  • 1. Data: 2017-09-26 11:09:11
    Temat: Lutowanie a złaczka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Podłaczam cb-radio lutując przewody.
    Ale w sumie czasami trzeba je odłączyć bo "coś tam" i zastanawiałem się
    nad robieniem takiego połączenia które można łatwo odłączyć - jakiejś
    złaczki pojedynczej albo podwójnej z odpowiednia izolacją. Co mozna
    zastosowac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 2. Data: 2017-09-26 11:18:00
    Temat: Re: Lutowanie a złaczka
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Sep 2017 09:09:11 +0000, Budzik wrote:
> [...]
    > nad robieniem takiego połączenia które można łatwo odłączyć - jakiejś
    > złaczki pojedynczej albo podwójnej z odpowiednia izolacją. Co mozna

    Strzelam z głowy - może molexa? (taki od starszych dysków twardych)
    Trzyma się mocno, więc sam nie wypadnie. Izolacja adekwatna, napięcie
    odpowiednie, a do tego dość łatwo wyskubać za darmo ze starego zasilacza
    ATX.

    Mateusz

  • 3. Data: 2017-09-26 11:39:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .

    >Strzelam z głowy - może molexa? (taki od starszych dysków twardych)

    Molex to firma, wiele zlacz robi, lepiej mowic ze od starych HDD

    >Trzyma się mocno, więc sam nie wypadnie. Izolacja adekwatna, napięcie
    >odpowiednie, a do tego dość łatwo wyskubać za darmo ze starego
    >zasilacza
    >ATX.

    Mozna tez kupic, to bylo tanie, a teraz ... albo jeszcze tansze, albo
    cena antykwaryczna :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-09-26 12:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

> [...]
    > Trzyma się mocno, więc sam nie wypadnie. Izolacja adekwatna,
    > napięcie odpowiednie, a do tego dość łatwo wyskubać za darmo ze

    To jest jakis pomysł, dzięki. Sadziłem ze sa jakies "dedykowane"
    rozwiazania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 5. Data: 2017-09-26 12:14:37
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.09.2017 o 11:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > To jest jakis pomysł, dzięki. Sadziłem ze sa jakies "dedykowane"
    > rozwiazania.

    jak i tak nie widoczne to może wago na linkę?

    Łukasz

  • 6. Data: 2017-09-26 12:17:09
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > Co mozna
    > zastosowac?

    Może po prostu coś samochodowego.

    http://tnij.at/185625

  • 7. Data: 2017-09-26 13:12:19
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    wiadomości news:XnsA7FC714C63954budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > nad robieniem takiego połączenia które można łatwo odłączyć - jakiejś
    > złaczki pojedynczej albo podwójnej z odpowiednia izolacją. Co mozna

    Kostke na srubki, wago, albo jak troche wiekszy prąd to wtyczki XT30 XT60
    XT90?

    Pzdr

  • 8. Data: 2017-09-26 13:34:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    >Kostke na srubki, wago, albo jak troche wiekszy prąd to wtyczki XT30
    >XT60 XT90?

    Troche upierdliwe i grozą zwarciem po rozłączeniu :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-09-26 14:58:06
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Trzyma się mocno, więc sam nie wypadnie. Izolacja adekwatna, napięcie
    > odpowiednie, a do tego dość łatwo wyskubać za darmo ze starego zasilacza

    Ale molex nie ma żadnego zatrzasku, a w samochodzie są wibracje. Chyba
    że wzmocnić połączenie taśmą izolacyjną :)

  • 10. Data: 2017-09-26 15:06:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Sep 2017 14:58:06 +0200, Uncle Pete wrote:
    > Ale molex nie ma żadnego zatrzasku, a w samochodzie są wibracje. Chyba
    > że wzmocnić połączenie taśmą izolacyjną :)

    Ano zatrzasku brak, ale molexy z reguły trzymają się bardzo mocno same z
    siebie - nieraz ciężko je ręką wypiąć. Przez pewien czas stosowałem molexy
    do najróżniejszych rzeczy bo miałem tego od groma za sprawą stosu starych
    popalonych zasilaczy ATX i bardzo dobrze się sprawowały.

    Niemniej propozycja Maćka wydaje się sensowniejsza (OK-2): koszt
    pomijalny, wytrzymałość prądowa nieco lepsza od molexa, no i złącze
    robione specyficznie pod samochód, więc może i inne właściwości ma lepsze.

    Mateusz