  • 41. Data: 2019-02-16 14:21:44
    Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    news:7e997062-f9ae-44e2-8235-81469638545b@googlegrou
    ps.com...
    > Kup puszke smaru grafitowego, najtanszego.
    > Zsun gumowe oslony przegubow zewnetrznych i zapakuj po garsci smaru do
    > srodka.

    A możesz wyjaśnić czemu podejrzewasz przeguby zewnętrzne a nie wewnętrzne,
    jak inni?

  • 42. Data: 2019-02-16 14:30:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    > On 2019-02-16 01:36, Pszemol wrote:
    > [...]
    > Minimalistyczne podejście to by było 1.9 TDI. I nie passat, tylko polo,
    > ewentualnie golf. :-D

    Minimalistyczne w sensie: 3XR - reduce, reuse, recycle...
    A nie w sensie minimalizowania przyjemności w życiu!
    Tą raczej maksymalizuję, i reanimowałem to auto tylko dlatego,
    że właśnie fajnie jeździ i ma sporo kucy pod maską. A kasiorę
    chętnie wydaję, ale na narty a nie na dupowozy - jadę za tydzień
    trzeci raz tej zimy na narty i snowboard do Vancouver/Whistler.
    Lepiej dla Matki Ziemii (i dla mojego własnego portfela) jest
    wymienić parę drobnych rzeczy w moim aucie niż wysłać
    go na złom i kupić nowe... To auto było odrzucone od serca
    przez kolegę, który zostawił go na parkingu pod blokiem
    na 3 lata po tym jak raz nie odpaliło w zimie - ja się tym
    autem "zaopiekowałem" i uratowałem go przed pójściem
    na żyletki :-) Jest czyste i ładne - dobrze jeździ, ma kopa,
    tylko że teraz nim trzęsie - chce się temu przyjrzeć i obczaić
    czy ma sens naprawa. W tym przypadku to moze być wyrok
    śmierci, bo trzęsienie przodem psuje mi przyjemność jazdy
    którą miałem i nienaprawiony już nie jest "fun to drive"...
    Myślę, że teraz troszkę mniej dziwnie to wszystko Ci brzmi ? :-)

  • 43. Data: 2019-02-16 14:37:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    > [...]
    > Eee, "bez polotu" to znaczy mniej więcej "nudny"
    > (https://synonim.net/synonim/bez+polotu) i w przypadku paseratti żaden
    > silnik tego nie zmieni. Dobre auto do jeżdżenia, ale jak się zużyje, to
    > się je po prostu oddaje do utylizacji.

    Moje sie jeszcze nie zużyło :-)
    Więc na razie utylizuję go jeżdząc nim do pracy i na zakupy.

    A co do braku polotu, to zgodzę się że z przyziemnych VW-genów
    to więcej polotu ma Jetta od Passata. Tak się zdarzyło że
    od wielu razy Hertz mi wypożycza właśnie Jettę mimo że wybieram
    raczej "normalną" kategorię "standard", bez dopłat: i w Calgary
    i w Vancouver i jadąc nią do hotelu zawsze mam taką myśl: kurde,
    jak fajnie ta Jetta się zachowuje na drodze, lepiej od Passata...
    Jetta z wypożyczalni taka biedniutka, z wajhami zamiast guzików
    przy fotelach, najprostszy model ale wciąż jest "fun to drive".
    Jest jakaś lżejsza, zwinniejsza i bardziej skacze na drodze niż Pasek.
    Zapomniałem sprawdzić jaki silnik miała ta co dostałem ją w grudniu...
    Jechało się nią zacnie i spisywała się też dobrze na śniegu, mimo
    tego że napęd tylko na przód. Pewnie Hertz dał mi zimowe oponki.

  • 44. Data: 2019-02-16 15:07:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-16 o 14:20, Pszemol pisze:
    > "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ciekawe... ale u mnie się koła dobrze śrubami trzymają.

    U mnie też tak wyglądało...śruba dokręcona, niby wszystko OK ale luz pół
    milimetra przylegania felgi do piasty był. Doznałem olśnienia jak
    obejrzałem śrubę bo miała ślad na trzonie/otarcie a nie rdzę. Nawet
    niespecjalnie dało się wyczuć luz (samochód na podnośniku) ruszając za
    koło. Efekt dodatkowy, to przy maksymalnie skręconych kołach słychać
    było piski przy manewrowaniu (na parkingu) ale nie zawsze.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 45. Data: 2019-02-16 15:12:27
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 16.02.2019 o 14:30, Pszemol pisze:
> [...]
    > którą miałem i nienaprawiony już nie jest "fun to drive"...
    > Myślę, że teraz troszkę mniej dziwnie to wszystko Ci brzmi ? :-)

    ty prezydentem w PL jesteś że co chwila na nartach??;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 46. Data: 2019-02-16 15:42:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > koło. Efekt dodatkowy, to przy maksymalnie skręconych kołach słychać było
    > piski przy manewrowaniu (na parkingu) ale nie zawsze.

    Dzięki. Sprawdzę śruby z przodów.

  • 47. Data: 2019-02-16 15:43:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote in message
    > ty prezydentem w PL jesteś że co chwila na nartach??;)

    ja tam się do polityki nie mieszam, zwłaszcza polskiej, bo
    w Polsce już od dawna nie mieszkam i nie czaję who is who.

  • 48. Data: 2019-02-16 16:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Witaj w klubie. Kiedyś jeździłem salonową Nubirą II 2.0, którą
    > zajeździłem na śmierć. Nie było mnie wtedy stać na nic innego więc
    > dlatego tak. Doskonale znam te objawy. Generalnie są to objawy zgonu
    > auta. Ale jeśli chcesz pakować w trupa, to wszystko da się naprawić.

    Ale jaja...
    Ja kiedys jezdziłem scudo który miał dokładnie takie same objawy.
    Winne okazały sie poduszki pod silnikiem. Po wymianie auto zrobiło
    jeszcze ponad 200kkm po czym z pocałowaniem reki wział je kolega i dalej
    jezdzi...

> [...]
    > zjechane. Mają swoje rezonanse przy określonych prędkościach. Jeśli
    > są zjechane na 2 stronach, to efekt jest przedziwny: raz trzepie
    > mocno. Potem gdy koła nieco przestawią swój kąt obrotu względem
    > siebie, jest cisza. Potem za jakiś czas znów trzepie kierownicą.
    > Itd.
    >
    > 3. Minimalnie nierówne tarcze hamulcowe. Tak z kolei miałem w
    > obecnym aucie. Wymieniłem na nówki i ... niewiele się zmieniło.
    > Dałem je do pomierzenia tokarzowi - stwierdził, że wewnętrzna tarcza
    > w jednym z kół nie jest idealnie w osi - minimalne odstępstwa były.

    Marku, ale my juz ustalilismy chyba ze ty masz po prostu inne interwały
    napraw...
    Ci w F1 tez zajezdzaja auta na dystansie kilku tysiecy km... :)

    > 4. Co ty z tym Passatem w kółko? Mieszkasz w Stanach i z zasiłków
    > żyjesz? Nie potrafisz zarobić na normalne auto, które tam jest o
    > połowę tańsze niż u nas?

    Bawi sie i tyle... Nie wiem co w tym dziwnego... A juz przytyki o
    zasiłku... Ech...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 49. Data: 2019-02-16 18:07:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

> [...]
    > Winne okazały sie poduszki pod silnikiem. Po wymianie auto zrobiło
    > jeszcze ponad 200kkm po czym z pocałowaniem reki wział je kolega

    W poduszkach pod silnikiem nie pasuje mi tylko dlaczego wibracje
    są w takt obrotów kół? Raczej chyba problem z półośkami/przegubami.

    > Bawi sie i tyle... Nie wiem co w tym dziwnego...

    ha ha :-)

    > A juz przytyki o zasiłku... Ech...

    Ludzie są różni. Każdy się próbuje dowartościowywać jak umie...
    Mnie dowartościowuje jak sobie znajdę problem w aucie i jeszcze
    do tego samemu naprawię... Innego dowartościowuje może jak
    spróbuje poniżyć nieznajomego na internecie... coż zrobić? Nic...

  • 50. Data: 2019-02-16 18:53:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najprostszy i najtanszy sposob na naprawe dostales. Za puszke smaru tutaj bys
    zaplacil ze dwie dychy. Pakujesz do oslon i jedziesz. Jak ustalo to sie cieszysz za
    dwie dychy. Jak za jakis czas zacznie znowu trzepotac to wiesz ze musisz kupic dwa
    nowe przeguby. Poza tym jak zsuniesz oslony to bedziesz widzial w jakim stanie jest
    smar i czy jeszcze jest. Dlaczego akurat tak spytales. Bo trzepotanie przy
    przyspieszaniu to zawsze jedna z oznak zuzytych przegubow zewnetrznych lub/i braku
    smaru. Drugim jest klekotanie w czasie jazdy jak sa kola skrecone na maksa.