  • 11. Data: 2022-01-31 17:52:50
    Temat: Re: Niejeden elektryk ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 17:34:54 +0100, ii wrote:

    > Poniekąd. Chodzi właściwie o to że nie ma wielu samochodów
    > elektrycznych.

    No coz, moze na razie ciagle za drogie i bez sensu energetycznego w
    nie tylko naszym kraju.

    A potem masz normalny biznes - jesli male fabryki samochodow
    spalinowych nie przezyly ... to elektryczne maja szanse, czy trzeba
    duze fabryki budowac ?

    > Również na rynku ogólnoświatowym, nie ma Twizy w wersji z
    > akumulatorem na 100 i na 200 km. Itp itd

    Pytanie kto mialby tym jezdzic, gdzie i po co ...

    J.

  • 12. Data: 2022-01-31 21:57:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.01.2022 o 17:52, J.F pisze:

> [...]
    > duze fabryki budowac ?

    > Pytanie kto mialby tym jezdzic, gdzie i po co ...

    Jestem raczej fanem mikrosamochodów. Czyli jeżdżenie na małe dystanse.
    Samochody lekkie, same w sobie energetycznie opłacalne, a w wydaniu
    elektrycznym jeszcze bardziej i zasadniczo tanie. Dla każdego. Taki
    polski samochód miałby moim zdaniem sens. Zarówno bardziej Polaków na
    niego stać jak i jego zaprojektowanie i wyprodukowanie jest realniejsze.

  • 13. Data: 2022-01-31 22:07:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 21:57:09 +0100, ii wrote:

> [...]
    > elektrycznym jeszcze bardziej i zasadniczo tanie. Dla każdego. Taki
    > polski samochód miałby moim zdaniem sens.

    A tu widzisz - "czyli jezdzenie na male dystanse".

    Wiec po co 200km zasiegu?

    Mikrosamochod - moze i dobry. Ale jako drugi samochod w rodzinie
    wymaga dodatkoweg miejsca parkingowego.
    Dla mieszczuchow - raczej tramwaj.

    > Zarówno bardziej Polaków na
    > niego stać jak i jego zaprojektowanie i wyprodukowanie jest realniejsze.

    Produkcja jak wyzej - bedzie sie oplacac?

    A stac Polakow ... a ile o ma kosztowac ?

    A moze jednak hulajnoga elektryczna ?

    J.

  • 14. Data: 2022-01-31 22:33:19
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.01.2022 o 22:07, J.F pisze:

    > A tu widzisz - "czyli jezdzenie na male dystanse".
    >
    > Wiec po co 200km zasiegu?

    No bo ... 200 to 2x więcej niż 100 :-)

    > Mikrosamochod - moze i dobry. Ale jako drugi samochod w rodzinie
    > wymaga dodatkoweg miejsca parkingowego.

    Która rodzina nie ma drugiego samochodu?

    > Dla mieszczuchow - raczej tramwaj.

    Chciałbyś jeździć tramwajem, że tak piszesz?

    > Produkcja jak wyzej - bedzie sie oplacac?
    >
    > A stac Polakow ... a ile o ma kosztowac ?
    >
    > A moze jednak hulajnoga elektryczna ?

    Koń :-)

  • 15. Data: 2022-01-31 23:08:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 22:33:19 +0100, ii wrote:

    > No bo ... 200 to 2x więcej niż 100 :-)

    ale gdzie chcesz jechac tych 200km i po co ?

    > Która rodzina nie ma drugiego samochodu?

    niektore nie maja nawet pierwszego.

    > Chciałbyś jeździć tramwajem, że tak piszesz?

    Niespecjalnie, ale tak ponoc ma wygladac przyszlosc transportu
    miejskiego.

    > Koń :-)

    Kon sie sprawdzal tysiace lat, ale to g* na ulicach ...

    J.

  • 16. Data: 2022-02-01 01:33:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 31.01.2022 o 23:08, J.F pisze:

    > ale gdzie chcesz jechac tych 200km i po co ?

    Jeździ się po to by jeździć .. w te i z powrotem. I jeszcze raz ... aż
    się rozładuje. 200km to nie jest jakoś specjalnie dużo.

    Można np jechać raz w roku na wczasy przez Polskę. To będą np 3
    ładowania. 3 można zrobić jednego dnia. 6, w Twizy, oznacza już
    przynajmniej 2 dni. :-)

    > niektore nie maja nawet pierwszego.

    Więc aby zlikwidować tę patologię trzeba im wyprodukować tani
    mikrosamochód :-)

    Normalnie jednak rodzina to przynajmniej 2 osoby używające samochodu.
    Jeden nie wystarcza.

    > Niespecjalnie, ale tak ponoc ma wygladac przyszlosc transportu
    > miejskiego.

    Ale ... transport miejski już tak wygląda :-) Problem w tym, że prywatny
    wygląda inaczej i nie zanosi się na jego zmianę.

    > Kon sie sprawdzal tysiace lat, ale to g* na ulicach ...

    Wiadomo, że hulajnoga jest prostsza, ale ona jest na dobrą pogodę. W
    naszym klimacie trzeba jednak coś zadaszonego.