eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMichelin CrossClimate SUV się zguzowały › Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!178.20.174.213.MISMATCH!feeder1.fe
    ed.usenet.farm!feed.usenet.farm!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!pe
    er01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-med
    ia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada
    .pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1aj3hud628r7k$.dlg@myjk.org>
    <1aho30id5u3ij$.19zmx0ev3niq7$.dlg@40tude.net>
    <1tlp0iz0zl1xs$.dlg@myjk.org> <ybjdfrwddn6s$.z84edasad1wr.dlg@40tude.net>
    <1wnj55r4ch0ey$.dlg@myjk.org> <61d8bde7$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <bxjn8sx1ccyn$.dlg@myjk.org> <y7dutuoiv7k4.xs2gt2wam7hx$.dlg@40tude.net>
    <q...@m...org> <1zuz584hd42e.1vjta5jaxx1l0$.dlg@40tude.net>
    <1xis4bb8je85v$.dlg@myjk.org> <stf8ygsy3j7l$.1hhntm72e2c3.dlg@40tude.net>
    <13u3peazlu649$.dlg@myjk.org>
    Date: Thu, 20 Jan 2022 20:01:08 +0100
    Message-ID: <1wpmjvjyvb8x3$.7daj114pe4i7$.dlg@40tude.net>
    Lines: 201
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.115.8
    X-Trace: 1642705268 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 497 83.30.115.8:60060
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 8969
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700775
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 20 Jan 2022 19:13:55 +0100, Myjk wrote:
    > Thu, 20 Jan 2022 14:07:20 +0100, J.F
    >> A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
    >> -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
    >> i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
    >> kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
    >> I co wtedy zrobisz?
    >> Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?
    >
    > Hehe. Czyli nadal nie rozumiesz, a co starałem ci się tym porównaniem
    > wykazać. Czym innym jest MOC jaka jest potrzebna aby przy -20 ogrzać dom do
    > należytej temperatury a czym innym jest ENERGIA jakiej dom potrzebuje w
    > czasie całej zimy i że tego zużycia energii nie liczy się dla minimalnej
    > zimowej (-20sC) tylko do średniej zimowej (0sC). Dokłądnie to samo jest z
    > samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
    > autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym
    > silnikiem.

    A ja odpowiem - co z tego, ze w 90% w domu jest cieplo,
    skoro przez pare dni jest nieznosnie zimno :-)

    >> To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)
    > Rzetelna != subiektywna.

    alez rzetelna, tylko subiektywna, a nie zadne wyparcie :-)

    >> Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
    >> stale gapic?
    > Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
    > to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
    > wami na podobnym poziomie.

    No coz zrobie, ze lubie slyszec silnik i zle sie czuje, jak nie
    slysze.


    >> No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)
    > Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
    > prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
    > gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.

    Ale byc moze moje wyczulone ucho by silnik uslyszalo, a mozg pomyslal
    "obroty sa dobre". I nic by mnie nie niepokoilo :-)

    >> A twoja analiza rzetelniejsza?
    >> Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
    >> bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
    >> gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)
    >
    > Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
    > tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
    > leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.

    Moze na ciebie.
    Radio masz wlaczone, czy tez za glosne?
    Telewizor jak dlugo masz w domu wlaczony?

    >> Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
    >> srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
    >> to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)
    >
    > W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
    > silnika. To samo z rozmową.

    No ok. Tylko ja ustawiam tak, zeby nie bylo za glosno.
    I silnik sluchac nie przeszkadza.
    Az do 100km/h czy wiecej

    >> Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?
    >> Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
    >> Duzo ciszej sie robilo?
    >
    > Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!

    Ale to inne obroty.
    Uslyszales, ze czestotliwosc klekotu zmienila sie na zupelnie inną ?

    >> I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.
    > Który ma się nijak do tematu silnik-buda.

    Ale ma sie do halasu.

    >> Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.
    > Bzdura.

    Dawalem ci link do HSD.

    >> No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)
    >
    > Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
    > Zdecyduj się.

    Widac 120 przeszkadza mi bardziej niz halas, i to jest obiektywny fakt
    dla mojej subiektywnej osoby :-)

    >> No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
    >> Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
    >> na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...
    >
    > Jeżdżę tyle ile pozwalają warunki. Ty nadal nie rozumiesz że jazda
    > samochodem nie składa się w 100% z jazdy 140+, w większości przypadków nie
    > stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie
    > jesteś tutaj wyjątkiem,

    No niestety, nie jestem wyjatkiem, bez autostrady trudno wyciagnac
    wysoką srednią.
    Ale przy 70 km/h moj silnik jest subiektywnie cichutki, i to, ze moze
    byc jeszcze cichszy jest znikomą zaletą ...

    >tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".

    No i co - skoro srednia dzienna mi wychodzi 27 km (10000/365),
    to wystarczy mi bateria na 30 km?

    Ty myslisz czasem o swoich argumentach?

    >> Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
    >> Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?
    >
    > Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
    > się znajdzie w każdej klasie.

    Czyli nie wszystkie.

    >> Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
    >> halasuje. I wlacza sie co chwila :-)
    > Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
    > Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.
    >
    >> No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
    >> po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.
    >
    > No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
    > prądzie przejechać 30-40km.

    No, i to mi sie podoba.
    Na codzien na pradzie, a limitu zasiego nie ma.

    Tylko Cavallino mnie studzi, ze silnik wlacza szybko, celem zagrzania.

    >> Bo to reklama.
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    >> Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.
    >
    > Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
    > W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.

    Wypierasz.
    To jest caly czas zazębione.

    Jak widac w trzeciej generacji sa hamulce, ktore kawalek zatrzymują.

    >> Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
    >> przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
    >> I komfort rosnie. Halas tez :-)
    >
    > Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...

    Ale za to wiem jak dziala przekladnia planetarna.

    >> A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
    >> laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
    >> baterii.
    > Toyota nie ma PHEVów.

    https://www.toyota.pl/new-cars/rav4-plugin/
    https://www.toyota.pl/new-cars/prius-plugin/

    >> Tylko Cavallino pisze, ze hybrydy lubia sobie zimą uruchomic silnik,
    >> aby go podgrzac :-)
    > Nie lubią, tylko muszą, bo baterii mają AFAIR 1,5kWh.

    Cavallino to jakos szerzej pisal, nie tylko o Toyotach.

    >> Jakie znow wyparcie (epitet), ile razy mam ci pisac, ze nie bede
    >> wierzyl nagraniom, ktore maja automatyczną regulacje poziomu
    >> a na filmie to moze jeszcze automatyczna redukcja szumow - czy to
    >> celowo, czy w kompresji.
    >> Byc moze. Czyli w ogole nie mozna temu wierzyc.
    >
    > ROTFL Nie wierzysz, bo uparcie twierdzisz że rzekomo nagranie działa na
    > korzyść EV, choć w rzeczywistości działa na korzysć ICE.

    Mam wierzyc nagraniu z automatyczna regulacja poziomu?

    >> Dlatego u mnie leciala muzyczka z CD, aby byl jakis poziom
    >> odniesienia.
    >
    > I co, dB z radia przekraczały poziom dB generowanych przez silnik? Bo jak
    > nie, to na szczaw była ta muzyczka potrzebna do normalizacji poziomu
    > dźwięku.

    Byl film, mogles sam ocenic.

    Choc po prawdzie ... moje subiektywne wrazenie bylo takie,
    ze w samochodzie halas byl glosniejszy niz na filmie.
    Kompresja wyciela?

    I ja mam wierzyc twojemu filmikowi ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: