  • 21. Data: 2013-08-15 22:31:18
    Temat: Re: Mam pomysła !
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 15.08.2013 megrims <m...@i...pl> napisał/a:

    > A tak serio, to uważam, że za max 20 lat będzie dokładnie tak
    > jak piszesz, bo jewropa to już taka lewacka jest.

    Nie będzie, bo to wcale nie o to chodzi. No chyba że znajdą inny
    wygodniejszy bat.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 22. Data: 2013-08-16 00:19:30
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 22:21:22 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    ubezpieczycielem jest państwo a ubezpieczyciel dostaje marżę za sprzedaż polisy. Jak
    by zarobił więcej niż wynika to z marży to górkę oddaje do budżetu.

    > Link poproszę.
    >

    > --
    >
    > Liwiusz

    Do tego że Słońce świeci też chcesz linka? Znasz coś co jest obowiązkowe a nie jest
    państwowe?

  • 23. Data: 2013-08-16 00:43:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-16 00:19, k...@g...com pisze:

    ubezpieczycielem jest państwo a ubezpieczyciel dostaje marżę za sprzedaż polisy. Jak
    by zarobił więcej niż wynika to z marży to górkę oddaje do budżetu.

    > Do tego że Słońce świeci też chcesz linka?

    Jakbyś napisał, że gaśnie w nocy, to bym poprosił.

    >Znasz coś co jest obowiązkowe a nie jest państwowe?

    Napisałeś, że ubezpieczyciele przekazują nadwyżki z OC do budżetu.
    Myślałem, że czegoś nie wiem, ale po stylu odpowiedzi widzę, że to nie
    ja jestem niedoinformowany.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2013-08-16 02:48:54
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 16 sierpnia 2013 00:43:22 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    >

    > Napisałeś, że ubezpieczyciele przekazują nadwyżki z OC do budżetu.
    >
    > Myślałem, że czegoś nie wiem, ale po stylu odpowiedzi widzę, że to nie

    System obowiązkowego komunikacyjnego OC tak jak ZUS jest zerznięty z systemu
    niemieckiego. Działa tak. Podstawowe założenie - system jest solidarnosciowy i nie
    przynosi w okresie rozrachunkowym zysku. Jeśli pojawia się zysk to jest obniżana
    składka bazowa na następny okres rozrachunkowy, jeśli pojawia się strata to składka
    bazowa jest podwyższana. Składka bazowa jest niezależna od ubezpieczanego pojazdu.
    Jest taka sama dla wrotek z motorkiem i najnowszego Bentleya. Ubezpieczyciel kupuje
    od budżetu prawo do sprzedaży np 1000 polis po 1000 złotych. Razem milion. Dostaje
    marżę za sprzedaż. I marża jest teoretycznie jego zarobkiem. Może dowolnie
    kształtować wysokość składki. Na koniec rocznego okresu rozliczeniowego rozlicza się
    według algorytmu od miliona odejmuje swoja marżę i to co wypłacił w formie
    odszkodowań. Pożądane jest żeby kwota jaką ma wpłacić wynosiła zero. Oznacza to że
    idealnie oszacował ryzyko. Jeśli wypłacił mniej to nadwyżkę wpłaca do budżetu. Jeśli
    wypłacił więcej, taki niefart mu się trafił, to dokłada ze swoich. Na pewno istnieją
    jakieś dokumenty regulujące rozliczenia związane z OC. W ministerstwie finansów
    szukaj. To jak dziala OC nie jest żadną tajemnicą i było wiele razy opisywane w
    prasie. Według mnie działanie OC należy do wiedzy powszechnej tak jak działanie ZUS i
    żadne linki nie są potrzebne. Jeśli masz wątpliwości to trochę jest w ustawie o OC.
    Gwarantem wypłaty jest państwo. Oczywiście poprzez jakieś fundusze izby itp.
    Charakterystyczne jest że te twory podlegają bezpośrednio właściwym ministerstwom.
    Jest to wyraźnie zaznaczone w ustawie.

  • 25. Data: 2013-08-16 08:22:10
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-08-15 21:32, J.F. pisze:

    > Niestety, we wrocku 70 na Legnickiej zdjeli. Ponoc z powodu halasu.
    >
    > J.

    jechałem w zeszłym tygodniu z okolic Jawora w stronę A4 - nie pamiętam w
    którym miejscu bo rzadko tam jeżdżę - w terenie niezabudowanym jest
    ograniczenie... do 30km/h ( z dopiskiem uszkodzona nawierzchnia).
    Pomyślałem sobie, aa, nie spieszy mi się, będę jechał przepisowo - ale
    wystraszyłem się aut za mną i pojechałem normalnie (nie wiem, 70,
    80km/h) nie odczuwając przy tym większych nierówności niż na innych drogach.
    Dlaczego tego nie zgłosiłem? Nie wiem komu, nie wiem nawet w którym
    miejscu ten znak był bo miejscowości nie znam, z resztą droga faktycznie
    idealnie równa nie była.

    Łukasz

  • 26. Data: 2013-08-16 09:54:50
    Od: p...@g...com

    --Teraz na poważnie: dlaczego ubezpieczyciel miałby pozbawiać się zysku zmniejszając
    koszt ubezpieczenia ?

    bo ubezpieczyciel umie liczyc i wie ze najbardziej bola go wyplaty odszkodowan a te
    moga tylko rosnac ... jesli udowodnia zwiazek miedzy przekraczaniem predkosci a
    wysokoscia szkody to pojdzie juz szybko ale czy rzeczywiscie zachodzi taka
    prawidlowosc ? tzn czy kierowca notorycznie przekraczajacy predkosc naprawde powoduje
    wysokokosztowe szkody ?

    P.

  • 27. Data: 2013-08-16 11:05:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-16 09:54, Użytkownik p...@g...com napisał:
> [...]
    prawidlowosc ? tzn czy kierowca notorycznie przekraczajacy predkosc naprawde powoduje

    Dopóki ktoś nie udowodni że zachodzi firma zakłada że nie, bo dlaczego
    miała by ryzykować swoim zyskiem.
    Masz jakiś problem ze wstawianiem znaków końca linii ?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2013-08-16 11:13:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Dopóki ktoś nie udowodni że zachodzi firma zakłada że nie, bo dlaczego
    > miała by ryzykować swoim zyskiem.
    > Masz jakiś problem ze wstawianiem znaków końca linii ?

    Mówiłem Ci już, że nie należy łamać linii

  • 29. Data: 2013-08-16 12:11:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Aug 2013 17:48:54 -0700 (PDT), k...@g...com

> [...]
    > Jeśli pojawia się zysk to jest obniżana składka bazowa na następny
    > okres rozrachunkowy, jeśli pojawia się strata to składka bazowa

    Ale kto ci takich bzdur naopowiadal ?
    Naczytales sie jakis ksiazek sprzed wieku o Towarzystwach Ubezpieczen
    Wzajemnych ?

    Dzis owszem, sporo jest z nazwy TUW, co nie znaczy ze tak dzialaja.
    Cennik ustala ktos z zarzadu, musi dbac o ogolne zbilansowanie
    kosztow, nadwyzke przekazuje na fundusz rezerwowy ... albo premie dla
    zarzadu :-) Albo na reklame w telewizji, lub dywidende dla
    akcjonariuszy.

    Owszem, mozna tez obnizyc skladki. Szczegolnie jesli klienci odchodza.

    Tylko ze wypadkow coraz mniej, a stawka rosnie :-)

> [...]
    > 1000 polis po 1000 złotych. Razem milion. Dostaje marżę za
    > sprzedaż. I marża jest teoretycznie jego zarobkiem.

    Miales ty kiedys samochod ?
    To bys chyba zauwazyl ze skladka jest jednak rozna.
    W Niemczech tez.

> [...]
    > swoja marżę i to co wypłacił w formie odszkodowań. Pożądane jest
    > żeby kwota jaką ma wpłacić wynosiła zero.

    I potrafisz to poprzec cytatem z ustawy ?
    Moze byc i niemiecka, bo w polskiej na pewno nie znajdziesz.

> [...]
    > rozliczenia związane z OC. W ministerstwie finansów szukaj. To jak
    > dziala OC nie jest żadną tajemnicą i było wiele razy opisywane w

    Ciekaw jestem co ty za prase czytasz ... ale nie pij tyle przy
    czytaniu. Albo nie pal.

> [...]
    > wątpliwości to trochę jest w ustawie o OC. Gwarantem wypłaty jest
    > państwo. Oczywiście poprzez jakieś fundusze izby itp.

    Fundusze, ktorych czlonkami (obowiazkowymi) sa ubezpieczyciele.
    No i to pokrywa przypadek bankructwa ubezpieczyciela (oraz u nas
    pojazdu bez OC), co jest przypadkiem bardzo rzadkim.

    > Charakterystyczne jest że te twory podlegają bezpośrednio właściwym
    > ministerstwom. Jest to wyraźnie zaznaczone w ustawie.

    Komisji chyba.

    J.

  • 30. Data: 2013-08-16 12:13:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Aug 2013 08:22:10 +0200, ddddddd napisał(a):
> [...]
    > wystraszyłem się aut za mną i pojechałem normalnie (nie wiem, 70,
    > 80km/h) nie odczuwając przy tym większych nierówności niż na innych drogach.

    Z tym ze to moze byc dupochron. Jak sobie kierowca cos uszkodzi ... to
    jego wina.

    > Dlaczego tego nie zgłosiłem? Nie wiem komu, nie wiem nawet w którym
    > miejscu ten znak był bo miejscowości nie znam, z resztą droga faktycznie
    > idealnie równa nie była.

    Zgloszenie pewni by nic nie dalo - skoro ustawilimy 30, to mielismy
    podstawy. Np jedna dziure w jezdni, ktorej nie oplaca sie remontowac
    :-)

    J.