  • 1. Data: 2009-02-16 05:28:31
    Temat: Limit 100mA w USB
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Buduję urządzenie zasilane z USB i chciałbym, żeby mogło brać więcej niż
    te gwarantowane 100mA - ale nie chcę żadnej logiki przy USB, ono ma tylko
    zasilać. Nie wiecie czy kontrolery w pecetach przestrzegają tego limitu
    100mA, czy dają cały czas 500mA nie czekając aż urządzenie sobie wynegocjuje?

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 2. Data: 2009-02-16 07:58:32
    Temat: Re: Limit 100mA w USB
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 16, 6:28 am, g...@n...invalid (Adam Wysocki)
    wrote:

> [...]
    > 100mA, czy dają cały czas 500mA nie czekając aż urządzenie sobie wynegocjuje?

    Zalezy jak lezy.
    Wiele PC ma na USB po prostu 5V z zasilacza, czasami przez bezpiecznik
    1A. Ale juz np. laptopy maja zasilanie USB sterowane i bywa, ze te
    100mA traktowane jest powazniej. A np. USB na PCMCIA (wiem, teraz juz
    raczzej rzadki przypadek) pilnowalo mi poboru pradu jak cerber...

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 3. Data: 2009-02-16 08:13:17
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > 100mA traktowane jest powazniej. A np. USB na PCMCIA (wiem, teraz juz
    > raczzej rzadki przypadek) pilnowalo mi poboru pradu jak cerber...

    To urządzenie raczej będzie zasilane ze stacjonarnych komputerów.
    Dzięki :)

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 4. Data: 2009-02-16 08:54:31
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Wysocki schrieb:

    > To urządzenie raczej będzie zasilane ze stacjonarnych komputerów.
    > Dzięki :)

    w razie co zawsze możesz wstawić do wtyczki FT232R i wynegocjować te
    500mA, a na dodatek jeszcze sterować twoje ustrojstwo ;-).
    Albo poczekasz na USB3, tam jest 200mA na dzień dobry.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-02-16 12:38:58
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Waldemar Krzok pisze:

    > Albo poczekasz na USB3, tam jest 200mA na dzień dobry.

    Radio Erewań podało że 150 a nie 200.

  • 6. Data: 2009-02-16 12:50:34
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" :

    > Radio Erewań podało że 150 a nie 200.

    rozumiem, że w USB1.1 (np. PCM2702) też już była zaimplementowana
    negocjacja "ilości chapniętego prądu" ?

    --
    pzdr.
    JR

  • 7. Data: 2009-02-16 15:09:07
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Tomasz Wójtowicz schrieb:

    > Radio Erewań podało że 150 a nie 200.

    zgoda. 150mA dla niezarejestrowanych, 900mA dla zarejestrowanych (max).

    Waldek