  • 1. Data: 2011-06-16 11:39:23
    Temat: Re: Normy dot. uzycia starych komponentow do produkcji.
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    &gt; &gt; A swoją drogą, umowa powinna dokładnie precyzować co ma być użyte do
    wykonania

    &gt; &gt; umowy, w tym dokładne symbole elementów i dopuszczalne zamienniki w formie

    &gt; &gt; załącznika.

    Tu kolega ma racje projektant powinien wskazac konkretny typ kondensatora
    ,dlawika , tym bardziej jesli to pracuje w przetwornicy , jesli by popatrzec na
    pdfy przetwornic to w duzej czesci sa rozne zalecenia przyklady odnosnie
    dlawikow i kondensatorow

    &gt; Natomiast to, że elektrolity siadają szybko, to nie jest spowodowane faktem,

    &gt; że mają 3 lata, tylko są marnej lub źle dobranej jakości.

    &gt; Generalnie to trzeba unikać elektrolitów :).

    Ha :) tu bywa roznie , pisze tylko o chinskich smd , kondensatory z roznych
    partji zachowuja sie roznie , mam na mysli rolki fi 30cm , w znacznej wiekszosci
    wszystko jest ok ale bywaly rolki z ktorych elektrolity zachowywaly sie w piecu
    jak prazona kukurydza i dotyczy to kilku producentow a nie jednego , to samo
    tyczy sie czesci plastikowych elementow smd , w specyfikacji maja podana
    temperature lutowania a w praktyce to &quot;balwany w czasie wiosny&quot; przed
    piecem sa
    a po wyjsciu czarna plama na plycie , te plastikowe podzespoly to tylko
    chinszczyzna , nie spotkalem jeszcze plastikowego elementu z UE ktory by sie
    rozplynal przy lutowaniu . Uogulniajac z elementami jest ok z tym ze 0,01% to
    badziew . Chcecie sie zabezpieczyc to podawajcie konkretny typ elementow .

    Czy isc do sadu ? . Z tego co zaobserwowalem w kilku firmach to raczej bym
    odradzil , predzej bym wyrwal jakis upust od podwykonawcy jako rekompensate za
    reklamacje .Jesli w specyfikacji montazu nie umieszczono typu lub zamiennika
    elementu wynika to z braku doswiadczenia projektanta .

    Co do kondensatorow to 1000h/105st C wg. mnie oznacza gwarantowany czas pracy w
    podanej temperaturze a nie oznacza to ze kondensator ma zywotnosc 1000 h w
    temp. 20 czy 30 stopni i ze czasem jego temperatura moze osiagnac 105 stopni .

  • 2. Data: 2011-06-16 12:13:32
    Od: Emil <e...@y...com>

> [...]
    >popatrzec na
    > pdfy przetwornic to w duzej czesci sa rozne zalecenia przyklady odnosnie

    Tak, te konkretne typy i nazwy zamiennikow i oryginalow sa podane, jednak
    nie sposob ograniczyc w ten sposob date produkcji, zwlaszcza jak sie
    korzysta np z popularnego kondensatora lub wzmacniacza operacyjnego
    produkowanego od 6 lat.

> [...]
    > reklamacje .Jesli w specyfikacji montazu nie umieszczono typu lub zamiennika
    > elementu wynika to z braku doswiadczenia projektanta .

    Byly umieszczone, jak napisalem powyzej.To zreszta jest konieczne i tak,
    bo musimy spelniac normy UL, a one sa baaaaaaaardzo rygorystyczne, dosc
    powiedziec, ze nie mozna sprzedawac na rynku amerykanskim urzadzenia,
    jesli tusz uzyty na nalepce opisujacej zlacza elektryczne nie spelnia
    normy UL (brak certyfikatu) albo jesli np na tej nalepce nie ma opisu, ze
    do zlacza mozna montowac jedynie kable z czystej miedzi o okreslonej
    srednicy, mimo, ze w instrukcji obslugi taka informacja jak najbardziej
    widnieje , opatrzona na dodatek adnotacja WARNING!!

    To tez w sumie ciekawe, Stany to panstwo, ktore bombarduje bez podania
    przyczyny dowolny kraj, jesli chwilowy interes tego wymaga, produkuja 20%
    swiatowego CO2, a o tusz na nalepce sie czepiaja :).

    Ano :).

  • 3. Data: 2011-06-16 13:40:16
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-06-16 13:39, nenik pisze:

> [...]
    > temp. 20 czy 30 stopni i ze czasem jego temperatura moze osiagnac 105 stopni .

    Dokładnie tak. Te same kondensatory przy niższych temperaturach mają
    dużo dłuższy czas pracy (przecież 1000h to tak jakby trochę krótko na
    cokolwiek). Zresztą w co lepszych dokumentacjach taką informację masz
    podaną.

    Pozdrawiam

    DD