  • 21. Data: 2013-04-21 11:18:12
    Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko
    > ilosc budzi pewne wrazenie ... ale to by trzeba z kims pogadac kto
    > jednym autem 10 lat przejezdzil.

    Zdarzyło mi się jednym autem przejeździć ponad 10lat -
    od początku do sprzedaży.
    Naprawy dodatkowe:
    z mechanicznych rzeczy - łącznik ramion wycieraczek,
    zawias schowka, korbka szyby z tyłu
    a poza tym- sonda lambda, cewka, wymiana EGR
    i w ostatnim roku padł sterownik ECU, no i reflektory nieco zamgliły się.
    To tyle w 11 lat i 260 tys.

  • 22. Data: 2013-04-21 11:29:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 11:18:12 +0200, cef napisał(a):

    > Zdarzyło mi się jednym autem przejeździć ponad 10lat -
    > od początku do sprzedaży.
    > Naprawy dodatkowe:

    Ale zakres tych podstawowych tez moze zalezec od marki i klasy auta.
    Moje Złomdeo po 230 tys. ma nadal oryginalne wahacze, a w Focusie znajomego
    przy 180 tys. trzeba bylo zmieniac. A z nas dwoch to ja czesciej jezdze po
    dziurach.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 23. Data: 2013-04-21 11:37:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > Moje Złomdeo po 230 tys. ma nadal oryginalne wahacze, a w Focusie
    > znajomego przy 180 tys. trzeba bylo zmieniac. A z nas dwoch to ja

    Może tak być. Dlatego o tym nie pisałem.
    Jeden zmienia klocki co 30tys a inny przejeżdza 115tys.

    PS
    Zapomniałem o zapieczonej lince od ręcznego
    gdzieś tak po ok 200tys

  • 24. Data: 2013-04-21 12:18:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko
    > ilosc budzi pewne wrazenie ... ale to by trzeba z kims pogadac kto
    > jednym autem 10 lat przejezdzil.

    Ja przejeździłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa wyższa
    niż Siena) i lista awarii była dłuższa.
    Wniosków chyba podpowiadać nie muszę.....

  • 25. Data: 2013-04-21 12:40:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 12:18:03 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Ja przejeździłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa wyższa
    > niż Siena) i lista awarii była dłuższa.
    > Wniosków chyba podpowiadać nie muszę.....

    Nigdy wiecej samochodow na F ?
    Bo wystarczy obejrzec mondeo z 2000r aby zobaczyc dziurawe blotniki
    :-)

    J.

  • 26. Data: 2013-04-21 12:51:18
    Temat: Re: Nie kupię ... a ja być może kupię jakiegoś Hyundaia.
    Od: "Stefanek" <x...@k...pl>

    Być może kupię jakiegoś Hyundaia.

    Obecnie mam Hyundaia Pony rocznik 1992, przebieg 150 tys. km.
    Jestem pierwszym i jedynym właścicielem.
    Jazda głównie w mieście, przez cały rok.
    Jeżeli jakość nowszych Hyundai jest taka sama lub lepsza to być może kupię.

    Zepsuło się :
    wymieniłem silnik wycieraczki (komplet) - zapiekły się ośki wycieraczek w
    tulejkach i dlatego wypalił się krańcowy.
    wymieniłem termostat dmuchawy - zwarcie na amen i przy okazji kompletne
    rozładowanie akumulatora. Kierowca powinien to zuważyć,
    ale tamten kierowca nie miał pojęcia o technice.
    zepsula się sygnalizacja rezerwy paliwa - nic nie robię, jeżdżę bez tego,
    wskaźnik działa.
    zepsuł się mechanizm opuszczania szyby w tylnych drzwiach - nic nie robię,
    szyba zamknięta cały czas.

    inne wymiany podobnie jak w każdym samochodzie : akumulator, tłumiki,
    tulejki zawieszenia, itd.

    zaczyna korodować : progi, dół drzwi. Mój błąd bo wcześniej nie zrobiłem
    konserwacji przestrzeni zamkniętych.
    Silnik, skrzynia biegów, hamulce, rozrusznik działają niezawodnie.

  • 27. Data: 2013-04-21 13:23:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    t...

    > Nigdy wiecej samochodow na F ?

    Nie - ale z aut na F tylko Fiat.
    Bo wcale się nie psuje bardziej niż inne, a nawet jeśli, to zazwyczaj są to
    pierdoły i idzie to tanio naprawić.
    Np. Fiat naprawiał wariatory za 2000 zł i mniej, a Renault krzyczało za to
    5500 (ostatecznie zrobili na gwarancji, ale po 0,5 rocznych bojach).

  • 28. Data: 2013-04-21 14:07:58
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Zepsuło się :
    > wymieniłem silnik wycieraczki (komplet) - zapiekły się ośki wycieraczek w
    > tulejkach i dlatego wypalił się krańcowy.

    ciekawe, miałem identyczną awarię w hyundai atos (tzn śilnik się nie
    spalił, ale tulejki przyrdzewiałe na amen).

    dział wycieraczek w H szwankuje.

  • 29. Data: 2013-04-21 14:24:03
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą?

    zapytaj tego ktory rozpoczal watek. mi nigdy nie padla od 20 lat w
    zadnym z ~50 aut jakie sie przewinely przez moje rece.

  • 30. Data: 2013-04-21 16:08:27
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-04-21 12:18, Cavallino pisze:
    > Ja przejeździłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa
    > wyższa niż Siena) i lista awarii była dłuższa.
    > Wniosków chyba podpowiadać nie muszę.....

    Dla mnie wniosek jest 1: zamiast Renault kupić Dacię. Może i brzydsza. I
    nie "szpanerska". I bardziej topornie wykończona. Ale: o ca. 1/2 tańsza,
    o ca. 1/2 tańsze przeglądy (1. kosztował mnie... 90 zł), a w ciągu 3 lat
    naprawione (w ramach gwarancji) były: odklejająca się uszczelka pod
    przednią szybą, pęknięty przewód od spryskiwacza tylnej szyby.
    pwz