalem przetarg.
    Wiele w tych warunkach nie bylo, byc moze w warunkach dodatkowych byla
    dodatkowa specyfikacja, ale wygladalo mi to tak, jakby miasto nie
    mialo pojecia, co dokladnie chce zamowic :-) Co moze zreszta wcale nie
    takie dziwne, bo mozliwosci duzo sie otwiera i fantazje mozna wysilic
    ... tylko jak to w karby przetargu ujac ...

    Ale dalej - glownym wymogiem bylo, aby projekt prowadzic wedle
    specyfikacji/szkoly/metody XXX - juz nie pamietam jakiej.
    A wiec chocby posiadac kierownika projektu wyksztalconego w tej
    metodzie.

    I ten punkt zaskarzyl Siemens, uzasadniajac, ze wedle ustawy to
    wystarczy, ze oferent wykaze, ze potrafi takie zamowienie wykonac,
    chocby na podstawie wczesniejszych realizacji.
    I mu to uwzglednili i przetarg zmieniono.

    Wiec te przetargi ogolnie dzialaja, czasem lepiej, czasem gorzej
    (poprzedni przyklad z Wroclawia, gdy z powodu 8zl bledu wybrano oferte
    100 mln drozsza).
    Mozna sobie przy innych poczytac jak sie czasem firmy bija ...

    Urzednik musi jednak wiedziec co chce zamowic, musi to wyraznie
    napisac i obwarowac tak, zeby mu byle czego nie wcisneli, no i byc
    moze system brania lapowek musi byc dopracowany, zeby nie bylo
    problemow z odbiorami :-)

    Jak ktos potrafi odszukac dokumenty z wroclawskeigo ITS to jestem
    ciekaw, tu maly wstep
    http://transinfo.pl/przetarg-na-inteligentny-system-
    transportu-we-wroclawiu-_more_61225.html

    J.

  • 40. Data: 2016-03-29 13:53:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 marca 2016 13:29:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Urzednik musi jednak wiedziec co chce zamowic, musi to wyraznie
    > napisac i obwarowac tak, zeby mu byle czego nie wcisneli,
    Opisze zbyt dokładnie to mu zarzuca że pod konkretna firmę pisane itp.

    A tak mi się przypomniało z przed kilku lat
    Przejazd kolejowy u nas jest. Na nim sygnalizacja świetlna.
    Bez żadnych wodotrysków bo i sprawa prosta- droga gminna, przecinająca jeden tor
    kolejowy. Dwa sygnalizatory więc gdzie czerwone zapalało się jak nadjeżdżał pociąg-
    pewnie jakiś czujnik w torach, nie wiem jak to technicznie robią.
    Z pewnych względów umysłono ze trzeba tam zrobić szlabany. No i ok.
    Koszt wyszedł ponad milion zł
    Kurczę skład ta cena ja się pytam. Dwa szlabany niewiele większe jak szlabany które
    są montowane przed wjazdem na podziemne parkingi np. czy zamknięte osiedla
    mieszkaniowe.
    Bo tak sobie myślę że cała automatyka już tam była czyli coś wykrywało nadjeżdżający
    pociąg i włączało czerwone światło. Więc zamiast włączać czerwone to coś mogło
    opuszczać szlabany zielone=podniesienie szlabanu
    Same szlabany, czyli rura i siłownik czy inny silnik raczej milion złotych nie
    powinny kosztować.
    Ale ja się pewnie nie znam