  • Data: 2020-07-31 03:19:19
    Temat: Re: Norton Antyprogram
    Od: J-23 <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.07.2020 o 22:30, slawek pisze:
> [...]
    (ale nie ma znaczenia też tworzy pliki) na domowym sprzecie wiec nie wiem z czym masz
    dalej problem.Podsumowując jeżeli wyklucze plik heurystyka się nie odzywa.

    > Tyle że misiu puszysty heurystyka się nie odzywa - bo jest
    > wyłączona - kaput - zdechło - niet heurystyki - no - nihil -
    > null.
    >
    > A ma nie być wyłączona - ale umieć inteligentnie zrozumieć że exe
    > nie jest wirusem. Jak? Przestać się podniecać że plik jest nowy i
    > że mało znany - choć sprawdzać całą resztę.

    No chyba nie rozumiesz działania heurystyki.

    Poczytaj jak to działa a dowiesz się że pisząc

    "A ma nie być wyłączona - ale umieć inteligentnie zrozumieć że exe
    nie jest wirusem. Jak? Przestać się podniecać że plik jest nowy i
    że mało znany - choć sprawdzać całą resztę."

    Wykazujesz się brakiem znajomości heurystyki tym czym jest i jak ona
    działa.

    szczególnie mówi o tym cytat "...choć sprawdzać całą resztę."
    cała reszta jest sprawdzana po za obszarem wykluczonego exe. Całą reszte
    dysku masz sprawdzaną.

    A gdzie widzisz różnice? pomiędzy twoim rozwiązaniem a wykluczeniem
    pliku? Teoretycznie jest różnica, praktycznie nie ma żadnej Bo jeśli
    będziesz miał wyłączaną heurystykę w określonych katalogach a tego
    właśnie oczekujesz od Symantec to czy ty heurystykę zrobisz na OFF i
    zostawisz samą bazę wirusów czy wykluczysz plik, to nie możesz być pewny
    że plik jest 100% wolny od zagrożen, bo tak jak mówiłem baza może nie
    mieć akurat tej definicji. Co nie pozwala Ci sie nawet formalnie
    powoływać na wykorzystane narzędzie do Skanowania, a po za tym
    rozmawiamy tylko o wykluczeniu podczas pracy z kompilatorem. Wersja
    finalna powinna być przeskanowana na aktualnych definicjach i przy
    włączonej heurystyce

    Więc gdzie tu masz problem? Stawiam nawet na to że po podpisaniu
    cyfrowym pliku twój problem przestanie istnieć.

    Zrozum że twój problem wynika z nieprawidłowego podejścia do sprawy..

    Pozdrawiam
    J-23