  • 41. Data: 2010-07-26 16:33:59
    Temat: Re: Metody genetyczne a minimum funkcji
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 26 Lip, 15:30, "slawek" <s...@h...pl> wrote:

    > Niezupełnie.

    Niestety nie ma prostego sposobu na taki skuteczny algorytm genetyczny
    jaki
    bywa opisywany w podręcznikach. Z reguły AG to nawet gorsza wersja
    błądzenia
    losowego.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2010-07-26 19:11:54
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    4g2000yql.googlegroups.com...
    > Niestety nie ma prostego sposobu na taki skuteczny algorytm genetyczny
    > jaki
    > bywa opisywany w podręcznikach.

    Życie nie polega na przepisywaniu podręczników.

    >Z reguły AG to nawet gorsza wersja
    > błądzenia
    > losowego.

    Złe implementacje bolą do końca życia?

    slawek

  • 43. Data: 2010-07-26 19:26:21
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    g2000yqd.googlegroups.com...
    > Zależy jaka funkcja. W sieciach neuronowych liczę 1000 pochodnych
    > cząstkowych
    > tak samo szybko jak 1-2 razy funkcję celu.

    Jako przykład możesz podawać funkcję stałą.

    > Nie wiem jak się zdarza częściej, chyba częściej dobrze
    > zoptymalizowany wzór
    > na pochodne jest prostszy.

    Prosty przykład, pochodna dwa razy branej funkcji gamma Eulera,
    D[Gamma[Gamma[x]],x], dla ułatwienia
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=D[Gamma[Gamma[x
    ]],x]

    Zoptymalizujesz aby było wydajniej niż numerycznie?

    slawek

  • 44. Data: 2010-07-26 23:58:36
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 26 Lip, 21:11, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
> [...]
    > grup
    4g2000yql.googlegroups.com...

    > Życie nie polega na przepisywaniu podręczników.

    Cały czas chcę zobaczyć zadanie i rzetelny(!) benchmark
    różnych algorytmów do jego rozwiązania. Taki żeby
    AG wyraźnie wygrywał z innym algorytmami i taki
    żeby każdy algorytm był starannie zaimplementowany.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2010-07-27 07:21:56
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    g2000yqd.googlegroups.com...
    > Cały czas chcę zobaczyć zadanie i rzetelny(!) benchmark

    Problem z tobą w tym, że zastępujesz przez uprzedzenia wiedzę.

    slawek

  • 46. Data: 2010-07-27 07:24:36
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > Pominąłeś takie metaheurystyki jak "kontrolowane wyżarzanie" (chyba, że to
    > u Ciebie "studzenie") i tabu search.

    Co do pierwszej - tak.
    Co do drugiej - "tabu search" - jakieś referencje?

    slawek

  • 47. Data: 2010-07-27 08:24:35
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 27 Lip, 09:21, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup
    g2000yqd.googlegroups.com...

    > Problem z tobą w tym, że zastępujesz przez uprzedzenia wiedzę.

    Jeśli nie widzę rzetelnych badań to o jakiej wiedzy mowa?

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2010-07-27 10:01:43
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    g2000vbo.googlegroups.com...
    > Jeśli nie widzę rzetelnych badań to o jakiej wiedzy mowa?

    Jeżeli nie widzisz, to możliwe że jesteś ślepcem.

    Szukałeś, czytałeś, studiowałeś? Kto nie szuka - nie znajdzie. A kto nie
    znajdzie - będzie swoją ignorancję i lenistwo tłumaczył rozmaicie.

    Lenistwo to, w twoim przypadku, brak chęci do przeprowadzenia odpowiednich
    badań samemu. Byłyby przecież rzetelne, isn't it?

    slawek

  • 49. Data: 2010-07-27 12:04:50
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 27 Lip, 12:01, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup
    g2000vbo.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Lenistwo to, w twoim przypadku, brak chęci do przeprowadzenia odpowiednich
    > badań samemu. Byłyby przecież rzetelne, isn't it?

    Moje pomysł wyczerpały się, a raczej zniechęciłem się nie widząc
    efektów.

    Nie jestem leniwy. Moje eksperymenty to około 100 programów
    samouczących,
    w tym około 30% AG. AG wypadał zawsze najgorzej, albo... zobacz o
    rzetelności.

    A czy to wszystko było rzetelne? Było ale tylko na tyle na ile mogło
    być. Mogę się mylić, mogę nie mieć sprzętu do testowania, to chyba
    normalne że chcę się zapoznać z wynikami innych osób? Np. znalazłem
    jedno zadanie w którym jednak AG wydaje się dawać lepsze wyniki niż
    symulowane studzenie, itd, ale bym potrzebował około 1000 komputerów
    żeby to udowodnić.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2010-07-27 13:32:23
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    g2000vbe.googlegroups.com...
    > symulowane studzenie, itd, ale bym potrzebował około 1000 komputerów
    > żeby to udowodnić.

    Są takie klastry, czyli kwestia dostępu.

    Nota bene, dość ciekawe jest, do czego używa się polskich superkomputerów -
    badania naukowe? Nie, bo te zwykle liczy się na innym sprzęcie. Pod
    przemysł? A mamy jakiś przemysł wymagający więcej niż kartki papieru, ołówka
    i kasy fiskalnej? Animacja? Wątpię, my nie Pixar, a Bagiński chyba nie używa
    Galery...

    I tak całkiem dobry sprzęt się marnuje. W najlepszym razie ktoś liczy sobie
    bzdurki w rodzaju "modelowanie galaktyk". Oczywiście najchętniej za
    pieniądze podatnika etc.

    slawek