  • 11. Data: 2009-07-20 18:24:05
    Temat: Re: MAX dla IDE/ATA to 70MB/s - CZY TO ŚCIEMA???
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    OK, znalazłem taką oto Twoją wypowiedź:

    "A nie wydaje Ci się, że kiedyś powinny być przesyłane same
    polecenia? Sumy kontrolne? Adresy? ATA to zwykła magistrala
    ISA, i tak cud że wprowadzono tryb DMA w którym nie trzeba
    kilku cykli na przesłanie jednego słowa danych tylko można
    przesyłać dane blokami. "

    tak więc polecenia, sumy kontrolne i adresy - i to zjada 35%
    transferu???
    trochę wątpliwe, najwyżej 2% - przecież to tylko dane sterujące, kilka
    rzędów wielkości mniej danych niż te z "pamięci" *masowej* w końcu!

  • 12. Data: 2009-07-20 19:04:28
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 20:24, Alojzy Zakalec pisze:
> [...]
    > trochę wątpliwe, najwyżej 2% - przecież to tylko dane sterujące, kilka
    > rzędów wielkości mniej danych niż te z "pamięci" *masowej* w końcu!

    Ale odczytanie jednego bloku o rozmiarze max 64 KiB wymaga
    zaprogramowania kilkunastu rejestrów kontrolera IDE i mostka
    IDE na płycie głównej. A jak czytasz dane mniejszymi blokami
    (na przykład tylko pojedynczymi stronami po 4 KiB), to na
    każdą taką stronę musisz na nowo zrealizować programowanie.

    Poza tym dysk nie odpowiada danymi od razu, tylko przez kilka
    cykli magistrali sprawdza w pamięci cache czy dany blok jest
    już dostępny, czy trzeba go sprowadzić z nośnika, i tak dalej.

    A jak już odpowie blokiem danych, to przez chwilę znowu ma-
    gistrala IDE jest bezczynna w czasie, gdy procedura obsługi
    przerwania w systemie operacyjnym przygotowuje kolejną ope-
    rację odczytu bloku.

    To nie jest bezpośrednio adresowalna pamięć RAM, gdzie wysta-
    wiasz adres wiersza i kolumny i po określonym czasie odczytu-
    jesz słowo. To rozbudowany interfejs komunikacyjny, a do te-
    go host nie wie nigdy w jakim stanie tak naprawdę jest dysk
    i czego będzie potrzebował za chwilę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 13. Data: 2009-07-21 14:06:35
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 20, 6:10 pm, Alojzy Zakalec <a...@g...com> wrote:
    > Zobaczcie, że tak napisali:http://tinyurl.com/l24r2y
    > że ich SSD (64MB cache i Silicon Motion Contoroller) rozwija 120M/80M
    > (r/w) ALE "w praktyce" zostanie to i tak obcięte do około 65MB/s bo
    > takie są niesety SZCZYTOWE MOŻLIWOŚCI interfejsu IDE (nawet
    > najlepszych!) i "ŻADEN DYSK NIE OSIĄGNIE LEPIEJ"!
    >
    > Czy to prawda bo tu jest benczmark innego SSD, Photofast V2 2.5" 128GB
    > IDE (PATA):http://tinyurl.com/nfyl8l co pokazuje transfer 120/90 MB/
    > s (r/w) - więc KTO TU ŚCIEMNIA???

    znajomy w Niemczech kupił tę przejściówke i zrobił benchmark z dyskiem
    SSD SATA A-Data:
    http://tinyurl.com/l3po79
    tak więc odcina wszystko poniżej 66MB/s (i to zarówno przy zapisie i
    odczycie) więc czy tamten kontroler w tej przejściówce to ATA66
    (UDMA4) ???

    Co tym myśleć?

  • 14. Data: 2009-07-21 14:14:54
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

  • 15. Data: 2009-07-21 14:15:19
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

  • 16. Data: 2009-07-21 14:17:21
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    chodzi o tę przejściówkę: http://tinyurl.com/l3q68p

  • 17. Data: 2009-07-21 14:58:22
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    > chodzi o tę przejściówkę:http://tinyurl.com/l3q68p

    co do tego ściemniania to widzę, że BESZCZELNE ŁGANIE co do parametrów
    sprzedawanego sprzętu jest juz normą! Otóz tak np. Transcend
    TS16GSSD25-S (SLC!!!), nie ma żadnego 70MB/s odczytu tylko coś około
    27 MB/s !!!!!!!!!
    Jak to widać w opublikowanych tu:
    http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=3133
    benczmarkach...
    (i to mimo, że na swych oficjalnych stronach Transcend zapewnia że to
    70MB/s)
    http://tinyurl.com/ks4n9t

    Tak więc może ci z Chin rzeczywiście są uczciwi...

    P.S. przepraszam za powielenie postu ale to nie moja wina, serwis
    Google albo moja przeglądarka coś zrobili bez mojej woli...

  • 18. Data: 2009-07-21 14:58:35
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

  • 19. Data: 2009-07-21 18:00:07
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > Możesz wyjaśnić, o czym piszesz?
    >
    > Bo IDE (zresztą tak jak SATA) od dawna nie jest podłączane
    > do PCI.

    w nowych plytach , tych ktore maja 1 zlacze IDE chyba jest wlasnie pod pci
    czy pci-e - np stosowany w plytach p45 mostek ich10
    nie ma juz natywnego wsparcia ide - do dolozono dodatkowy kontroler
    jmicrona (najczesciej) czy marvella
    http://en.wikipedia.org/wiki/I/O_Controller_Hub

  • 20. Data: 2009-07-22 19:09:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 20:00, Przemek pisze:
> [...]
    > czy pci-e - np stosowany w plytach p45 mostek ich10
    > nie ma juz natywnego wsparcia ide - do dolozono dodatkowy kontroler

    1) Do nowych płyt głównych nie powinno się podłączać dysków
    ATA w innych celach, niż awaryjne/tymczasowe/drugorzędne.

    2) Jeden kanał IDE nie jest w stanie nasycić PCI, aczkolwiek
    gdyby został wpięty równolegle z innymi urządzeniami to
    mógłby być w pewnym zakresie "przycięty" wydajnościowo.

    3) A jak jest podłączony przez PCIe, to już w ogóle nie ma
    problemu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |