    From: Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Lokalizowanie i logowania do BTS
    Date: Wed, 25 Feb 2009 07:09:10 +0100

    Jacek Sowiński pisze:
    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > komórka zeby działać wystarczy ze jest zalogowana do 1 btsa, ale w mieście
    > bedzie widziała ich conajmniej kilka-kilkanaście.

    Komorka NIE LOGUJE SIE DO BTSa

    > Lokalizowanie polega na odczytaniu do jakich komórek LAC jest zalogowany (1
    > aktywna +7 w kolejce od najmocniejszego do najsłabszego sygnału) i z jakim
    > mocnym sygnałem. Dokładność tego w mieście jest taka sobie, myśle ze w
    > mieście można określic pozycje do dzielnicy i zawęzić do 2-3 ulic gdzie
    > komórka bedzie sie znajdować.W terenie niezabudownym już łatwiej, bo anten
    > jest mniej.

    Lokalizowanie polega na "wypmuszania" odezwania sie telefonu i
    odczytaniu z BSC gdzie sie odezwala. W stanie standby dokladnosc
    lokalizacji wynosi od okolo 20-30km2 do czasami ponad 1000km2

    > W starych nokiach z netmonitorem można było obliczyc w przybliżeniu
    > odległość (opóźnienie sygnału) od danego btsa. Był taki parametr który w
    > przyblizeniu odpowiadał odległości ok 450m od anteny, ale uwzgledniał
    > odbicia sygnału od budynków więc wynik był niedokładny itp. Nie pamietam
    > wszystkiego dokładnie, młody byłem jak sie tym bawiłem. Kup jakąś starą
    > nokie 3210, 5110, kodem włacz Netmonitor, ściągnij pełen opis ekranów, i baw
    > sie. 10-12 lat temu to była frajda :)

    Ten parametr okresla CZAS potrzebny na dotarcie sygnalu do stacji
    bnazowej tak by nadajacy telefon trafil we wlasciwa szczelina czasowa
    stacji bazowej.

    > włączenie, wyłaczenie, połączenie głosowe, sms, zmieniając btsa (w
    > poszukiwaniu mocniejszego - praktycznie w mieście co kilkadziesiąt sekund w
    > ruchu, co pare minut w spoczynku) oraz jeśli jest w zasięgu tylko 1 btsa to
    > defaultowo co 3 godziny (netmonitor w starych nokiach rządzi :) )

    Telefon nie loguje sie do stacji bazowej tylko do obszaru wywolan. W
    zwiazku z tym aktualizacja pozycji telefonu w VLR odbywa sie zasadniczo
    przy zmianie LAC lub przy nawiazaniu polaczenia nawet sygnalizacyjnego z
    siecia.

    > Przyłóż sobie telefon na pare godzin do włączonego wzmacniacza audio (radio,
    > stereo, tv, pc), przy każdej transmisji usłyszysz "klekotanie" w głośnikach,
    > mimo ze pozornie z telefonem nic sie nie dzieje.

    Pozornie to dzieje sie tam wiele :)

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
    Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/