  • 21. Data: 2010-07-21 13:46:27
    Temat: Re: Metody genetyczne a minimum funkcji
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 21 Lip, 15:26, Daniel Janus <d...@d...pl> wrote:

    >    http://www-personal.umich.edu/~axe/research/Evolvin
    g.pdf

    Nie ma tam wyników dla innych metod niż AG. Wiem ze da się
    rozwiązywać zadania przy pomocy AG, chodzi o to że inne metody,
    dostosowanie do danego problemu, z reguły rozwiązują znacznie
    szybciej. Np. rozwiązać układ równań liniowych przy pomocy
    metody Gaussa i AG, która metoda rozwiąże szybciej i dokładniej?

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-07-21 20:37:25
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    8g2000yqa.googlegroups.com...
    > Tak. Wystarczy wziąć funkcję xor jako przykład.

    To nie naiwność, to głupota.

    slawek

  • 23. Data: 2010-07-21 20:38:34
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    7g2000yqb.googlegroups.com...
    > Więc gdzie z powodzeniem zastosowano naiwny algorytm genetyczny?

    Poczytaj.

    > Dlaczego nie?

    Bo są lepsze.

    slawek

  • 24. Data: 2010-07-21 22:53:25
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 21 Lip, 22:38, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup
    7g2000yqb.googlegroups.com...

    > Poczytaj.

    Już czytałem nie jedno, więcej nie dam się nabrać :) Podejrzewam że
    algorytm
    genetyczny zawsze bez wyjątku wypadnie gorzej niż algorytm dobrany do
    zadania.
    Oznacza to tyle samo, że algorytm genetyczny to ostateczność, można
    stosować
    jeśli naprawdę nic nie wiadomo o zadaniu.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-07-22 08:16:56
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    g2000yqn.googlegroups.com...
    > Już czytałem nie jedno, więcej nie dam się nabrać :) Podejrzewam że

    Szukamy ekstremum globalnego. Mamy do wyboru algorytmy: losowe, gradientowe,
    sympleks, studzenie, genetyczne. Czy coś pominąłem?

    Powtórzenie obliczeń algorytmem tej samej klasy da przypuszczalnie to samo
    minimum lokalne. A tego nie chcemy. Różne mogą być funkcje i dla niektórych
    algorytm genetyczny może być lepszy. Ponadto genetyczny nieźle się
    paralelizuje chyba. Daje radę ze zmiennymi dyskretnymi. Random jest zbyt
    drogi gdy zmienne idą do nieskończoności.

    To tyle.

    slawek

  • 26. Data: 2010-07-22 09:08:31
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Szukamy ekstremum globalnego. Mamy do wyboru algorytmy: losowe,
    > gradientowe, sympleks, studzenie, genetyczne. Czy coś pominąłem?

    U mnie genetyczne zupełnie nie działają, propaguje się jedna nieoptymalna (a
    jedynie chyba najmniejsza z inicjownaych) wartość.
    Zastosowałem metodę bezgradientową- bo nie znam pochodnej ani postaci
    analitycznej funkcji - metodę Hooke'a Jeevesa.
    Jest wolno zbieżna, potrzebuje z 200 razy wywołać funkcję bo potrzeba 10
    kroków aby zmniejszyć krok o połowę. Ale chyba nie ma nic lepszego.
    Jeśli znajdzie tylko minimum lokalne a potrzebujemy globalnego to losujemy
    kilkanaście punktów początkowych, każdy zdąży do swego minimum i wybierzemy
    najmniejsze.

  • 27. Data: 2010-07-22 12:25:07
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 22 Lip, 10:16, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup
    g2000yqn.googlegroups.com...

> [...]
    > paralelizuje chyba. Daje radę ze zmiennymi dyskretnymi. Random jest zbyt
    > drogi gdy zmienne idą do nieskończoności.

    Zgoda że AG ma szanse wypaść najlepiej, ale dopiero gdy to będzie
    baaaardzo
    trudna funkcja. Dopiero gdy to będzie taka funkcja, że zmiana jednego
    bitu będzie
    powodowała bardzo duże wahanie wartości funkcji.

    W przypadku gładkich funkcji jednomodalnych zawsze lepiej wypadnie
    algorytm
    gradientowy. W przypadku gładkich wielomodalnych - gradientowy z
    multistartem.
    Zastosowanie AG to ostateczność, gdy nic innego nie działa.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-07-22 14:23:29
    Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>

    On 07/22/2010 11:08 AM, Borneq wrote:
> [...]
    > nieoptymalna (a jedynie chyba najmniejsza z inicjownaych) wartość.
    > Zastosowałem metodę bezgradientową- bo nie znam pochodnej ani postaci

    A nie możesz policzyć dyskretnej pochodnej?

  • 29. Data: 2010-07-22 14:25:15
    Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>

    On 07/22/2010 04:23 PM, Segmentation Fault wrote:
    > On 07/22/2010 11:08 AM, Borneq wrote:

    > A nie możesz policzyć dyskretnej pochodnej?

    Numerycznej miało być

  • 30. Data: 2010-07-22 16:41:30
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Segmentation Fault" <c...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:4c4854cc$0$19182$65785112@news.neostrada.pl...
    > Numerycznej miało być

    Szybko liczy metoda najszybszego spadku ale nie wiadomo jaki współczynnik
    alfa dobrać.