  • 11. Data: 2012-05-04 19:18:12
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 04 May 2012 19:10:36 +0200, Shrek wrote:

    > Myślę, że prawda jest troszkę bardziej nieprzyjemna, a mianowicie
    > jeszcze nie wszyscy zeszli:(

    Tak też kiedyś myślałem, ale trafiłem na dane z których wynikało że ogromna
    większość ofiar śmiertelnych to ci którzy zmarli na miejscu lub krótko po
    wypadku.
    Jak kogoś ratownicy dopadną jeszcze za życia, to w obecnych czasach
    zazwyczaj już przeżyje.

    Ci którzy umierają potem w szpitalach to też jakaś część, ale nie podniosą
    ilości ofiar tak 2-3 krotnie (bo tyle zazwyczaj brakuje do średniej jak
    podają takie cząstkowe statystyki z kilku dni).

  • 12. Data: 2012-05-04 19:22:17
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-04 19:18, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > ilości ofiar tak 2-3 krotnie (bo tyle zazwyczaj brakuje do średniej jak
    > podają takie cząstkowe statystyki z kilku dni).

    Z danych KGP wynika że więcej osób ginie po prostu w normalny dzień od
    pn do pt niż w weekendy i stąd te różnice.

    Rafał

  • 13. Data: 2012-05-04 19:38:30
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-05-04 13:02, The_EaGle pisze:

    > I nich mi ktoś powie że policja nie manipuluje faktami o wypadkach...

    Ależ policja nie manipuluje. Jeśli już ktoś manipuluje, to onet i cała
    reszta mediów pisząc o ilości zabitych, ale nie pisząc, że to znacznie
    mniej, niż w inne 7 dni w ciągu roku.

    > "Od 27 kwietnia do 3 maja policjanci zatrzymali też aż 3701 pijanych
    kierowców."

    Manipulacja może być tutaj. Chociaż raczej niechlujstwo pismaków. Bo
    kierowca to jedno, a kierujący to pojęcie szersze, obejmujące również
    rowerzystów. A tych ostatnich (jak dziś usłyszałem w wiadomościach na
    "1", co również może nie być precyzyjne) jest wśród zatrzymanych około 40%.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2012-05-04 20:05:02
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-04 19:18, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > wypadku.
    > Jak kogoś ratownicy dopadną jeszcze za życia, to w obecnych czasach

    Czyli najlepszym planem na zmniejszenie trupów o połowę jest
    zachęcenie/zmuszenie ludzi do przeprowadzenia pierwszej pomocy, bo
    niestety na ratowników w 3 minuty nie ma co liczyć:(

    Shrek.

  • 15. Data: 2012-05-04 20:08:11
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-04 19:38, LEPEK wrote:

> [...]
    > rowerzystów. A tych ostatnich (jak dziś usłyszałem w wiadomościach na
    > "1", co również może nie być precyzyjne) jest wśród zatrzymanych około 40%.

    około 40% to w całym roku - można wygóglać statystyki - to różnie
    paragrafy są. A skoro rowerzyści są zjawiskiem sezonowym i muszą na te
    swoje 40% zapracować w parę miesięcy... Podejrzewam, że w majowy weekend
    zdecydowana większość "pijanych kierowców" to rowerzyści. Brawo policja
    - tak trzymać, statystyka jest najważniejsza:(

    Shrek.

  • 16. Data: 2012-05-04 20:13:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 04 May 2012 19:22:17 +0200, The_EaGle wrote:

    > Z danych KGP wynika że więcej osób ginie po prostu w normalny dzień od
    > pn do pt niż w weekendy i stąd te różnice.

    Z danych policji z 2011r - ofiary śmiertelne:
    sobota 681
    niedziela 670
    piątek 659
    poniedziałek 603
    czwartek 541
    środa 537
    wtorek 498

    Jednak weekendy górą.

  • 17. Data: 2012-05-04 20:42:51
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Miroo* wrote in <news:4fa3bc18$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>:
    > No to trzeba jeszcze statystycznie wziąć pod uwagę jakie puste drogi
    > teraz są. Wczoraj na zazwyczaj mocno obciążonej trasie prawie 400 km
    > tylko 3-4 razy byłem wyprzedzany na podwójnej ciągłej i tylko 2 razy
    > musiałem zjechać przed wyprzedzającym na trzeciego. W dni powszednie
    > trzeba by prawie non stop poboczem jechać.

    Ale Ty tak serio? Robię około 30 tysięcy rocznie po PL i od 10 lat nie zdarzyło
    mi się, żeby ktoś zrzucał mnie na pobocze...

    pozdr, rdx

    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

  • 18. Data: 2012-05-05 00:02:11
    Od: to <t...@i...pl>

    begin megrims

    > oczywiście jajca sobie robię.

    Tak, tak. ;)

  • 19. Data: 2012-05-05 13:20:29
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-04 19:38, LEPEK wrote:

> [...]
    > rowerzystów. A tych ostatnich (jak dziś usłyszałem w wiadomościach na
    > "1", co również może nie być precyzyjne) jest wśród zatrzymanych około 40%.

    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,11664598,Obla
    wa_na_rowerzystow__Troska_o_porzadek_czy_nabijanie.h
    tml

    No i jak w temacie - nie znalazło się 3 tysiące pijanych kierowców, to
    się dobierze z rowerzystów (na ścieżce).

    Shrek.

  • 20. Data: 2012-05-05 15:27:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

> [...]
    tml

    > No i jak w temacie - nie znalazło się 3 tysiące pijanych kierowców, to się

    A co, święte krowy życzą sobie na drodze mieć tylko prawa, ale jak zwykle
    obowiązków i zakaz już nie chcą znać?