  • 21. Data: 2015-08-16 14:18:09
    Temat: Re: No i stracilem PJ
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Może być i 60 byle za 70 zabierali PJ na trzy miesiące.

  • 22. Data: 2015-08-16 14:18:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Automapa.

    Niestety, na każdej dłuższej trasie trafiają się błędy właśnie dotyczące
    dozwolonej prędkości - w tym nie usuwane od lat. Więc bardziej
    patrzyłbym na znaki, niż na to, co pokazuje Automapa.

  • 23. Data: 2015-08-16 14:30:03
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2015-08-16 08:20, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > na 3 pasmowej drodze bez przejsc i skrzyzowan (Wybrzeze Gdanskie DC o
    > polnocy). Zmierzone laserem 111/60. Tak, w tym miejscu jest 60 (podobno).
    > Szukam i nie moge znalezc, jaka jest tolerancja pomiaru takim
    > urzadzeniem. Pan policjant twierdzi, ze nie ma, pomiar jest dokladny.
    > Jest to zatem jedyny przyrzad na swiecie, ktory jest tak dokladny, ze
    > nie ma podanej tolerancji. Tego nie ma nawet najdrozszy sprzet pomiarowy
    > cokolwiek by mierzyl. Miec a nie miec PJ dzieli w moim przypadku 1 km/h.
    > Nawet jakbym zaskarzyl mandat w sadzie, to czy cala zabawa nie bedzie

    Ten przepis to zwykly bubel prawny. I zabrano ci prawo jazdy bo .... bo tak!

    Zreszta nie rozumiem, jak w normalnym kraju mozna stracic prawo jazdy za
    nic (bo taka jazda to jest za nic - tylko jakie hipotetyczne zagrozenie
    - co do ktorego mozna sie w ogole spierac czy istnieje albo na ile jest
    realne) a za faktyczne spowodowanie zdarzenia drogowego mozna sie
    wywinac bez niczego (nie wzywajac policji) albo 6 pkt i 300.

    A do tego oznakowanie jest problematyczne. Jechalem ostatnio zupelnie
    nieznana mi trasa. Specjalnie zafiksowalem tempomat na 90 - tak na
    wszelki wypadek.

    Pomimo, ze starałem się uważac, to i tak parę razy złapalem sie na tym,
    że widziałem tablicę - ale już kończącą obszar zabudowany.
    Albo, ze z na nią właśnie czekałem i jakoś też się nie doczekałem - za
    to pojawila sie kolejna o poczatku.

    Nie wiem co jest z tymi znakami ale ich po prostu łatwo ich nie
    zauważyć. Kolorystyka? wielkość? połozenie?

    --
    mk4

  • 24. Data: 2015-08-16 14:33:33
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2015-08-16 14:18, Zenek Kapelinder wrote:
    > Może być i 60 byle za 70 zabierali PJ na trzy miesiące.

    To w takim razie niech bedzie 150 a za 151 niech zabieraja (i tu nawet
    pojde ci na reke) na pół roku? Git?

    --
    mk4

  • 25. Data: 2015-08-16 15:02:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 16 Aug 2015 08:20:32 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    > Szukam i nie moge znalezc, jaka jest tolerancja pomiaru takim
    > urzadzeniem. Pan policjant twierdzi, ze nie ma, pomiar jest dokladny.

    Ultralyte ma dokładność pomiaru prędkości +-2km/h.

    > cokolwiek by mierzyl. Miec a nie miec PJ dzieli w moim przypadku 1 km/h.
    > Nawet jakbym zaskarzyl mandat w sadzie, to czy cala zabawa nie bedzie
    > trwac dluzej niz 3 miesiace?

    Teraz to pewnie i tak po prakach.
    Mandat to zupełnie inna sprawa, nie mająca nic wspólnego z zatrzymanym
    prawem jazdy.

    Trzeba było na miejscu po pierwsze nie przyjąć mandatu, po drugie nie dać
    do ręki prawa jazdy policjantowi.

  • 26. Data: 2015-08-16 15:13:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
> [...]
    > prawem jazdy.
    >
    > Trzeba było na miejscu po pierwsze nie przyjąć mandatu, po drugie nie dać

    Widzę, że jestem nie na bieżąco...
    Czy możesz mi w krótkich, żołnierskich słowach wyjaśnić jakie konsekwencje
    (prawne i inne) będzie miało nieprzyjęcie mandatu?

    I jakie konsekwencje będzie miało nie dać do ręki prawa jazdy policjantowi?
    Przecież fizycznego plastiku nie muszą Ci wziąć, aby unieważnić Twoje
    prawko.

  • 27. Data: 2015-08-16 15:37:14
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

    W dniu 16.08.2015 o 14:15, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Jak na razie, to po ostatniej aktualizacji PoRD prędkość w nocy
    > zostaje zmniejszona z 60 do 50 :(

    Jak na razie to zadnej takiej aktualizacji nie bylo. Byl PROJEKT.

  • 28. Data: 2015-08-16 16:14:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No i niech ci o wyższej formie postrzegania sobie będą. Jesli będą postrzegali tak że
    się nie załapia na 3 miesiące bez PJ to dobrze. Ale jak się załapia na 3 miechy
    komunikacji zbiorowej to na własne życzenie to zrobią. Zabieranie PJ na trzy
    miesiące jest bardzo wychowawcze. Wielu tych o poszerzonych horyzontach będzie
    jeżdziło. Przezz pierwsze dwa dni będą się trochę bali. Ale szybko zauważą że jak nie
    zachowują się jak debile przekraczający o 50 w terenie zabudowanym to szansa na
    złapanie w okresie bez PJ w kieszeni jest zerowa. Wielu złe nawyki polegające na
    przestrzeganiu przepisów zostaną na dłużej. I może o to w tym wszystkim chodzi. Wśrod
    pierdylionów różnych przepisów chyba tylko te regulujace ruch na drogach są ludzkie.
    Z zalożenia mają ułatwiać życie, robić poruszanie się bezpieczzniejszzym itp. To
    takie prawo stworzone przez ludzi i dla dobra ludzi. Nie tylko regulacje prędkości w
    tym prawie występują. Dlaczego ci o wyższym poziomie rozwoju nie chodzący na smyczy
    pastwa nie wjeżdzają w jednokierunkową pod prąd bo mają bliżej, nie parkuja na
    przejazdach kolejowych bo tak było by im w tym momencie wygodnie, dobrowolnie płacą w
    strefach płatnego parkowania. Wszystkie zakazy i nakazy ograniczają wolnośc jednoski
    a nie tylko ograniczenie prędkości.

  • 29. Data: 2015-08-16 16:30:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak""

    Kawalek dalej jest zatoczka, no i tam mnie upolowali. Nie zapytalem na
    CB wyjezdzajac z Lomianek, no i kara mnie za to spotkala.
    Czy to mozliwe, zeby lidar mial taka dokladnosc? bo poczytalem co nieco
    i pomiaru z reki nie da sie zrobic z taka wiarygodnoscia z 500m.
    ---
    Dokładność pomiaru jest, ale nie musi być prawidłowa identyfikacja. No i nie
    ma rejestracji. Tą drogą bym poszedł.

    Moze to blad, ze przyjalem mandat, sam juz nie wiem, choc przynajmniej
    jest tam napisane to 51.
    ---
    Przekroczenie ? To dokładność pomiaru dochodzi, czyli nie ma pewnego
    przekroczenia.

  • 30. Data: 2015-08-16 16:32:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "neoniusz"

    > Moze to blad, ze przyjalem mandat, sam juz nie wiem, choc przynajmniej
    > jest tam napisane to 51.

    Jak przyjales to przyjales. Tego juz nie zmienisz. ...
    ---
    Czy ja wiem ... każde oświadczenie woli można wycofać.