  • 51. Data: 2012-05-06 10:58:40
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-06 10:13, jerzu wrote:

    > Mimo że od początku długiego weekendu policjanci apelują, by nie
    > wsiadać za kierownicę pod wpływem alkoholu, to zatrzymali już 4644
    > nietrzeźwych kierujących. - Niestety nasze statystyki pokazują, że
    > większość z tych kierowców to ci, którzy mają powyżej 0,5 promila
    > alkoholu we krwi - czyli popełniają przestępstwo zagrożone karą do
    > dwóch lat więzienia. Przykładowo w sobotę, na 463 kierowców aż 429
    > miało powyżej 0,5 promila. To nie są osoby, które wypiły jedno piwo
    > przy grillu - zaznaczyła Puchalska.

    Mi chodziło o paragrafy "pojazdy mechanczne", "inne pojazdy".

    Shrek.

  • 52. Data: 2012-05-06 11:25:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 May 2012 19:43:30 +0200, Cavallino napisał(a):
    > A ja o tym.
    > Zero tolerancji w tej sprawie i koniec.

    A jak ci wprowadza zero tolerancji na predkosc ?

    > IMO słuszna postawa, ma odstraszać i odzwyczajać.

    Niedostosowanie predkosci to przyczyna 9179 wypadkow,
    nietrzezwi kierowcy samochodow osobowych spowodowali 2075 wypadkow, a
    rowerow 244 wypadki. Przy czym zapewne w wiekszosci sami byli ofiarami ...

    To co, gdzie robimy zero toleracji ? :-)

    I nie zaslaniaj sie ze dla policji wszystko to nadmierna predkosc, bo
    wypadkow bylo jednak 40 tys.

    J.

  • 53. Data: 2012-05-06 11:30:33
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-06 11:25, J.F. wrote:

    > Niedostosowanie predkosci to przyczyna 9179 wypadkow,
    > nietrzezwi kierowcy samochodow osobowych spowodowali 2075 wypadkow, a
    > rowerow 244 wypadki. Przy czym zapewne w wiekszosci sami byli ofiarami ...

    Konkretnie, to w wypadkach spowodowowanych przez rowerzystów, oprócz
    nich samych w dwóch zeszłych latach zginęło po jednej osobie.
    "Nieszczęśliwie" roweranci byli trzeźwi (obydwa wypadki opisała prasa,
    taka to była sensacji, jakby człowiek zagryzł psa).

    Shrek.

  • 54. Data: 2012-05-06 11:47:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > A jak ci wprowadza zero tolerancji na predkosc ?

    Przecież od kiedy pamiętam tak jest.
    Wystawanie z radarami w krzakach to ulubione zajęcie misiów niebieskich już
    za komuny było.

    > Niedostosowanie predkosci to przyczyna 9179 wypadkow,

    Z czego pewnie 9175 to czysta bzdura, wynikająca z tego, że analiza
    faktycznej przyczyny wypadku przerosła danego misia bez szkoły.

  • 55. Data: 2012-05-06 11:55:07
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-06 11:47, Cavallino wrote:

> [...]
    .net...

    > Przecież od kiedy pamiętam tak jest.
    > Wystawanie z radarami w krzakach to ulubione zajęcie misiów niebieskich

    Byłoby gdyby za 0,2 dkm/h było zabranie prawka na rok i 30 dni pierdla,
    a za 0,5 dkm/h prawko na 10 lat i 3 lata pierdla. Wtedy miałbyś
    analogiczną sytuację i pierwszy byś darł japę:P Inna sprawa, że zaraz by
    musieli drogówkę rozwiązać, bo co oni by na pustych drogach robili, jak
    wszyscy w pierdlu;)? Na służbę więzienna trzeba by ich przerobić:P

    Shrek.

  • 56. Data: 2012-05-06 12:11:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > sytuację i pierwszy byś darł japę:P Inna sprawa, że zaraz by musieli
    > drogówkę rozwiązać, bo co oni by na pustych drogach robili, jak wszyscy w

    No właśnie.
    W odróżnieniu od powszechnego NIEakceptowania limitów prędkości, zakaz jazdy
    pod wpływem jest w społeczeństwie akceptowany powszechnie.
    To że jakieś przypały muszą chlać i jechać, względnie gardłować na grupach
    za zezwoleniem na takowy proceder, to jest margines, który trzeba tępić i
    tyle.

  • 57. Data: 2012-05-06 12:12:51
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-04 13:02, The_EaGle pisze:
    > Tymczasem w zeszłym roku zgineło ponad 4000 osób.

    2007 - 5,6k
    2008 - 5,4k
    2009 - 4,6k
    2010 - 3,9k
    2011 - 4,1k
    2012 - ?

    > Oznacza to więc że w ciągu tego okresu zginęło ponad 35% mniej osób niż
    > średnia!

    A może 2012 zakończymy na poziomie 3k? Wtedy ten majowy weekend
    odzwierciedliłby tendencję roku?

  • 58. Data: 2012-05-06 12:38:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 May 2012 11:47:40 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Przecież od kiedy pamiętam tak jest.
    > Wystawanie z radarami w krzakach to ulubione zajęcie misiów niebieskich już
    > za komuny było.

    Zero tolerancji to zero - za przekroczenie o 5 km/h 500zl i miesiac bez PJ,
    za 10 km 5000zl i pol roku bez PJ, a za przekroczenie o 15 to dozywotnie
    pozbawienie i konfiskata wszystkich posiadanych pojazdow.

    A nie ze upuscisz w radiowozie 100 zl i pojedziesz dalej szczesliwy :-)

    > Z czego pewnie 9175 to czysta bzdura, wynikająca z tego, że analiza
    > faktycznej przyczyny wypadku przerosła danego misia bez szkoły.

    Dlatego napisalem ze wypadkow bylo 40 tys.
    I wychodzi calkiem wiarygodna liczba, bo jak czlowiek wjezdza na zakrecie w
    drzewo, to co jest winne ? Deszcz ?

    J.

  • 59. Data: 2012-05-06 12:44:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zero tolerancji to zero - za przekroczenie o 5 km/h 500zl i miesiac bez
    > PJ,

    Odpisałem już Shrekowi, nie będę powtarzać.
    W każdym razie zero tolerancji to ma być, ale dla łupienia kierowców pod
    byle pretekstem.

    > Dlatego napisalem ze wypadkow bylo 40 tys.
    > I wychodzi calkiem wiarygodna liczba

    Może dla Ciebie.

    >, bo jak czlowiek wjezdza na zakrecie w
    > drzewo, to co jest winne ? Deszcz ?

    Np. źle wyprofilowany zakręt, dziury w asfalcie, awaria samochodu,
    zagapienie się kierowcy.
    Różne rzeczy mogą być.
    Zresztą - ja niedostosowania prędkości nie zwalczam, co więcej, też uważam,
    że powinno być karane i to surowo.
    W obie strony zresztą. ;-)

    Tyle, że odróżniam ją zdecydowanie od przekroczenia kretyńskiego limitu,
    Tobie się to pozajączkowało.

  • 60. Data: 2012-05-06 12:49:49
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > Niedostosowanie predkosci to przyczyna 9179 wypadkow,

    Skąd takie bzdury? Jeszcze nie spotkałem opisu wypadku spowodowanego przez
    tzw. "nadmierną prędkość". Jeden nieuk coś takiego wymyśli, później reszta
    debili powtarza i idiotyzm zaczyna żyć swoim życiem...

    > nietrzezwi kierowcy samochodow osobowych spowodowali 2075 wypadkow,

    > wypadkow bylo jednak 40 tys.

    Prosty wniosek: gdyby wszyscy jeździli nawaleni, nie byłoby tych 40 tys.
    wypadków spowodowanych przez trzeźwych.

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl