  • 11. Data: 2017-03-04 05:48:45
    Temat: Re: Made In China
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 marca 2017 10:40:15 UTC+1 użytkownik Jingiel napisał:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Ud7_qhMSnYs

    Pokaż nam filmik o zasilaczach "Made in Germany", "Made in Japan", "Made in Poland".
    A może sam coś niezniszczalnego zaprojektuj i pokaż nam jak to się robi..

    A co się tyczy myśli technicznej inżynierów Państwa Środka, to Wielki Szacun !!

  • 12. Data: 2017-03-04 09:42:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Mar 2017 11:13:16 +0000, Cezar <c...@B...pl.invalid>
    wrote:
    > w skórocie - lampka do akwarium bez izolacji galwanicznej z siecią
    :-)

    Co w tym dziwnego? Pokaż jakakolwiek grzałkę akwarystyczna, która ma
    taka izolację.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-03-04 21:44:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 20:48:45 -0800 (PST), s...@g...com
    > Pokaż nam filmik o zasilaczach "Made in Germany", "Made in Japan",
    > "Made in Poland". A może sam coś niezniszczalnego zaprojektuj i
    > pokaż nam jak to się robi..

    Tatarek zasilacze chyba jeszcze robi.
    Choc ciekawe, komu sprzedaje, przy tych cenach.

    J.

  • 14. Data: 2017-03-04 22:53:28
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-03-04 09:42, Marek wrote:
    > :-)
    >
    > Co w tym dziwnego? Pokaż jakakolwiek grzałkę akwarystyczna, która ma
    > taka izolację.

    Mam w wytrawiarce. Szkło jest izolatorem.

  • 15. Data: 2017-03-04 23:18:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Mar 2017 22:53:28 +0100, Pcimol napisał(a):

    > Mam w wytrawiarce. Szkło jest izolatorem.

    Do pierwszej awarii :-)

    No i warto pamietac, ze ta izolacja sie konczy gdzies w kilkuset
    stopniach C - szklo to elektrolit.

    J.

  • 16. Data: 2017-03-05 11:23:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Mar 2017 22:53:28 +0100, Pcimol <...@...com> wrote:
    > Mam w wytrawiarce. Szkło jest izolatorem.

    Rotfl... izolacja przewódu też jest izolatorem i co z tego?

    To nie jest izolacja galwaniczna z trafo separacyjnym jaką miał na
    myśli przedpisca (bo tylko taka ma sens jeśli mówimy o
    bezpieczenstwie w takich zastosowaniach).

    Tutaj nie chodzi o izolacyjność izolatora ale o bezpieczeństwo gdy
    izolator zawiedzie. Układ ma być nadal bezpieczny gdy izolator
    zostanie uszkodzony.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2017-03-05 14:41:42
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    ciekawostka, wczoraj podłączyłem sobie taki zasilacz z allegro molex do
    peryferiów komputerka i co...

    http://zsyp.eu/smieci/zaklocenia-xe.JPG

    ciekawe jest to, że nawet jak odpiąłem urządzenie peryferyjne od tego
    zasilacza i chodził bez obciążenia to i tak zasyfiał cały obraz...

    ciekawa sprawa...

  • 18. Data: 2017-03-05 16:59:23
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-03-05 11:23, Marek wrote:

> [...]
    > Tutaj nie chodzi o izolacyjność izolatora ale o bezpieczeństwo gdy
    > izolator zawiedzie. Układ ma być nadal bezpieczny gdy izolator zostanie

    Fakt, masz rację.

  • 19. Data: 2017-03-06 09:09:13
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Marek wrote:

    > To nie jest izolacja galwaniczna z trafo separacyjnym jaką miał na myśli
    > przedpisca (bo tylko taka ma sens jeśli mówimy o bezpieczenstwie w
    > takich zastosowaniach).

    Spora liczba elektrycznych podgrzewaczy przepływowych wody
    ma grzanie bezpośrednie w oparciu o nieizolowaną grzałkę
    i ludzie od tego na masową skalę nie giną.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2017-03-06 09:26:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Mar 2017 09:09:13 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Spora liczba elektrycznych podgrzewaczy przepływowych wody
    > ma grzanie bezpośrednie w oparciu o nieizolowaną grzałkę
    > i ludzie od tego na masową skalę nie giną.

    Piotrze - w jakim sensie "nieizolowana" ?

    Bo w srodku chyba jednak zastane drut oporowy, w jakiejs izolacji
    (piasek), to w metalowej rurce i wszystko pieknie dziala, dopoki woda
    nie przezre tej metalowej rurki i nie wleje sie do piasku.

    J.