  • Data: 2014-09-01 20:59:20
    Temat: Re: Nie ma to jak chmura
    Od: atm <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > konto MUSI mieć mnósto przypadkowych znaków bo przecież nawet
    > na iDrive możesz mieć różne konta o różnym stopniu prywatności
    > i do tych publicznych możesz mieć słabsze hasła niż prywatnych.
    > Żaden system nie uchroni użytkownika przed zrobieniem sobie
    > krzywdy i nie, nie znaczy to że w ogóle zabezpieczenia są bez sensu
    > tylko że nie należy z góry zakładać że hasła były trudne bo serwer
    > wymaga aby były duże/małe litery i cyfry i hasło miało 8 znaków.
    > Hasło Jolanta93 ma właśnie i duże i małe litery, cyfry, 9 znaków
    > a jest bardzo łatwe do odgadnięcia gdy znasz osobę którą "atakujesz".

    Ale co z tego wg Ciebie wynika? Robta co chceta (w sensie dlugosci i
    skomplikowania hasel)? Czyli ci wszyscy "naiwni" czy jak inaczej ich
    nazwiesz pozostana nadal w blogim przeswiadczeniu, ze cokolwiek wpisza
    bedzie dobrze.

    > latka?

    Łatka, update. Zreszta jedna łatka chyba juz byla i wlasnie ze stane
    sprzed jej pojawianiem sie niktorzy upatruja wycieku zdjec.

    > tu:
    > "Dokladnie i takie przypadki pokazuja wyraznie, ze trzeba byc naiwnym
    > ufajac zapewnieniom usugodawcow o zastosowanych zabezpiecznieniach."
    > Bo nie wiesz że TAKIE przypadki pokazują że nie warto ufać usługodawcom.
    > Nie wiesz czy Lawrene nie miała hasła Jeniffer89, czy jaką ona ma rok
    > urodzenia.
    > A więc forowanie tez że nie warto ufać usługodawcom jest strzelaniem w
    > płot.

    Ty tego tez nie wiesz, poki co mleko sie rozlalo i zdjecia wyciekly.
    Zreszta nie tylko jej.
    Podalem tez ponizej przyklady, ze ufanie zapewnieniom usugodawcow o
    jakosci zabezpieczen jest naiwnoscia. Zawsze istnieje ryzyko przejecia
    materialow znajdujacych sie w chmurze w taki czy inny sposob i ich
    bezpieczenstwo jest przynajmniej o rzad wielkosci mniejsze niz dane
    odpowiednio przechowywane na nosnikach lokalnych.