  • 11. Data: 2023-01-01 01:28:02
    Temat: Re: Mały MCU z rozbudowanym PWM
    Od: Jacek Radzikowski <j...@g...com>

    On Thursday, December 29, 2022 at 8:32:19 AM UTC-5, M M wrote:
    > Znacie coś mniejszego niż ATmega2560 i w miarę dostępnego, co wygeneruje 6 sygnałów
    PWM dla modułu 3-fazowego mostka IGBT (wstępnie IM818SCC bo w TME mają) użytego jako
    3 równolegle połączone step-down? Parami po 2 sygnały dla dolnego i górnego klucza z
    dead-time, 3 takie pary (ustawione to samo wypełnienie) przesunięte w fazie o 120
    stopni względem siebie. ATmega2560 powinien dać radę za pomocą 3 timerów (3, 4, 5)
    ustawionych na różne wartości początkowe i uruchomionych w jednej chwili. Prototyp
    więc mile widziane coś łatwo montowanego w DIP. Dostępne mniejsze płytki Arduino z
    tego co widzę są robione na starszym ATmega328P a nie nowszym PB który ma więcej
    timerów.

    Jeśli nie straszna Ci przesiadka na nowy procesor, zerknij na serię C2000 od TI. To
    są procesory zaprojektowane do takich zastosowań i nawet najtańszy powinien mieć
    więcej kanałów PWM niz potrzeba do sterowania jednym silnikiem. Jeśli nie
    potrzebujesz tysięcy sztuk, to są dostępne w Mouserze, i są tańsze niż 2560.
    To nie jest zbytnio popularna rodzina w aplikacjach hobbystycznych, ale dość miło się
    w nich rzeźbi.

    Jacek.

  • 12. Data: 2023-01-01 11:17:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-31 o 17:51, M M pisze:

    > Ale to ma być nie falownik tylko DC/DC "interleaved synchronous buck converter".
    > Czyli 3 mniejsze stopnie mocy połączone równolegle, sterowane tym samym
    wypełnieniem ale przesuniętym w fazie.
    No to ci tu nie pomogę.

    > A jednak... EVAL-M1-IM818-A :)
    Przecież na tej płytce małej masz zwykły falownik 3F na który wyżej
    kręciłeś nosem + IGBT na dużej.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2023-01-01 18:14:08
    Od: M M <m...@g...com>

    niedziela, 1 stycznia 2023 o 11:17:37 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > Przecież na tej płytce małej masz zwykły falownik 3F na który wyżej
    > kręciłeś nosem + IGBT na dużej.
    Chodzi właśnie o tę dużą - małą dorobić własną. Najlepiej na AVR bo w tym sporo
    rzeźbiłem (choć w starszych - w nowszych widzę peryferia się mocno pozmieniały, no i
    trzeba nowy inny programator z UPDI).
    Wszystkie 3 wyjścia falownika przez 3 dławiki i drugie końce dławików połączone razem
    to wyjście.

  • 14. Data: 2023-01-01 18:34:52
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    M M wrote:

    > Znacie coś mniejszego niż ATmega2560 i w miarę dostępnego, co wygeneruje 6 sygnałów
    PWM dla modułu 3-fazowego mostka IGBT (wstępnie IM818SCC bo w TME mają) użytego jako
    3 równolegle połączone step-down?

    Ale mniejszego fizycznie, czy prostszego? Boja się ostatnio zachwycam
    RP2040. Kosztuje dolara, jest silnym ARMem i NIE MA flash, a więc i
    problemów flash. Mogę program trzymać w MRAM.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2023-01-01 18:37:37
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Jacek Radzikowski wrote:

    > Jeśli nie straszna Ci przesiadka na nowy procesor, zerknij na serię C2000 od TI.

    Albo dorzeźbić peryferia w FPGA typu MachXO2 albo iCE40. Choć raczej nie
    w przypadku trzech kanałów PWM.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2023-01-01 18:44:38
    Od: m <...@e...com>

    W dniu 01.01.2023 o 18:14, M M pisze:
> [...]
    trzeba nowy inny programator z UPDI).
    > Wszystkie 3 wyjścia falownika przez 3 dławiki i drugie końce dławików połączone

    https://www.microchip.com/en-us/product/dsPIC33EP16G
    S202
    Ale wymaga trochę nauki jeżeli nie widziałeś nigdy z bliska
    M.

  • 17. Data: 2023-01-01 19:05:28
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 1.01.2023 18:34, Piotr Wyderski wrote:

    > RP2040. Kosztuje dolara, jest silnym ARMem i NIE MA flash, a więc i
    > problemów flash. Mogę program trzymać w MRAM.

    Aha bo ty coś tam zakopujesz i niby flash nie dożyje tyle?

    --
    Mirek.

  • 18. Data: 2023-01-01 19:34:48
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Mirek wrote:

    > Aha bo ty coś tam zakopujesz i niby flash nie dożyje tyle?

    W tym sensie. I nie tyle nie dożyje, co nie ma gwarancji, że dożyje, a
    wymienić się nie da.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2023-01-01 20:39:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-01 o 18:14, M M pisze:
    > Chodzi właśnie o tę dużą - małą dorobić własną. Najlepiej na AVR bo w tym sporo
    rzeźbiłem (choć w starszych - w nowszych widzę peryferia się mocno pozmieniały, no i
    trzeba nowy inny programator z UPDI).
    W temacie 'chłopy atmegi rzucili' napisałem co jest dostepne, najlepiej
    sie opłaca płytka z atmegą 4809.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2023-01-02 01:03:20
    Od: M M <m...@g...com>

    niedziela, 1 stycznia 2023 o 20:39:46 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > W dniu 2023-01-01 o 18:14, M M pisze:
    > W temacie 'chłopy atmegi rzucili' napisałem co jest dostepne, najlepiej
    > sie opłaca płytka z atmegą 4809.
    ATmega4809 w prosty sposób nie wygeneruje tego co potrzebuję - da się zrobić
    przesunięte WOn ale dla odmiany tylko wypełnienie 50%.
    ATmega328PB prawie by się nadał gdyby nie to że OC3B i OC4B współdzielą ten sam pin.
    AVR128DB28 (w TME mają) TCA ma 6 wyjść WO0-5 i być może da się użyć ale z
    rekonfiguracją w locie w przerwaniach 2 razy na cykl, TCD niby "optimized for power
    control" ale jest tylko jeden (na jeden półmostek) a byłyby potrzebne 3.
    Kusi by obadać RP2040 - w opisie PWM nawet wspominają: "Slices can be enabled or
    disabled simultaneously via a single, global control register. The slices then run in
    perfect lockstep, so that more complex power circuitry can be switched by the outputs
    of multiple slices." - widać chyba ktoś tam robił też jakieś układy mocy a nie tylko
    cyfrówkę :)
    Jeden timer ma 2 wyjścia na których powinno dać się zrobić dead-time dla 2 kluczy
    ustawiając w trybie "phase correct" nieco różne wypełnienia i jedno wyjście
    zanegowane. Takich timerów jest tam 8 czyli da się zrobić nawet 8 faz :)
    Płytki nawet dość tanie, zastanawiam się gdzie może być haczyk...
    Działa toto stabilnie w dość mocno zakłóconym środowisku (blisko układów mocy)?
    Zewnętrzny flash ma jedną wadę - brak zabezpieczenia kodu przed skopiowaniem. Jakby
    zrobić na tym jakiś produkt to w Chinach zaraz go sklonują. No ale do celów
    prototypowo-testowych nie ma problemu :)