  • Data: 2020-04-19 20:16:21
    Temat: Re: [NTG]Potrzebna łączność radiowa.
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .04.2020 o 09:21 Piotr Wyderski <p...@n...mil> pisze:

    > Niezupełnie "problemy są identyczne". Oprócz fizyki jest jeszcze prawo i
    > w sytuacji kryzysowej m.in. podmiot odpowiedzialny za zbudowanie
    > infrastruktury lub sam operator może sięgnąć po skuteczne rozwiązania,
    > które są niedostępne w łączności amatorskiej.

    Ależ męczydusza.
    Nikt nie namawiał do łamania prawa, rozmawialiśmy wyłącznie o zapewnieniu
    łączności między dwoma punktami. Albo amatorskiej, albo przez polepszenie
    współpracy z BTS.
    Wszystko głównie w oparciu o wiedzę nt. propagacji fal radiowych.

    > A przynajmniej ja nie słyszałem o mobilnych satelitarnych stacjach
    > przekaźnikowych dla CB,
    > choć nie istnieje żaden powód techniczny uniemożliwiający ich zbudowanie.
    >
    > Trochę mnie nawet dziwi, że nikt w opisanej sytuacji nie sięgnął po coś
    > takiego.

    :O
    Khem, khem...
    Zatem proponujesz wątkotwórcy zbudowanie satelity, wyniesienie na orbitę i
    wykorzystanie go do łączności?
    Powodzenia.

    Łączność satelitarna CB nie była realizowana, za to krótkofalowcy
    umieścili na orbicie kilka satelitów. Łączności satelitarne prowadziłem
    już w połowie lat osiemdziesiątych ub. wieku w klubie SP6ZDA na pasmie
    2-metrowym. Ten rodzaj łączności był brany pod uwagę przez Solidarność
    Walczącą
    (film "Jak Oscar komunę obalał").

    > cyfrowych)!
    >
    > W problematycznym miejscu BTS może się pojawić w kilka godzin, bez
    > formalnego związku z zasadami propagacji fal radiowych. To jest
    > samochód, kierowca pojedzie, gdzie mu każą.

    Nie rozumiem przekazu, bo to dla mnie bełkot.

    --
    Trefniś