  • 11. Data: 2019-06-17 18:41:33
    Temat: Re: Naviexpert - mój test
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2019 o 00:01, r...@k...pl pisze:

    > Jaki ekran może być za mały skoro ja używałem na 3,5" telefonie i nie było
    > problemów? 2-calowy?

    7 calowy.
    Ale oglądany z odległości kilkudziesięciu centymetrów i z pozycji kierowcy.

    Być może na komórkach proporcje są inne, ale na dużym ekranie wyglądają
    jakby były napisane czcionką 2.
    Góra 4.

  • 12. Data: 2019-06-17 23:40:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 17 Jun 2019 14:31:09 +0200, w <5d07880d$0$518$65785112@news.neostrada.pl>,
    Irokez <n...@w...pl> napisał(-a):

    > Pewnie mu chodzi o brak skalowania.

    Chyba brak opcji skalowania?
    Gdyby skalowania nie było, to na 7" napisy byłyby wielkie jak u 1-klasisty.

  • 13. Data: 2019-06-18 12:57:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Już nawet yanosik po wprowadzeniu nowej wersji nawigacji na przełomie
    >roku, jest dużo, dużo bardziej strawny.

    Yanosik sie IMO ciut poprawil.

    Co prawda nadal prezentacja korkow jest niemal żadna, czasy w miescie
    z sufitu,
    ale poza miastem sprawia wrazenie, ze korki lepiej omija ...

    J.

  • 14. Data: 2019-06-18 13:03:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 16-06-2019 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    >Yanosik niby ma, ale pokazuje się rzadko nie wiedzieć czemu.
    >NE robi to optymalnie.

    >Z jednym zastrzeżeniem, jak przegapisz (np. na rondzie) skręt we
    >wcześniej wytyczoną trasę, to już Cię nie będzie próbował na nią
    >pokierować, choćby następną uliczką, domyślnie uznaje że wybrałeś
    >inną trasę.

    >Dzisiaj w podobny sposób zaproponował mi objazd +21 km i +7 min.
    >Zdecydowanie powinno to być mocniej potwierdzone przez użytkownika, a
    >nie tylko poprzez inny skręt z trasy.

    Z drugiej strony - sa programy ktore tego nie maja/nie mialy, potem
    cie przez wiele km sprowadza na zla (ominieta) droge, albo mowi tylko
    "zawroc".

    Najbardziej wk* wlasnie janosik, jak trafil nie nieznany sobie remont
    i zamknieta droge - to juz w ogole nic nie potrafil pomoc.

    Ale przybyly mu punkty posrednie, wiec mozna trase ustalic.

    J.

  • 15. Data: 2019-06-18 18:57:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-06-2019 o 12:57, J.F. pisze:

    > Yanosik sie IMO ciut poprawil.

    Moim zdaniem graficznie poprawił się ogromnie.
    Docenia się to zwłaszcza, gdy próbuje się patrzeć na NE.

    > Co prawda nadal prezentacja korkow jest niemal żadna, czasy w miescie z
    > sufitu,

    W Poznaniu nie do końca - myli się podobnie jak NE na tych samych trasach.
    Tyle że trasą którą proponuje nie zawsze jest najszybsza, NE daje wybór.

    > ale poza miastem sprawia wrazenie, ze korki lepiej omija ...

    Ja tam ogólnie nie mam uwag, ale fakt, gdy pisał ile pojedzie się drogo
    alternatywną, to byłoby porównanie czy faktycznie omija korki, czy
    proponuje bezsensowne trasy.

  • 16. Data: 2019-06-18 18:58:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-06-2019 o 13:03, J.F. pisze:

    > Z drugiej strony - sa programy ktore tego nie maja/nie mialy, potem cie
    > przez wiele km sprowadza na zla (ominieta) droge, albo mowi tylko "zawroc".

    Zgadza się, dlatego mówię, że opcja fajna, ale dobrze byłoby dodać
    mocniejsze potwierdzenie.

  • 17. Data: 2019-07-11 14:09:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2019 o 20:27, j...@i...pl pisze:

    > Sygic?

    Zrobiłem sobie test kilku nawigacji, na drodze do Grecji przez Chorwację
    i z powrotem.
    W sumie ponad 5 tys km.

    I chyba najlepiej wypadł właśnie Sygic, którego używałem na dojeździe.
    Ma kilka minusów - np. brak sygnalizacji kolejnego manewru, zbyt późne
    info o aktualnym, czy kiepskie kolory i czytelność napisów w okularach
    polaryzacyjnych.
    Zbyt uparcie trzyma się też dróg głównych, czasem czasy przejazdu innymi
    są lepsze, a on tego nie wie.
    No i ma kiepską aktualność map - nie wiedział ani o dokończonej
    autostradzie w Serbii (na trasie Nis - Macedonia), ani o zwężeniu na
    wieeeeeeeelu km autostrady Wiedeń-Graz-Maribor w Austrii (a jazda 2 m
    pasem jest bez sensu, gdy trochę dalej, prawie równolegle leci
    alternatywa w postaci drogi ekspresowej).

    Jako że w międzyczasie skończyła się ważność licencji na Sygica, to
    wracałem na I-go (poza UE), a potem na Waze.
    Oba mnie nieco zawiodły w kwestii odporności na korki - nie informowały
    odpowiednio wcześnie o korku na autostradzie pod Grazem i nie
    proponowały innej drogi.
    Dostałem info "przed Tobą korek" gdy już go widziałem i nie miałem
    możliwości zjazdu.
    W Waze w ogóle nie dostałem propozycji objazdu korka, w I-go (gdy już
    stanąłem w korku) było trochę lepiej, podpowiedział alternatywę, ale i
    tak nie bardzo wiedział gdzie taki objazd powinien się skończyć - bo
    (jadący, ale zawsze) korek był aż do Grazu, a kazał mi wracać na
    autostradę następnym wjazdem po zjeździe.

    Podsumowując - żadna z tych nawigacji nie spełniła moich oczekiwań w
    100%, żadna nie jest warta zapłaty za nią.

    Jak wynika z powyższego, żadna z nich nie opiera się na rzeczywistych
    czasach przejazdu, tylko co najwyżej koryguje trasę na podstawie danych
    z traffika.

    Żeby było śmieszniej, tak samo działa chyba GM - Syn jadący przez Węgry,
    została wpakowany w korek w Budapeszcie, a potem na pół godziny więcej
    niż GM podawał w korek na granicy węgiersko-serbskiej w Roszke.

  • 18. Data: 2019-07-11 14:14:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Ma kilka minusów - np. brak sygnalizacji kolejnego manewru, zbyt
    >późne info o aktualnym, czy kiepskie kolory i czytelność napisów w

    To chyba wina telefonu a nie nawigacji.
    Jaki model, typ ekranu ?
    Inne programy na tym telefonie lepiej widoczne ?

> [...]
    >Jak wynika z powyższego, żadna z nich nie opiera się na rzeczywistych
    >czasach przejazdu, tylko co najwyżej koryguje trasę na podstawie

    Tak przy okazji - niedawno wypadek we wrocku spowodowal spory korek
    ... i yanosik go omijal.
    Ale oczywiscie kiepsko wyswietla informacje o samym korku, wiec trzeba
    bylo przyjac proponowana trase na wiare, a ja niestety z gatunku tych
    "co on pie***li" :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-07-11 14:48:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-07-2019 o 14:14, J.F. pisze:

    > To chyba wina telefonu a nie nawigacji.
    > Jaki model, typ ekranu ?
    > Inne programy na tym telefonie lepiej widoczne ?

    To nie telefon, tylko wbudowane urządzenie 2DIN.
    Tak - inne lepsze, zwłaszcza yanosik.
    Ogólnie cała reszta jest gorsza - małe ikony, małe napisy - ogólnie do d...
    Przegięcie to Waze, które potrafi wyświetlić ciemnoczerwone cyfry na
    czarnym tle - kompletnie ich w okularach nie widać.

    Sygic ma białe napisy na niebieskim tle, coś tam widać, ale słabo.
    np. Yanosik działający w tle, lepiej pokazywał na swojej pływającej
    ikonce aktualną prędkość.

> [...]
    > Ale oczywiscie kiepsko wyswietla informacje o samym korku, wiec trzeba
    > bylo przyjac proponowana trase na wiare, a ja niestety z gatunku tych

    Teraz w yanosiku brakuje mi głównie tras alternatywnych i jasnej
    sygnalizacji korka - żeby było jasne "dlaczego tak a nie inaczej".

  • 20. Data: 2019-07-11 15:52:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To nie telefon, tylko wbudowane urządzenie 2DIN.

    Z Androidem ?

    Nadal - program nie ma wplywu na ustawienie polaryzacji.
    Chyba ze w dodatku masz ekran 3D ...

    >Tak - inne lepsze, zwłaszcza yanosik.

    To ciekawe ... jakis nieszczesliwy dobor kolorow ?

> [...]
    >Przegięcie to Waze, które potrafi wyświetlić ciemnoczerwone cyfry na
    >czarnym tle - kompletnie ich w okularach nie widać.

    A niestety - sporo programow nie pozwala na dobor kolorow, wielkosci

    >Teraz w yanosiku brakuje mi głównie tras alternatywnych i jasnej
    >sygnalizacji korka - żeby było jasne "dlaczego tak a nie inaczej".

    Dokladnie.
    Choc cos mi chodzi po glowie, ze ostatnio, juz w trasie, zaproponowal
    zmiane trasy, i powiedzial dlaczego ...

    J.