  • 11. Data: 2013-03-07 23:07:56
    Temat: Re: Napisy w TVP2
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Akurat są, ale ja nie o tym.
    > Tylko o tym, że część kanałów leci z transponderów Polsatu, część enki a
    > część Cyfry.

    A czy ja coś innego napisałem?

  • 12. Data: 2013-03-07 23:33:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 07 Mar 2013 22:07:56 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

    > A czy ja coś innego napisałem?

    ty się wróć w górę wątku, co? Bo ten niemiec coraz większe psikusy ci płata

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2013-03-08 22:42:08
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    K pisze:

    > w N bylo to samo. byla oryginalna sciezka, ale nie bylo napisow. w
    > pierwszej kolejnosci myslalem, ze napisy puszczaja przez telegazete (jak
    > kiedys w analogu dla nieslyszacych). niestety w ence w tvp2hd nie ma
    > teletekstu, poniewaz biora go z transpondera polszmaty, a polszmata z
    > tego co slyszalem ciagnie tvp2hd z dvb-t i sle na satelite bez teletekstu.

    Czyli pretensje do TVP, nie do operatora kablowego, tak?

    Przy okazji - to samo jest w TVP1. W tej chwili leci "Moja super eks
    dziewczyna". Jak ktoś nie lubi lektora, może wybrać - HD albo napisy,
    ale nie jedno i drugie.

    Zresztą - napisy w TVP są bardzo czytelne, ale za to brzydkie. W TVN,
    AleKino czy TV5 są równie czytelne, ale znacznie ładniejsze.

    --
    J.R.

  • 14. Data: 2013-03-09 02:20:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 08 Mar 2013 22:42:08 +0100, J.R. napisał(a):

> [...]
    >
    > Zresztą - napisy w TVP są bardzo czytelne, ale za to brzydkie. W TVN,
    > AleKino czy TV5 są równie czytelne, ale znacznie ładniejsze.

    W telewizji cyfrowej napisy powinny być generowane przez sprzęt odbiorcy -
    bo powinny być wkodowane w sygnał cyfrowy tekstowo, a nie przez hardcoding
    do obrazu. Tak robią wszystkie przyzwoite telewizje na świecie.

  • 15. Data: 2013-03-09 12:12:27
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:
    > W telewizji cyfrowej napisy powinny być generowane przez sprzęt odbiorcy -
    > bo powinny być wkodowane w sygnał cyfrowy tekstowo, a nie przez hardcoding
    > do obrazu. Tak robią wszystkie przyzwoite telewizje na świecie.

    W DVB-T są napisy graficzne (których wyświetlanie można włączyć lub
    wyłączyć), ale można też wybrać tekstowe nadawane jako telegazeta. Być
    może u J.R. wyświetlają się właśnie te drugie - wtedy rzeczywiście
    wygląd czcionki pozostawia trochę do życzenia.

  • 16. Data: 2013-03-09 12:35:17
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]

    Nie są whardkodowane, skoro mogę je w dekoderze włączyć i wyłączyć.

> [...]
    > może u J.R. wyświetlają się właśnie te drugie - wtedy rzeczywiście
    > wygląd czcionki pozostawia trochę do życzenia.

    Nie, nie korzystam z telegazety - w UPC cyfrowym włączam napisy przez
    przeznaczoną do tego opcję w dekoderze.
    I w innych programach napisy wyglądając dość ładnie, natomiast w
    programach TVP faktycznie wyglądają jak z telegazety.

    Zresztą, tu są zdjęcia ekranu:

    https://plus.google.com/102044111804123316163/posts/
    PgkhTfoqMwA
    https://plus.google.com/102044111804123316163/posts/
    7hofzAgNDca

    (wpisy publiczne, mam nadzieję, że każdy da rady przeczytać)

    --
    J.R.

  • 17. Data: 2013-03-11 06:11:04
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik J.R. napisał:
    > Nie, nie korzystam z telegazety - w UPC cyfrowym włączam napisy przez
    > przeznaczoną do tego opcję w dekoderze.

    Niektóre dekodery - np. oparte na Linuksie - potrafią w ten sposób
    włączyć także napisy "telegazetowe".

  • 18. Data: 2013-03-14 18:35:35
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    J.R. pisze:
> [...]
    >
    > Niestety w UPC napisy są dostępne tylko w TVP2, a w TVP2 HD już nie.
    >
    > Jak jest u innych operatorów? Problem leży po stronie UPC czy to nadawca

    Być może ktoś z TVP czyta tę listę, bo napisy (przynajmniej jako opcja)
    pojawiły się w TVP2HD.

    Natomiast w TVP1HD jeszcze ich nie ma.
    Widocznie czytali tylko nagłówki...

    --