  • 11. Data: 2020-05-27 23:11:02
    Temat: Re: Nagły atak spawacza
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > Ostatnio odkopałem kilka CD które nagrałem 20 lat temu. Zdziwiłem się,
    > bo większość działała

    Też to samo ostatnio zauważyłem :) Backupy ważnych danych robione na HDD
    przeżyły w 25% (na każde cztery dyski, trzy zdechły od leżenia w
    szufladzie: pojawiły się bad blocki, lub stukanie głowicami bez kręcenia
    talerzami) a CD o dziwo w większości przeżyły (Verbatimy, BASF, ale też
    no name - z tym, że 20 lat temu wszystko nagrywałem na min prędkości)

  • 12. Data: 2020-05-27 23:26:32
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-05-26 22:00, Shrek wrote:
> [...]
    ie-przystanek-zdemolowany-zdje

    > Nie no. Przecież jechal najwyżej stówkę. Autobusiarz powinien się
    > spodziewać nawet jadącego 140 a nie wjeżdzać na pałę, bo ma
    > pierwszeństwo. A nie wróć...

    Ale o co chodzi? Toz autobus byl na pierwszenstwie.

    --
    mk4

  • 13. Data: 2020-05-27 23:46:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2020 o 23:26, mk4 pisze:

    > Ale o co chodzi? Toz autobus byl na pierwszenstwie.

    Taka ironia. Podobno prawdziwego mistrza poznasz po tym, że rozglądaja
    się na pierwszeństwie i nie wjeżdza na skrzyżowanie na pałę tylko
    dlatego, że ma pierwszeńtwo. Tak robi elita grupy, a zawodowi to elita
    kierowców:P

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-05-28 06:59:58
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://wroclaw.wp.pl/wroclaw-pedzil-w-centrum-prawi
    e-150-kmh-chcial-sie-upewnic-czy-auto-zostalo-dobrze
    -naprawione-6515132743317121a

    Nie macie tam kawałka autostrady ? Pytanie retoryczne ;-)

  • 15. Data: 2020-05-28 09:52:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/05/2020 20:41, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > Wygląda na mai 70 pro ale czemu tylko 720p to zagadka. YouTube dołożył swoje i
    efekt jest kiepski.

    Raczej kamerka ma wiecej wspolnego z domofonem niz kamera. Te zaklocenia
    w stylu VHS to pewnie od telefonu.

  • 16. Data: 2020-05-28 10:18:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >https://wroclaw.wp.pl/wroclaw-pedzil-w-centrum-praw
    ie-150-kmh-chcial-sie-upewnic-czy-auto-zostalo-dobrz
    e-naprawione-6515132743317121a

    >Nie macie tam kawałka autostrady ? Pytanie retoryczne ;-)

    Mamy, ale jakas taka ... eksterytorialna :-)

    Poza tym niektorzy maja daleko, wiec co sie dziwic, ze sie noga odwija
    wczesniej :-)
    No i Legnicka ... 3 pasy w jedna strone, przejsc malo, swiatla jakos
    dziwacznie ustawione plus ITS ... ale 100 tam malo kto przekracza :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-05-28 11:37:15
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-05-27 o 23:11 +0200, zhbick napisał:

    > Też to samo ostatnio zauważyłem :) Backupy ważnych danych robione na
    > HDD przeżyły w 25% (na każde cztery dyski, trzy zdechły od leżenia w
    > szufladzie:

    Nieużywane dyski twarde też mi popadały, ale akurat nie trzymałem na
    nich żadnych danych - 20 lat temu intensywnie nagrywałem wszystko na CD.

    > a CD o dziwo w większości przeżyły (Verbatimy, BASF, ale też no name
    > - z tym, że 20 lat temu wszystko nagrywałem na min prędkości)

    Ja nagrywałem chyba na maksymalnej możliwej, wygląda na to że dużo
    zależy od marki. Używałem wówczas samych tanich paździochów, i tylko
    jedna "marka" nie przeżyła próby czasu (wspomniana wcześniej "quixo").
    Resztę dało się odczytać: Platinum, Dysan, Akoss, Eron, TDK...
    Wszystkie CD trzymałem w takim dużym klaserze z plastykopodobnego
    materiału.

    Co ciekawsze: mam jeszcze dyskietki 5.25" z początku lat
    dziewięćdziesiątych. Jakieś gry i mody z trackerów. Też działają!

    Teraz to przerzucam wszystko na płyty Blueray, ciekawe czy pożyją
    równie długo... Producent twierdzi, że powinny trzymać dane "kilkaset
    lat". Zobaczymy - jeśli za 20 lat będzie w ogóle na czym je odczytać.

    Mateusz

  • 18. Data: 2020-05-28 12:18:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/05/2020 10:37, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > równie długo... Producent twierdzi, że powinny trzymać dane "kilkaset
    > lat". Zobaczymy - jeśli za 20 lat będzie w ogóle na czym je odczytać.

    Ja zdjecia trzymam na prywatnym serwerze Nextcloud (5TB) postawionym u
    ojca/brata w firmie w Polsce, wszystko raz na tydzien sie backupuje na
    dyski podlaczone do RaspberryPi u mnie w domu w UK. Kiedys (lata
    1998-2005) maniakalnie wszystkie mp3 i divixy wypalalem na cd/dvd i
    uroslo mi to do ilosci w setkach. Pozbylem sie tego jak sie
    wyprowadzalem w 2008 od rodzicow.

  • 19. Data: 2020-05-28 12:29:09
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Kamera jest ok
    https://www.spidersweb.pl/2019/07/70mai-pro-recenzja
    -opinie.html
    Mam ten model i telefon jej nie przeszkadza, może instalacja w aucie sypie u mnie
    idzie przez powerbank.

  • 20. Data: 2020-05-28 12:39:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

    >Nieużywane dyski twarde też mi popadały,

    dziwne troche ... znowu jakies wyschniete elektrolity, czy eeprom padl
    ?

> [...]

    >równie długo... Producent twierdzi, że powinny trzymać dane "kilkaset
    >lat". Zobaczymy - jeśli za 20 lat będzie w ogóle na czym je odczytać.

    No wlasnie - a dyskietki to w czym odczytac, szczegolnie 5.25 ?

    Co do 3.5" to uwaga - ostanie napedy lubily niszczyc dyskietki, strach
    wsadzic do niesprawdzaonego, bo moze juz byc strata na zawsze..

    J.