  • 61. Data: 2020-04-11 19:33:59
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2020 09:33:04 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Nie drąż. Żartowałem tylko.
    > Na początku pierwszą odpowiedź napisałem poważnie, potem to już tu
    > wszyscy żartujemy. Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy
    > zawór pneumatyczny, przełączany popychaczem na tłoczysku siłownika.
    > tiny.pl/7q5m1

    Malo - ten popychacz musi troche dzialac jak zatrzask, czy moze jak
    wychwyt, i kto wie czy nie nazywa sie "bydlaczy" - zart mogl byc
    proroczy :-)

    Tu jest przyklad realizacji
    https://www.youtube.com/watch?v=L5IIuhCbNto

    Tylko niepotrzebnie skomplikowany - to sie da zalatwic mechanicznie.
    Tym niemniej zawor rozdzielajacy musi miec dwie stabilne pozycje, a
    tloczysko przelaczac je na koncach posuwu.

    https://youtu.be/lRHlrOW7UkY?t=45

    J.

  • 62. Data: 2020-04-11 19:50:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 02:33:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Malo - ten popychacz musi troche dzialac jak zatrzask, czy moze jak
    > wychwyt, i kto wie czy nie nazywa sie "bydlaczy" - zart mogl byc
> [...]

    Nie dziwacz. To jest zawór sterowany pneumatycznie. Jackowi jest potrzebny taki
    popychany mechanicznie. Znaczy najprostszy pod słońcem.

    > Tylko niepotrzebnie skomplikowany - to sie da zalatwic mechanicznie.
    > Tym niemniej zawor rozdzielajacy musi miec dwie stabilne pozycje, a
    > tloczysko przelaczac je na koncach posuwu.
    >
    > https://youtu.be/lRHlrOW7UkY?t=45

    JPRDL

  • 63. Data: 2020-04-11 21:01:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2020 10:50:50 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Nie dziwacz. To jest zawór sterowany pneumatycznie. Jackowi jest potrzebny taki
    popychany mechanicznie. Znaczy najprostszy pod słońcem.

    Owszem, tylko musi tak zrobic, zeby przelaczal na koncu ruchu tloka.

    > JPRDL

    Ale widac nie sluchales co mlody mowi, jak zrobil pierwsza wersje ...

    J.

  • 64. Data: 2020-04-11 21:42:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 04:02:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    popychany mechanicznie. Znaczy najprostszy pod słońcem.

    > Owszem, tylko musi tak zrobic, zeby przelaczal na koncu ruchu tloka.

    Zgadza się. Na obu końcach.

    > Ale widac nie sluchales co mlody mowi, jak zrobil pierwsza wersje ...

    Nie słuchałem.

  • 65. Data: 2020-04-12 23:43:48
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.04.2020 o 18:33, Konrad Anikiel pisze:

    > Jacek musi odkryć trzydrożny-dwupołożeniowy zawór pneumatyczny, przełączany
    popychaczem na tłoczysku siłownika. tiny.pl/7q5m1
    No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie ma
    żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół na pół i na
    tym koniec.
    Jacek

  • 66. Data: 2020-04-12 23:56:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie
    > ma żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół
    > na pół i na tym koniec.

    Lokomotywa jest marnym punktem odniesienia, a bezwładność nie ma
    tu nic do rzeczy. Tysiące takich pneumatycznych siłowników w wielu
    instalacjach na całym świecie porusza się wte i nazad -- i ani myśli
    zatrzymać się bez przyczyny w położeniu pół na pół. Sugestia, jak to
    się zwykle robi, padła już w pierwszej odpowiedzi na pytanie w tym
    wątku. Jeśli sama sugestia to mało, a z samodzielnym myśleniem krucho,
    to można o *konkretne* szczegóły dopytać.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2020-04-13 10:53:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2020 06:43:49 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie ma
    > żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół na pół i na

    Widzę że jesteś mentalnie przywiązany do tej lokomotywy, tylko jak Ty zbudujesz
    kocioł parowy jak tam rauchen verboten?

  • 68. Data: 2020-04-13 12:09:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > wątku. Jeśli sama sugestia to mało, a z samodzielnym myśleniem krucho,
    > to można o *konkretne* szczegóły dopytać.

    Bezwładność lub raczej opóźnienie ma tu dużo do rzeczy.
    szkoda, że tego nie wiesz i nie czujesz.
    Obciążanie układu dodatkową masą niewątpliwie nie ma sensu.
    Myślę, że można zastosować jakieś dodatkowe odpowiednio dobrane
    zbiorniki powietrza na dolotach siłownika za zaworem.
    Może wystarczy grubszy i dłuższy przewód, którego roli nie widać.

  • 69. Data: 2020-04-13 12:34:20
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-12 o 23:43, Jacek pisze:

    > No tak, ale lokomotywa parowa ma sporą bezwładność, a u mnie nie ma
    > żadnej, więc zawór mi się poruszy i zostanie w położeniu pół na pół i na
    > tym koniec.
    > Jacek

    Zrobiłem schemat zasady działania tego urządzenia:
    https://images91.fotosik.pl/347/382508d2c0966834.jpg

    Tłok ma czas się rozpędzić zanim uderzy w dźwignię, więc jest szansa, że
    zdąży ją całkiem przestawić nim wyhamuje.
    Dlatego rozpędzanie powinno być na dłuższej drodze, niż hamowanie
    podczas przestawiania wajchy.
    Czas napełniania i opróżniania cylindra nie jest natychmiastowy, co jest
    korzystne bo opóźnia przełączanie.

    WM

  • 70. Data: 2020-04-13 13:56:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    t-1 napisało:

    > Bezwładność lub raczej opóźnienie ma tu dużo do rzeczy.
    > szkoda, że tego nie wiesz i nie czujesz.

    Nie wiem i nie czuję. Nie czują tego także producenci szpeju do
    pneumatyki przemysłowej, którzy robią wszystko, by zmniejszyć
    poruszające się masy.

> [...]
    > zbiorniki powietrza na dolotach siłownika za zaworem.
    > Może wystarczy grubszy i dłuższy przewód, którego roli nie widać.

    Nie, nie wystarczy. W każdym razie myślenia nie zastąpi.

    --
    Jarek