  • 41. Data: 2023-04-28 10:53:46
    Temat: Re: Nawigacja na Androida - którą polecacie?
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 24.04.2023 o 09:08, Ewa pisze:

    > W każdym razie mam TTS, a głośne oznajmianie kto dzwoni nie
    > jest mi potrzebne.

    Okazuje się, że problem jednak jest.
    Przygotowuję się do użycia Here WeGo podczas weekendu i mam
    problem z opcją głosu.
    Na ekranie wyświetlany jest następujący tekst:

    JĘZYK NAWIGACJI GŁOSOWEJ
    Język Twojego telefonu jest dostępny, ale mechanizm zmiany
    tekstu na mowę go nie obsługuje.
    Spróbuj zmienić mechanizm.
    Możesz też pobrać inny ze sklepu Play Store.
    Zobacz obsługiwane języki.

    do wyboru:
    -Brak głosu
    -English (UK) (jest zaznaczony)

    Wybierz język (trochę dłuższa lista niż poniżej w Ustawieniach
    TTS Samsung, ale polskiego też nie ma)

    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    <<<<<<<<<
    Po kliknięciu na "Spróbuj zmienić mechanizm" pojawia się ekran:

    Syntezator mowy
    Preferowany mechanizm
    Mechanizm syntezatora mowy Samsung i przy nim ikona Ustawień
    Język
    Użyj języka systemowego
    Szybkość mówienia i możliwość jej wybrania na pasku
    Wysokość mówienia i możliwość jej wybrania na pasku
    Odtwórz Resetowanie (podświetlone)
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    <<<<<<<<<<<
    Kliknięcie w Resetowanie niczego nie zmienia.
    Kliknięcie w ikonę ustawień przy Mechanizmie syntezatora mowy Samsung
    powoduje wyświetlenie ekranu:

    Ustawienia Samsung TTS
    Zainstaluj dane głosu
    wersja 3.3.02.101
    Dostępna jest nowa wersja (3.3.03.43)
    Języki i głosy:
    i lista 9 pozycji, przy czym nie ma języka polskiego.
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    <<<<<<<<<<<<<

    Czy ktoś mógłby pomóc. Przynajmniej żeby
    - było słychać wersję angielska
    - zastosować wariant z pobraniem innego TTS ze sklepu Play Store,
    np. TTS polski

    Bardzo proszę o pomoc.

    I jeszcze jedno pytane. Czy gdy głos będzie już działał prawidłowo,
    będzie on także słyszalny w wersji offline? W MapaMap tak było.

    Wszystko co napisałam powyżej odnosi się do prób z Here WeGo,
    a nie do jego wersji Beta. Na razie chcę się zapoznać z wersją nie-Beta,
    bo w Internecie jest więcej materiałów na temat tej wersji.

    Używam Androida w wersji 13 (wersja One UI 5.1).
    Lokalizację mam włączoną.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 42. Data: 2023-04-28 10:56:59
    Od: Ewa <E...@c...com>

    Przepraszam za dziwne znaki w moim poprzednim poście.
    Nie miałam zamiaru ich umieszczać.

    Ewa

  • 43. Data: 2023-04-28 18:51:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.04.2023 o 10:53, Ewa pisze:

> [...]
    > -Brak głosu
    > -English (UK)  (jest zaznaczony)
    >
    > Wybierz język (trochę dłuższa lista niż poniżej w Ustawieniach

    Języki do Samsungowej obsługi TTS, ściąga się ze sklepu Samsunga a nie z
    Google.

    > <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    <<<<<<<<<
> [...]
    > Odtwórz         Resetowanie (podświetlone)
    > <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    <<<<<<<<<<<
> [...]
    > Języki i głosy:
    > i lista 9 pozycji, przy czym nie ma języka polskiego.
    > <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    <<<<<<<<<<<<<

    > Czy ktoś mógłby pomóc. Przynajmniej żeby
    > - było słychać wersję angielska
    > - zastosować wariant z pobraniem innego TTS ze sklepu Play Store,
    > np. TTS polski
    >
    > Bardzo proszę o pomoc.

    Zmień syntezator (mechanizm/silnik/) z Samsunga na Androidowy.

    https://support.google.com/accessibility/android/ans
    wer/6006983?hl=pl

    > I jeszcze jedno pytane. Czy gdy głos będzie już działał prawidłowo,
    > będzie on także słyszalny w wersji offline? W MapaMap tak było.

    Tak.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 44. Data: 2023-04-28 20:09:34
    Od: Ewa <E...@c...com>

    Bardzo dziękuję, ale

    > Języki do Samsungowej obsługi TTS, ściąga się ze sklepu Samsunga a nie z
    > Google.

    Nie widzę u siebie sklepu Samsunga.

    > Zmień syntezator (mechanizm/silnik/) z Samsunga na Androidowy.
    >
    > https://support.google.com/accessibility/android/ans
    wer/6006983?hl=pl

    Na podanej stronie mam:
    1. Na urządzeniu otwórz Ustawienia.
    2. Wybierz Ułatwienia dostępu [a następnie - ikona 9214174] Zamiana
    tekstu na mowę.

    Musiałam skorzystać z szukania, bo na liście Ustawień nie był
    "Ułatwień dostępu"
    Po wpisaniu "Ułatwienia" i naciśnięciu ikony w kształcie lupy pokazał
    się ekran z 2 pozycjami:

    "Wyświetlacz
    Tryb ułatwienia"

    oraz

    "Inne
    Ułatwienia dostępu
    Asystent Google"

    Żadne z nich nie ma nic wspólnego z zamianą tekstu na mowę. :-(

    Na tym samym smartfonie MapaMap podaje komunikaty głosem bez tego
    rodzaju ustawień. O co tu chodzi?

    I jeszcze jedno. Wyświetla mi się zadana trasa. Co zrobić żeby zaczęła
    się ona realizować w trybie offline? Krótko mówiąc, jak uruchomić Start?
    Wiem, że w tej chwili byłoby to prawdopodobnie po angielsku. Chciałabym
    żeby wreszcie coś zaczęło działać.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 45. Data: 2023-04-28 20:26:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.04.2023 o 20:09, Ewa pisze:

    > Bardzo dziękuję, ale

    > Nie widzę u siebie sklepu Samsunga.

    Grrr, Galaxy Store się to nazywa.

> [...]
    > Ułatwienia dostępu
    > Asystent Google"
    >
    > Żadne z nich nie ma nic wspólnego z zamianą tekstu na mowę. :-(

    Podawałem wcześniej, że jest to w ułatwieniach dostępu zakładka
    "WIDZENIE"i później "Ustawienia zamiany tekstu na mowę". Tutaj zmienia
    się silnik.
    https://www.hardreset.info/pl/devices/samsung/samsun
    g-galaxy-a70/faq/faq/samsung-text-to-speech/

    Przynajmniej tak jest w niebrandowanym Android 13. Nie mam teraz
    Samsunga pod ręką żeby sprawdzić, co tam znów odjaniepawlili, żeby utrudnić.

> [...]
    >
    > I jeszcze jedno. Wyświetla mi się zadana trasa. Co zrobić żeby zaczęła
    > się ona realizować w trybie offline? Krótko mówiąc, jak uruchomić Start?

    Musisz wyjść z domu. Mapa się sama nie przesunie :) To nie gra.
    Tryb offline, służy do tego, że jest bez udziału Internetu a nie że nie
    trzeba jechać :)

    > Wiem, że w tej chwili byłoby to prawdopodobnie po angielsku.  Chciałabym
    > żeby wreszcie coś zaczęło działać.

    Cóż, musisz się ruszyć, choćby pieszo :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 46. Data: 2023-04-28 21:11:11
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > Grrr,  Galaxy Store się to nazywa.
    Sorry, nigdy z tego nie korzystałam.
    Ściągnęłam Samsung TTS Polish Default voice 1
    i teraz w Opcjach głosu mam język Polski
    a po naciśnięciu Odtwórz dźwięk testowy
    odtwarza się "Jesteś u celu".
    Bardzo dziękuję. Nareszcie coś działa. :-)

    > Podawałem wcześniej, że jest to w ułatwieniach dostępu zakładka
    > "WIDZENIE"i później "Ustawienia zamiany tekstu na mowę". Tutaj zmienia
    > się silnik.
    Tego u siebie nie widzę. Zresztą pisałam już wcześniej, że u mnie
    są duże różnice w stosunku do tego co podawałeś.

    > https://www.hardreset.info/pl/devices/samsung/samsun
    g-galaxy-a70/faq/faq/samsung-text-to-speech/

    Ja do tego końcowego ekranu doszłam wewnątrz Here WeGo (opisałam to
    w moim poście rano). Z tym, że po ściągnięciu języka polskiego ze sklepu
    Samsunga i tutaj jest teraz dobrze.

    > Musisz wyjść z domu. Mapa się sama nie przesunie :) To nie gra.
    MapaMap też nie jest grą, a tam działa to znakomicie.

    > Tryb offline, służy do tego, że jest bez udziału Internetu a nie że nie
    > trzeba jechać :)
    To bardzo duże rozczarowanie.

    Jeszcze raz bardzo dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam
    Ewa

  • 47. Data: 2023-04-28 21:27:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.04.2023 o 21:11, Ewa pisze:

    > To bardzo duże rozczarowanie.

    To bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie w miejscach, gdzie nie ma
    zasięgu lub za granicą. Niewiele nawigacji to posiada. Np wspomniany
    Janosik, nie posiada.

    BTW z ciekawości odpaliłem Here i Cavallino to jednak megakłamca. Here
    ostrzega przed radarami :)...jak wspomniałem, ja najczęściej używam
    Google Maps.

    Przeczytaj jeszcze to:
    https://moto.pl/MotoPL/7,178770,29367389,here-to-naj
    lepsza-nawigacja-na-swiecie-sprawdzam-czy-warto.html

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 48. Data: 2023-04-28 21:28:01
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > To bardzo duże rozczarowanie.

    Wielka szkoda, że tutaj nie ma możliwości prześledzenia trasy offline.
    W MapaMap trasa jest pokonywana w trybie offline z szybkością 50 km/h.
    Pisałam o komunikacie przy przekroczeniu dozwolonej prędkości.
    W MapaMap mogłam sobie to sprawdzić W DOMU na przykładzie trasy
    prowadzącej przez ul. Spacerową w Warszawie. Tam jest na pewnym
    odcinku ograniczenie do 40 km/h. Działało znakomicie.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 49. Data: 2023-04-28 21:46:46
    Od: Ewa <E...@c...com>

    > To bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie w miejscach, gdzie nie ma
    > zasięgu lub za granicą. Niewiele nawigacji to posiada. Np wspomniany
    > Janosik, nie posiada.

    Jedno nie ma nic do drugiego. Dlaczego niemożność wyłączenia połączenia
    z internetem miałoby przeszkadzać w używaniu nawigacji bez GPS, czyli
    robienie próby na przykład w domu?
    Pisałam, że MapaMap używałam wcześniej na Larku, który w ogóle nie miał
    połączenia z internetem. I offline w znaczeniu z wyłączonym GPS działał
    już tam znakomicie. Oczywiście KONIECZNOŚĆ połączenia z internetem jest
    wadą, jak każda konieczność, bo ogranicza.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 50. Data: 2023-04-28 22:26:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.04.2023 o 21:46, Ewa pisze:

    > Jedno nie ma nic do drugiego. Dlaczego niemożność wyłączenia połączenia
    > z internetem miałoby przeszkadzać w używaniu nawigacji bez GPS, czyli
    > robienie próby na przykład w domu?

    Słowo "próba" nie ma nic wspólnego ze słowem "offline". Offline od
    zawsze oznacza "poza siecią" czyli bez połączenia z Internetem.
    Do prób możesz użyć Street View Google. Jest tam nawet widok ulicy,
    zupełnie tak, jakbyś jechała samochodem. Nie ma tam co prawda "auto
    jazdy" i trzeba się poruszać "ręcznie" ale widok 3D to idealna forma
    poznania trasy czy odcinka " z natury".

> [...]
    > już tam znakomicie. Oczywiście KONIECZNOŚĆ połączenia z internetem jest
    > wadą, jak każda konieczność, bo ogranicza.

    Dzisiaj to podstawa, bo informuje o korkach, ruchu czy objazdach w
    przypadku wyznaczania trasy. W zależności od godziny (pory dnia) i
    zatłoczonych ulic, nawigacja może wskazać szybszą trasę w oparciu o te dane.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>