  • 1. Data: 2016-03-29 18:54:55
    Temat: Mikrokontroler Cortex-M, USB, AES, TRNG
    Od: Bool <n...@n...com>

    Możecie polecić jakiś mikrokontroler z rdzeniem Cortex-M który ma:
    - USB device'a z przykładowym softem CDC,
    - sprzętowe wsparcie dla AES lub SHA (to ewentualnie mogę zrealizować programowo),
    - true random number generator,
    - flash min. 128kB,
    - dostępność przez min. 5 lat.

    Korzystam już od dłuższego czasu głównie z LPC, ale żaden nie spełnia powyższych
    wymagań.
    Wstępnie znalazłem coś z Atmela, STM32 i EFM32. Atmela się trochę obawiam po
    przejęciu go przez
    Microchipa. Energy Micro (teraz to Silicon Labs) nie stosowałem nigdy. STM32
    stosowałem, ale zawsze
    bez USB i nie wiem wygląda wsparcie softwarowe dla standardowych klas USB. Poza tym
    ST chyba dalej
    nie oferuje gotowego darmowego IDE. Wiem że jest Eclipse, GCC i OpenOCD, ale odkąd
    przesiadłem się
    na LPCXpresso to nie chce mi się bawić w konfigurowanie wszystkiego.

  • 2. Data: 2016-03-29 19:56:42
    Temat: Re: Mikrokontroler Cortex-M, USB, AES, TRNG
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no ostatnia biblioteka do usb stm-a jakby namaszczona wolną europą...

  • 3. Data: 2016-03-30 15:13:13
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    W dniu 2016-03-29 o 18:54, Bool pisze:
    > Możecie polecić jakiś mikrokontroler z rdzeniem Cortex-M który ma:
    > - USB device'a z przykładowym softem CDC,

    A nie łatwiej do procesora którego znasz dołożyć mały scalaczek FTxxx :)

    MiSter

  • 4. Data: 2016-03-30 15:27:08
    Temat: [OT] Mikrokontroler Cortex-M, USB, AES, TRNG
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    mam pytanie do ekspertów po/eu,
    dlaczego modne jest pisanie kodu bez pisania jakiejkolwiek dokumentacji?
    dlaczego modne jest pisanie dokumentacji zupełnie nie współgrającej z
    tworzonym kodem?

  • 5. Data: 2016-03-30 15:55:44
    Temat: Re: [OT] Mikrokontroler Cortex-M, USB, AES, TRNG
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dlaczego pisowscy frajerzy muszą analizować ekspercki kod po/eu
    wykreowany w modelu zmiennej pomocniczej?

  • 6. Data: 2016-03-31 19:05:45
    Od: Zbych <z...@o...pl>

> [...]
    > - flash min. 128kB,
    > - dostępność przez min. 5 lat.
    >
    > Korzystam już od dłuższego czasu głównie z LPC, ale żaden nie spełnia

    Większość producentów ma na swoich stronach możliwość szukania po
    parametrach.

    http://www.st.com/web/en/catalog/mmc/FM141/SC1169

    Jak przewiniesz tabelkę w prawo to są tam kolumny "USB Type"
    "Crypt-HASH" i "TRNG". Około 70 mikrokontrolerów spełnia twoje wymagania.

> [...]
    > Labs) nie stosowałem nigdy. STM32 stosowałem, ale zawsze bez USB i nie
    > wiem wygląda wsparcie softwarowe dla standardowych klas USB.

    Są gotowe biblioteki z przykładami.

    > Poza tym ST
    > chyba dalej nie oferuje gotowego darmowego IDE.

    Oferuje:
    http://www.st.com/web/catalog/tools/FM147/CL1794/SC9
    61/SS1533/PF261797