  • Data: 2020-04-21 20:59:28
    Temat: Re: [NTG]Potrzebna łączność radiowa.
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.04.2020 12:13, Queequeg wrote:

    > Zastanawiam się, czy da się to jakoś ukrócić. Nawet nie sprzedawanie (jak
    > ktoś chce, to sobie zaprogramuje), tylko używanie. ASG biegające po lesie
    > mi nie przeszkadza, przeszkadza mi, że PMR nie da się używać w mieście, bo
    > wszystkie kanały są zajęte przez dźwigowych.

    Nie bardzo widzę tutaj jakieś sensowne rozwiązanie? No bo jak w eterze w
    prosty sposób odróżnić kogoś używającego BF-888S od użytkownika
    Motorolki, który wybrał się na wysokie wzgórze pod miastem? Jasne, można
    by wysłać w teren ludzi ze sprzętem i robić analizę sygnału, ale czy
    naprawdę UKE powinno na coś takiego marnować pieniądze podatników?
    No i jeśli zakazywalibyśmy komuś wychodzenia z radiem wysoko, to co
    zrobimy z ludźmi robiącymi DX z PMR-ek w górach? Co z duktami
    troposferycznymi?

    Już dużo prościej moim zdaniem byłoby wprowadzić prostą zasadę - PMR nie
    jest przeznaczone do zastosowań komercyjnych. Masz dużą firmę budowlaną,
    którą stać na zakup żurawia? To stać cię też na zakup programowalnych
    radyjek i komercyjnej licencji na częstotliwość. Korporacje
    taksówkarskie tak robią, to czemu firmy budowlane nie mogą?

    > Wiesz może, jakie są w ogóle kary za używanie PMR z takiego radia, jakby
    > ktoś się postarał, zrobił donos itd.? Ciekawe czy jest różnica, czy ma się
    > pozwolenie radiowe (i wtedy jest to niezgodne z pozwoleniem) czy nie ma (i
    > wtedy co... tak samo jak piracenie na innych pasmach?).

    Nie mam pojęcia, ale skoro proceder handlu Baofengami jako radiami PMR
    kwitnie w najepsze, to raczej nikt się tym specjalnie nie przejmuje.
    Krótkofalowcy sami pilnują swoich pasm, nadawanie na częstotliwościach
    komercyjnych/państwowych z wiadomych przyczyn zaraz spotka się z
    reakcją, a kto miałby pilnować porządku na PMR? ;)