  • 1. Data: 2016-09-04 16:33:25
    Temat: MaszynaWirtualna, rzeczywiście potrzebna?
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Rzekomo korzystanie z maszyn wirtualnych jest takie wygodne, że
    względu na:

    A) niezależność od sprzętu i co za tym idzie łatwą przenośność z
    jednego komputera na inny,

    B) możliwość żeby chodziło kilka serwerów na jednym komputerze,

    i może dla Windows'ów jako Gość to prawda, ponieważ dla linuksa te
    argumenty są słabe:

    A) przenieść linuksa z jednego komputera na drugi jest proste i
    szybkie, wystarczy przekompilować kernel pod inny sprzęt, a jak
    ma strukturę złożoną z samych modułów to nawet tego nie trzeba -
    nie trzeba niczego rejestrować jak Windows itp

    B) w przypadku stabilnego serwera linuksowego zarządzanie wieloma
    kontami jest bardzo pewne , bezpieczne i wydajne, kilku
    użytkowników może mieć swoje konta na których puści swoje
    procesy-serwery,
    a jeszcze Linuks ma mechanizmy dynamicznego przydzielania zasobów,
    np dynamicznego zarządzania pamięcią masową: LVM

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 2. Data: 2016-09-04 16:52:46
    Temat: Re: MaszynaWirtualna, rzeczywiście potrzebna?
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > ma strukturę złożoną z samych modułów to nawet tego nie trzeba -
    > nie trzeba niczego rejestrować jak Windows itp

    Szkoda, ze ten "rok Linuksa" wciaz jest przekladany ;|
    Przydalaby sie jakas realna alternatywa dla Windowsa bo MS niezle sie
    rozpuscil.

  • 3. Data: 2016-09-04 16:57:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 4 Sep 2016 16:33:25 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

    > Rzekomo korzystanie z maszyn wirtualnych jest takie wygodne, że
    > względu na:
    >
    > A) niezależność od sprzętu i co za tym idzie łatwą przenośność z
    > jednego komputera na inny,

    Jest prawdą.

> [...]

    > ma strukturę złożoną z samych modułów to nawet tego nie trzeba -
    > nie trzeba niczego rejestrować jak Windows itp

    Przeniesienie wirtualki nie wymaga przekompilowania kernela. Po prostu
    przenosisz wirtualkę na inny zasób w sieci.

    > B) w przypadku stabilnego serwera linuksowego zarządzanie wieloma
    > kontami jest bardzo pewne , bezpieczne i wydajne, kilku
    > użytkowników może mieć swoje konta na których puści swoje
    > procesy-serwery,

    Tak samo ma pingwin uruchomiony na maszynie wirtualnej.

    > a jeszcze Linuks ma mechanizmy dynamicznego przydzielania zasobów,
    > np dynamicznego zarządzania pamięcią masową: LVM

    Jeżeli Ci się wydaje, że obsługa maszyn wirtualnych zasobami nie potrafi
    zarządzać, to masz rację - wydaje Ci się. Owszem, część rozwiązań jest
    dostąpna dopiero w wersjach płatnych. Niemniej jednak wygoda korzystania z
    tych rozwiązań jest tego warta. Osobiście ciułam na sprzęt, który równolegle
    mi dwie wirtualki obsłuży (celuję w starszego Core i5 + 16GB ram + 250GB SSD
    dla wirtualki + licencję na ESX) po to, żeby jedną rzecz, która obecnie
    działa na Windows przetestować na pingwinie i stopniowo się na to przenosić.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Foreman: If we don't stop the nerve deterioration quickly, he'll be ]

  • 4. Data: 2016-09-04 17:24:14
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Przemysław Ryk <p...@g...com> Wrote in message:
    > Przeniesienie wirtualki nie wymaga przekompilowania kernela. Po prostu
    > przenosisz wirtualkę na inny zasób w sieci.

    Ale czyż przekompilowanie kernela to taki problem?
    Max pół godziny kompilacja sama, a przekopiowanie
    kilkudziesięciu/kilkuset GB to dopiero wyczyn! Trwa zdrowo dłużej
    :)

    Poza tym jeżeli kernel ma wiele różnych modułów to nawet bez
    kompilacji obejdzie się, po prostu wykryje sprzęt i załaduje co
    trzeba - jak np Knoppix, Pqmagic, SystemRescue i inne popularne
    linuksy na LiveCD - i tak pomimo że ma moduły na każdą okazję to
    zajmuje mniej miejsca niż w7, zeby nie wspomnieć o
    w10

    > Tak samo ma pingwin uruchomiony na maszynie wirtualnej.

    Ale wiesz, wszędzie rządzi EKONOMIA :)

    > tych rozwiązań jest tego warta. Osobiście ciułam na sprzęt, który równolegle
    > mi dwie wirtualki obsłuży (celuję w starszego Core i5 + 16GB ram + 250GB SSD

    Właśnie, właśnie, trzeba ciułać

    > dla wirtualki + licencję na ESX) po to, żeby jedną rzecz, która obecnie
    > działa na Windows przetestować na pingwinie i stopniowo się na to przenosić.

    A jakbyś miał multiboot to nie mógłbyś tego przenosić?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 5. Data: 2016-09-04 17:45:59
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 4 Sep 2016 16:33:25 +0200 (CEST)
    doszła do mnie wiadomość <nqhbbr$ch1$1@dont-email.me>
    od Yerine Ictimai <i...@y...ru> :
> [...]
    > jednego komputera na inny,
    >
    >B) możliwość żeby chodziło kilka serwerów na jednym komputerze,

    Czasem względy bezpieczeństwa, zobacz Qubes-os.org - tam w zasadzie
    wszystko to oddzielne, izolowane maszyny wirtualne(nawet do obsługi
    USB można mieć osobną maszynę, USBVM), w wypadku skompromitowania
    jakiejś maszyny inne są(przynajmniej teoretycznie)bezpieczne.
    Skompromitowaną maszynę ratujesz odtworzeniem z backupu lub
    instalujesz na nowo, i wszystko dalej działa.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 6. Data: 2016-09-04 18:04:44
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> Wrote in message:
> [...]
    > USB można mieć osobną maszynę, USBVM), w wypadku skompromitowania
    > jakiejś maszyny inne są(przynajmniej teoretycznie)bezpieczne.

    Jest to kolejny Linuks z Xen'em, jak można wyczytać, i fajnie :)

    I ma to sens większy niż instalowanie jakiegoś-tam-ware na
    Windows'ach ;)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 7. Data: 2016-09-04 19:48:39
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" <i...@y...ru> napisał w wiadomości
    > Rzekomo korzystanie z maszyn wirtualnych jest takie wygodne, że
    > względu na:

    ... Nie wiesz o czym piszesz.

    --
    marfi

  • 8. Data: 2016-09-05 20:33:24
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "marfi" <marfi?@bb.onet.pl> Wrote in message:
    > ... Nie wiesz o czym piszesz.

    Ależ MĄDRY argument!

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 9. Data: 2016-09-06 15:17:01
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 04/09/2016 15:57, Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    > działa na Windows przetestować na pingwinie i stopniowo się na to przenosić.

    Serio dla dwóch maszyn potrzebujesz płatnej ESXi? Do czego, że tak
    nieśmiało spytam? ;D
    Może najpierw sprawdź na darmowej i w razie "W" dokup licencję.
    Co do sprzętu to wybór jest duży - tu np. art. co małego i cichego się
    nada.
    http://www.mattlestock.com/2015/05/so-you-want-to-bu
    ild-a-vmware-homelab/

    --

  • 10. Data: 2016-09-06 15:21:53
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 06/09/2016 14:17, Michal Lukasik wrote:

    > Może najpierw sprawdź na darmowej i w razie "W" dokup licencję.

    Ponadto możesz też poużywać full w wersji trial bodajże 60 dni.
    --