  • 1. Data: 2022-01-03 17:00:15
    Temat: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    3 lata temu zakupiłem komplet opon Michelin Crossclimate
    SUV 225/55 R18 98V. Opony przejeździły z powodzeniem do
    ostatnich mrozów, kiedy to podczas ruszenia z postoju
    przy -18sC usłyszałem dwa strzały jakby coś się w opony
    wbiło (śruba, gwóźdź, etc.), a następnie zaobserwowałem
    telepanie budy pojazdu przy około 30-40km/h.

    U wulkanizatora okazało się że opony mają (prawdopodobnie)
    pęknięte zbrojenie przez co na bieżniku powstał guz. Obydwie
    opony były zamontowane na tylnej osi w Mitsubishi Outlander
    PHEV 2015. Opony posiadają jeszcze 5-6mm bieżnika, przejechały
    około 60 tys. km. Filmy z maszyny wyważającej:

    https://youtu.be/-CH0fV1pK1Q
    https://youtu.be/gdyTt9hWNcc

    Ktoś się spotkał z taką sytuacją,
    niekonieczne w tych konkretnych oponach?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2022-01-03 17:38:48
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 17:00:15 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    > https://youtu.be/gdyTt9hWNcc
    >
    > Ktoś się spotkał z taką sytuacją,
    > niekonieczne w tych konkretnych oponach?

    Niewiele widac na tych filmach - rozumiem, ze jest jakas lokalna
    wypuklosc?

    Ale opis mnie ciekawi - skad ten huk/strzał.
    Mrozy zaszkodzily?
    Opona przymarzla do podloza i zerwales przy ruszaniu?
    To sie chyba nie zdarza.

    Ktos ci cos podłożył ?

    J.

  • 3. Data: 2022-01-03 17:54:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Jan 2022 17:38:48 +0100, J.F

    > Niewiele widac na tych filmach - rozumiem,

    Jest, przecież widać jak bije.
    Zwolnij film ("SHIFT" + "<"),
    wtedy łatwiej zauważyć.

    > ze jest jakas lokalna wypuklosc?

    Jest (są) guz(y) na powierzchni bieżnika.

    > Ale opis mnie ciekawi - skad ten huk/strzał.
    > Mrozy zaszkodzily?
    > Opona przymarzla do podloza i zerwales przy ruszaniu?
    > To sie chyba nie zdarza.

    Tylko czemu tylko dwie tylne strzeliły?

    > Ktos ci cos podłożył ?

    Raczej nie, bo parkowałem wtedy u siebie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2022-01-03 17:58:40
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 17:00, Myjk pisze:
> [...]
    > https://youtu.be/gdyTt9hWNcc
    >
    > Ktoś się spotkał z taką sytuacją,
    > niekonieczne w tych konkretnych oponach?

    Guz na bieżniku opony widziałem raz.
    W połowie lat osiemdziesiątych widziałem podobnie uszkodzoną oponę po
    szybkim najechaniu na początek nowej warstwy asfaltu. W czasie remontu
    drogi położyli nową warstwę na starą i powstał schodek.
    Guzy z boku opony widziałem kilkukrotnie. Najczęściej w wyniku
    uderzenia. Raz miałem oponę z guzem z boku, chyba ze starości. Opona
    miała 5-6 lat i około 80-100 tys. km.

    Czy Twój samochód nie był zaparkowany oboma kołami tylnej osi na ostrej
    krawędzi?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2022-01-03 18:06:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Jan 2022 17:58:40 +0100, yabba

    > Guz na bieżniku opony widziałem raz.

    Mój wulkanizator, a lat ma z 70, nie widział nigdy w Michelinach które
    uważa za jedne z najlepszych opon.

    > Czy Twój samochód nie był zaparkowany oboma kołami
    > tylnej osi na ostrej krawędzi?

    Nie, akurat wtedy parkowałem na kostce i (będąc w pracy) w piachu. Ogólnie
    unikam jazdy po krawężnikach, pilnuję żeby się nie opierać itp.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2022-01-03 21:50:29
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 18:06, Myjk pisze:
    > Mon, 3 Jan 2022 17:58:40 +0100, yabba

    > Mój wulkanizator, a lat ma z 70, nie widział nigdy w Michelinach które
    > uważa za jedne z najlepszych opon.

    Magia marki premium. He, he. Drogie rzeczy niekoniecznie są trwałe.
    Obecnie letnie opony mam Michelin i przy przekładaniu na zimowe jeden z
    pracowników wulkanizacji ocenił, że dwie letnie dostały guzów z boku.
    Zebrało się jednak większe konsylium razem z szefem zakładu i orzekli,
    że to taki urok Michelinów: nierówność po obu stronach opony w miejscu
    połączenia kordu na obwodzie.

    > Nie, akurat wtedy parkowałem na kostce i (będąc w pracy) w piachu. Ogólnie
    > unikam jazdy po krawężnikach, pilnuję żeby się nie opierać itp.

    To bardzo dziwna sprawa, że jednocześnie w obu oponach strzeliło.
    Niemożliwe, żeby tak dokładnie zaprogramowali w fabryce postarzanie
    produktu.
    Czy nośność opon jest dobrze dobrana? 98 na SUV-a wydaje mi mało.
    Kompakty mają 95.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2022-01-03 23:35:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/01/2022 16:00, Myjk wrote:
> [...]
    > https://youtu.be/gdyTt9hWNcc
    >
    > Ktoś się spotkał z taką sytuacją,
    > niekonieczne w tych konkretnych oponach?

    4 letnie Hankook Evo S1 evo2 z bieznikiem 5.5 ktoregos dnia zaczely wyc
    jak pojebane przy predkosci ok. 90kmh

  • 8. Data: 2022-01-04 11:48:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 17:54:00 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 3 Jan 2022 17:38:48 +0100, J.F
    >
    > Jest, przecież widać jak bije.
    > Zwolnij film ("SHIFT" + "<"),
    > wtedy łatwiej zauważyć.

    Bylo zwolnic maszyne do nagrywania.

    Takie ogolne bicie opony jest niestety normalne.
    Wszystkie bija, uzywane w szczegolnosci.

    U Ciebie jest juz widac nienormalne.

    Popatrz na inne opony u gumiarza, albo zakrec na podnosniku.

    > Tylko czemu tylko dwie tylne strzeliły?

    Dwie naraz? A to jeszcze bardziej ciekawe.

    A wczesniej auto nie wibrowalo?

    Bo moze "reczny zamarzl", te dwa strzaly to jak puscil, a opony sie
    uszkodzily/zdegradowaly wczesniej - teraz po prostu zwrociles uwage.

    J.

  • 9. Data: 2022-01-04 11:55:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 17:58:40 +0100, yabba wrote:
    > W dniu 03.01.2022 o 17:00, Myjk pisze:
    > Guz na bieżniku opony widziałem raz.

    mnie kiedys auto zaczelo wibrowac.
    ze 200km trwalo, az drutu z bieznika powychodzily.

    W miedzyczasie ogladalem pare razy, ale jak to w trasie - pobieznie,
    nic sie nie rzucalo w oczy az do ostatniego kilometra.

    > W połowie lat osiemdziesiątych widziałem podobnie uszkodzoną oponę po
    > szybkim najechaniu na początek nowej warstwy asfaltu. W czasie remontu
    > drogi położyli nową warstwę na starą i powstał schodek.

    Przy czym opony sa na to dosc odporne, przynajmniejna dziury, bo u
    mnie latwiej o dziure niz nowy asfalt :-(.
    no chyba ze jakies niskoprofilowe a prog wysoki.

    > Guzy z boku opony widziałem kilkukrotnie. Najczęściej w wyniku
    > uderzenia.

    Tak, to sie zdarza, ale przyczyn to nie podam. Choc przy moim stylu
    jazdy i tych dziurach ... pewnie uderzenie.

    J.

  • 10. Data: 2022-01-06 20:46:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Jan 2022 11:48:11 +0100, J.F

    > Bylo zwolnic maszyne do nagrywania.

    Po co, skoro se można zwolnić odtwarzanie.
    Zresztą widać jak bije nawet na normalnej prędkości.
    No ale jak ktoś głuchy i ślepy... :>

    > Takie ogolne bicie opony jest niestety normalne.
    > Wszystkie bija, uzywane w szczegolnosci.

    Nie jest normalne aż takie bicie że wręcz telepie budą. Jak u Ciebie to
    normalne, to masz bardzo niski próg komfortu -- choć o tym to już wiadomo
    od dawna. ;P

    > Dwie naraz? A to jeszcze bardziej ciekawe.

    No przeca są dwa filmy i w opisie też było "prular". :P

    > A wczesniej auto nie wibrowalo?

    Nie.

    > Bo moze "reczny zamarzl", te dwa strzaly to jak puscil,

    Nie zaciągam ręcznego bez wyraźnej potrzeby, szczególnie w mrozy.

    > a opony sie
    > uszkodzily/zdegradowaly wczesniej - teraz po prostu zwrociles uwage.

    Nie, ja wszystko bardzo szybko wyłąpuję, bo każda wibracja i niechciany
    dźwięk mnie szybko irytuje.

    Choć przyznam że jak mi ostatnio strzeliła poduszka silnika elektrycznego
    (którą chyba sam zerwałem wrzucając D<->R bez pełnego zatrzymania i
    butowanie) to dopiero ojciec mi zwrócił uwagę że coś wyraźnie wali przy
    ruszaniu. :P Swoją drogą w ASO policzyli mi za część z wymianą 1200 zł
    brutto, poduszka 750 zł, reszta wymiana. Kolega z centrali MMC załatwił mi
    oryginalną poduszkę za 320 zł, wymiana mnie kosztowała zużycie jednego
    klucza z grzechotką i 30 minut roboty łącznie z odgruzowaniem kanału w
    garażu.

    --
    Pozdor
    Myjk