  • Data: 2021-02-26 12:01:50
    Temat: Re: Miernik energii potrzebny, taki domowy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .02.2021 o 10:59 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Mam dwie opcje: pchać powierze do domu, albo zrobić obieg zamknięty. Oba
    > to druciarstwo, w dodatku musze to rozmontować jesienią. Może wystarczy
    > pchać powietrze do domu przez filtr od rekuperatora i styknie.

    Jak przy PC postawisz przeszkodę w odległości 1m od wentylatora to już jej
    COP leci na pysk (to jest to samo jakbyś miał brudny skraplacz). Wg mnie
    warto jedynie w celach edukacyjnych :-)

    > Widziałem jeszcze taki patent: zaraz za wentylatorem pompy wymiennik
    > ciepła z klimatyzatora. Zamaist czynnika zwykła woda. I do klima
    > konwerterów. Druciarstwo, ale troche bardziej profesjonalne.

    To ma większy sens, ale też COP pompy spadnie, bo zdławisz przepływ
    powietrza - aby wymiennik coś z tego odebrał musi być blisko.

    > Zastanawiam się czy nie kupić uszkodzonej pomy basenowej, naprawić i
    > wynieśc na strych, gdzie mam obieg wentylacji mechanicznej...

    Przy basenowej to Ci się nie uda (bez modyfikacji). Tam wodę przez
    wymiennik pcha pompa basenowa i nie podniesie jej wyżej niż 0,7m. Trzeba
    by wydłubać wymiennik, zostawić go przy basenie a rury z czynnikiem
    poprowadzić na strych (w zależności od jednostki może być za daleko, nowe
    klimy mogą mieć splita i 50m dalej, ale basenowa to pewnie max 10-15m).
    Cały zysk z chłodzenia domu i większy COP PC zjedzą koszty komplikacji
    układu.

    Nowa pompa basenowa to wydatek 2-3kPLN. Demontaż to wyjęcie wtyczki z
    gniazdka i odłączenie dwóch rurek z wodą basenową. Jak masz PV to jedyny
    sensowny kierunek.

    TG