  • 1. Data: 2021-02-25 15:24:43
    Temat: Miernik energii potrzebny, taki domowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam fotowoltaikę i pompkę ciepła. Czas nadszedł ogarnąć to trochę pod
    kątem tego co płynie do i z elektrowni bo mi się nie zgadzają rachunki z
    obliczeniami i wskazaniami falownika ;)

    Elektrownia zainstalowała mi Iskra AM550.

    Ponieważ będę zmieniał przyłacze do budynku, to nie szkodziło by nic
    założyć własny, dwukierunkowy licznik. Może własnie taki sam?

    Pytania:
    1) czy to towar niedostepny dla mnie? Kopie po internecie i nie widzę
    gdzie taki licznik mógłbym kupić. Nie musi mieć legalizacji ani być
    konsekrowany. To dla mnie, nawet dowodem w sądzie nie ma być. Ma tylko
    wyprowadzić mnie z błedu i pomóc w oszczędzaniu.

    2) jeśli nawet kupię - czy on ma jakieś "hasła serwisowe" których mi
    nikt nie ujawni, bo one są jak hasło do szyfrów ze Szwejka, wszykie mają
    takie samo domyślne?

    3) nawet jeśli kupię i znam hasła, to czy istnieje oficjalna
    dokumantacjia pozwalajaca mi na komunikację z tym licznikiem i odczy
    parametrów pracy łaczem optycznym?

    Ogólnie jakie szanse ma Kowalski w nabyciu i używaniu takiego licznika?

    Jeśli ten licznik jest tylko dla wybrańców to pytanie pomocnicze: Jaki
    licznik konsumencki, z prądami tak pod 25A/faza i dostępem przez
    interfejs optyczny, mógłym zanabyć? Ma obsługiwać lub nie równoważenie
    międzyfazowe dla PV (to ma być konfigurowalne). Ostatecznie musiałby
    mieć odczyt średniej mocy/energii na każdą fazę.

  • 2. Data: 2021-02-25 15:33:16
    Temat: Re: Miernik energii potrzebny, taki domowy
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > 2) jeśli nawet kupię - czy on ma jakieś "hasła serwisowe" których mi nikt
    > nie ujawni, bo one są jak hasło do szyfrów ze Szwejka, wszykie mają takie
    > samo domyślne?

    Np. Pozyton nie miał.

    > 3) nawet jeśli kupię i znam hasła, to czy istnieje oficjalna dokumantacjia
    > pozwalajaca mi na komunikację z tym licznikiem i odczy parametrów pracy
    > łaczem optycznym?

    Pozyton wszystko udostępnia:
    https://www.pozyton.com.pl/protokoly_transmisji_dany
    ch/protokol_transmisji_danych_sEAB_wer_MID_wer_od_02
    _09_do_02_12.pdf
    Pisałem oprogramowanie do komunikacji z tymi
    https://pozyton.com.pl/liczniki_na_szyne.html oraz LABM.

    > Ogólnie jakie szanse ma Kowalski w nabyciu i używaniu takiego licznika?

    Nie wiem, nie kupowałem osobiście. Ale dlaczego nie miałoby dać się kupić?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2021-02-25 16:09:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 15:33, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Nie wiem, nie kupowałem osobiście. Ale dlaczego nie miałoby dać się kupić?

    Bo nie widzę tego dostępnego w detalu. Bo ma tajne hasła których nie
    dostanę i będzie cegłą. Bo paragraf 23 ustęp 4 mówi że "liczników z
    przyciskami sprzedawać suwerenowi zabrania się pod rygorem lewatywy".

    Itd.

    Nie wiem.

    Może się da.

    Jakoś po ludzku namierzyć nie mogę. "Iskra" sugerowało by że to coś
    swojskiego.

  • 4. Data: 2021-02-25 16:41:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Bo nie widzę tego dostępnego w detalu.

    Jest mnóstwo mierników na Allegro.

    > Bo ma tajne hasła których nie dostanę i będzie cegłą.

    Moje jakoś nie miały.

    > Bo paragraf 23 ustęp 4 mówi że "liczników z przyciskami sprzedawać
    > suwerenowi zabrania się pod rygorem lewatywy".
> [...]

    Dlaczego nie zadzwonisz chociażby do działu sprzedaży wspomnianego Pozytona?
    Dostaniejsz informację szybciej niż na grupie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2021-02-25 16:43:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 16:41, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Dlaczego nie zadzwonisz chociażby do działu sprzedaży wspomnianego
    > Pozytona? Dostaniejsz informację szybciej niż na grupie.

    Jak to tak, od razu do najlepszego rozwiązania. To nie usenetowe!

  • 6. Data: 2021-02-25 18:23:05
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2021-02-25 15:24, heby wrote:
> [...]

    > 3) nawet jeśli kupię i znam hasła, to czy istnieje oficjalna
    > dokumantacjia pozwalajaca mi na komunikację z tym licznikiem i odczy

    a po co optyczne?
    Poszukaj czegoś z modbusem/rs485, masz wtedy dostęp do praktycznie
    wszyustkiego, co mierzy licznik i czytasz wtedy te rejestry które Ciebie
    interesują. Jakiś czas temu było tego (w chińskim wykonaniu) na pęczki
    na allegro..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 7. Data: 2021-02-25 18:33:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 15:24 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Cześć.
    >
    > Mam fotowoltaikę i pompkę ciepła. Czas nadszedł ogarnąć to trochę pod
    > kątem tego co płynie do i z elektrowni bo mi się nie zgadzają rachunki z
    > obliczeniami i wskazaniami falownika ;)

    Nie prościej dwa liczniki za 138 zł/szt. Jeden do PC drugi do PV?
    Oczywiście z wyjściem impulsowym.

    TG

  • 8. Data: 2021-02-25 18:40:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >https://pozyton.com.pl/liczniki_na_szyne.html oraz LABM.

    >Nie wiem, nie kupowałem osobiście. Ale dlaczego nie miałoby dać się

    No bo Kowalski "dostaje" od zakladu energetycznego, wiec liczniki sie
    sprzedaje hurtem do ZE ... a handel detaliczny nawet nie jest
    zainteresowany, bo kto to kupi.

    Na szczescie przemysl bywa zainteresowany rozliczeniami wewnetrznymi,
    wiec wiecej chetnych jest :-)

    A swoja droga ... w nowym budynku mieszkalnym to kto instaluje
    liczniki - deweloper/wspolnota na swoj koszt czy dostawca pradu ?

    J.

  • 9. Data: 2021-02-25 19:25:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 18:23, Michal wrote:
    > Poszukaj czegoś z modbusem/rs485

    Przy takich prądach wchodzę w zakres cenowy przy którym przestaje się to
    opłacać. Chyba że znasz coś rozsądnego. Tak pod 25A. 32 nawet było by
    lepiej.

    >, masz wtedy dostęp do praktycznie
    > wszyustkiego

    Swoją drogą, oglądałem instrukcje do jakiegoś ze spisem rejestrów. Do
    dyspozycji tylko energia i w dodatku aktualizowana co kilka minut.

    Średniowiecze.

    Ale chyba mam za duże wymagania aby czytać co sekundę *moc* ;)

  • 10. Data: 2021-02-25 19:27:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/02/2021 18:33, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Nie prościej dwa liczniki za 138 zł/szt.  Jeden do PC drugi do PV?

    Nie. Muszę mierzyć to co mierzy energetyka. Aby nie mieć nastepnej
    zagadki typu ile prądu ciągnie życie.

    > Oczywiście z wyjściem impulsowym.

    Łomatko, tylko nie technologia z epoki kamienia łupanego :D