    From: "vari" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: MUX2 - trojmiasto
    Date: Wed, 23 Nov 2011 12:38:55 +0100

    > Od razu napisze ze jestem laikiem w temacie tv.
    > Zainstalowalem na dachu budynku indywidualna nowa antene siatkowa i po
    > podlaczeniu do telewizora odbieram tylko MUX2. W super jakosci, ale tylko
    > ten. Jaka moze byc przyczyna ze tylko ten?
    > Nadajnik jest w Gdyni Chwaszczynie, a ja mieszkam w centrum.
    > Maszt co prawda nie jest widoczny, ale jest nie dalej niz 5km w linii
    > prostej. Czy moglem cos zle skonfigurowac - w odbiorniku wybralem opcje
    > strojenia automatycznego i wyszukal tylko 8 kanalow MUX2 ?

    Nie wiem czy MUX3 nadaje z tak wysokiego obiektu jak Chwaszczyno. I zdaje
    się ma moc wielokrotnie mniejszą.
    Oprócz tego, jeśli masz antenę siatkową ze wzmacniaczem to właśnie ten
    wzmacniacz (te fabrycznie wkładane w te anteny są bardzo złe) może być
    przesterowany i pojawiają się intermodulacje od innych stacji (także
    analogowych) i wypadają akurat na kanale MUX3 i odbiornik tego sygnału nie
    odczytuje.
    Nawet pobliski BTS komórkowy (stacja bazowa) potrafi przesterowywać takie
    wzmacniacze i danych kanałów nie można odebrać.
    Esktremalne przypadki to takie, że te wzmacniacze w antenach siatkowych się
    wzbudzają.
    Stają się małymi nadajnkami.
    Nie musi być Twój. Może być taki w antenie sąsiada.
    Ja sam kilka razy lokalizowałem takie wzbudzone wzmacniacze.
    Jeden wykosił TVN w całej pewnej wsi a drugi TVP1 w znacznej części
    Międzyzdrojów.
    Ten ostatni na odbiorniku komunikacyjnnym był słyszlany 2 km od anteny !!!!
    Tak więc, nawet jeśli wymieniłbyś wzmaicniacz na jakiś drogi i odporny na
    silne sygnały, to nie ma gwarancji, że rozrabia antena sąsiada.
    Ja jednak stawiam na zbyt słaby sygnał MUX3 albo przesterowanie Twego
    wzmacniacza.
    vari