  • 41. Data: 2021-12-15 12:09:02
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 12:40:42 +0200, Cavallino wrote:

    > Co to zmienia w kontekście rodzaju manewru?

    Ze to juz bylo wyprzedzanie. Z prawego pasa.

    > Do tego żeby wiedzieć co się działo, wystarczy umiejętność widzenia i
    > znajomość pord.

    A w sadzie roznie moze byc :-)

    > Upewnić się trzeba gdy rozpoczyna się manewr, a nie dowolnie wcześniej.
    > Gdy go rozpoczynał, pas już nie był wolny.

    4s ... malo czasu.

    > Ja bym przykładnie obdarował obu mandatem, pod dowolnym pretekstem.
    > W ramach nauki kultury jazdy.

    Jest to jakas koncepcja.

    J.

  • 42. Data: 2021-12-15 12:22:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 13:09, J.F pisze:

    > Ze to juz bylo wyprzedzanie. Z prawego pasa.

    I że wcześniejszego manewru zmiany pasa nie było?

    > 4s ... malo czasu.

    Nadal to problem zmieniającego pas.
    Zresztą na filmie doskonale widać, że on CELOWO zmienił pas, widząc że
    jest zajęty.
    I z jego gadki też to wynika.

  • 43. Data: 2021-12-15 12:39:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Dec 2021 23:31:17 +0100, w <61b91b3d$0$556$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Kiedyś może będziesz chciał zrobić prawo jazdy, to przydać się może
    > znajomość przepisów.

    Cóż, jak widać ty posiadasz PJ, a z przepisami jesteś na bakier.

    pasie. A to już jest łamanie prawa.

    > Nie. Manewr wyprzedzania został rozpoczęty, kiedy volvo znajdowało się
    > na lewym pasie, za samochodem, który przede nim tym lewym pasem jechał.

    A w jakim celu zmieniało pas na lewy?

  • 44. Data: 2021-12-15 12:40:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Dec 2021 11:06:33 +0100, w <61b9be2d$0$537$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Wskaż przepis, zabraniający mi zmienić pas ruchu, kiedy ktoś przede mną
    > "miga", czyli też chce go zmienić.
    > Wskaż też przepis, zabraniający mi wyprzedzania kogoś, kto na sąsiednim
    > pasie sygnalizuje zamiar zmiany pasa i wjechanie przede mnie.
    > I tacy ludzie przyznają się do posiadania prawa jazdy... :/

    Możesz oczywiście próbować takie cuda-wianki opowiadać w sądzie, ale nie wróżę
    powodzenia.

  • 45. Data: 2021-12-15 12:44:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Dec 2021 09:42:50 +0200, w <spc69r$ipa$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Nie do końca.
    > Najpierw zmieniło pas.
    > I dopiero w tym momencie rozpoczęło się faktyczne wyprzedzanie.

    Czyli przepis nie obowiązuje nigdy, bo jak mi ktoś będzie migał przede mną, to
    ja najpierw zmienię pas ruchu. Dopiero potem będe wyprzedzał :D

    > Fakt, że nie ma wyraźnego odstępu czasowego między nimi, ale sąd nie
    > miałby wątpliwości że to były dwa opisane w pord manewry, a nie jeden.

    :D
    Sąd powie, żebyś nie robił kurwy z logiki (tylko innymi słowami).

  • 46. Data: 2021-12-15 12:45:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 15 Dec 2021 09:38:51 +0200, w <spc62b$ilv$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Nieprawda.
    > To jest zmiana pasa.
    > A później wyprzedzanie, ale jużw tedy kogoś na innym pasie ruchu.

    Podaj więc przykład sytuacji, w której art. 24 ma zastosowanie.

  • 47. Data: 2021-12-15 12:57:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 13:44, r...@k...pl pisze:

    > Czyli przepis nie obowiązuje nigdy, bo jak mi ktoś będzie migał przede mną, to
    > ja najpierw zmienię pas ruchu. Dopiero potem będe wyprzedzał :D

    Jak będą dwa pasy w jednym kierunku, to dokładnie tak będzie.

    > :D
    > Sąd powie, żebyś nie robił kurwy z logiki (tylko innymi słowami).

    To nie ja próbuję to zrobić.
    Inaczej się wyprzedza na drogach z jednym pasem w każdą stronę, a
    inaczej gdy tych pasów jest więcej.

    Jeśli uważasz, że w tym drugim przypadku manewru zmiany pasa się nie
    wykonuje, to nie mamy o czym gadać - nie widzę szans na porozumienie.

    To samo dotyczy sytuacji, w której usiłowałbyś twierdzić, że fakt
    włączenia kierunku przez kogoś na pasie prawym, uniemożliwia
    przejechanie koło niego pasem lewym (bo to de facto nie do końca, a
    przynajmniej nie zawsze, jest wyprzedzanie).

  • 48. Data: 2021-12-15 12:58:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 13:45, r...@k...pl pisze:

    > Podaj więc przykład sytuacji, w której art. 24 ma zastosowanie.

    Drogi z jednym pasem ruchu w każdą stronę.

  • 49. Data: 2021-12-15 12:58:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 10:26, K pisze:

    > No logika wiekszosci komentujacych jest porazajaca. Obstawiam, ze
    > wiekszosc to antyszczepionkowcy/plaskoziemcy. Jade za tydzien samochodem
    > do PL i juz sie boje, chyba wezme kastet ;)

    Wypij parę piw przed jazdą.
    Na trzeźwo strach jeździć.

  • 50. Data: 2021-12-15 13:54:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, December 14, 2021, 4:26:47 PM, you wrote:

    > Zaraz zaraz - ty piszesz o autostradach, gdzie zblizasz sie lewym
    > pasem.
    > A tu kierowca volvo zmienil pas w czasie migania wyprzedzanego.

    Wskaż przepis, który zabrania zmiany pasa _za_ samochodem,
    sygnalizującym. Owszem - znajdziesz zakaz wyprzedzania ale również
    znajdziesz zakaz zmiany pasa dla sygnalizującego. Włączenie
    kierunkowskazu tego zakazu nie zmienia - lewy pas jest zajęty.
    Zgodnie z przepisami sytuacja jest patowa - na lewym nie może
    wyprzedzić a z prawego nie może zjechać na lewy.

    > Czyli ... moze wystarczy lepiej uczyc przepisow ?

    Dokładnie.

    --
    Best regards,
    RoMan