  • 171. Data: 2014-04-03 19:14:01
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Thu, 03 Apr 2014 16:15:58 +0200, SW3 napisał(a):

    > Z tym się nie można nie zgodzić. Tylko z tym.

    Przy dwóch pasach i przy większym ruchu często może się zdarzyć tak, że
    zawsze będzie ktoś "poszkodowany". Tzn. ten co zjechał na prawy będzie
    musiał hamować z - powiedzmy - 120 do 90 po to, żeby nie musiał hamować
    ten na lewym... powiedzmy, że ze 150 do 120. ;>

  • 172. Data: 2014-04-03 19:49:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mlodz" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Na serio piszecie o tym zamku przy wyprzedzaniu na autostradzie?

    Nie, tak ogólnie.

  • 173. Data: 2014-04-03 21:40:35
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Thu, 3 Apr 2014 19:49:06 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie, tak ogólnie.

    Uff, bo mi jakoś tak z wcześniejszego kontekstu wyszło.

  • 174. Data: 2014-04-04 09:39:01
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-04-01 14:58, Kol54 wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:140458452.20140401143649@pik-net.pl.invalid...

    > Nie, nie blokuję, bo jadę za innymi którzy wyprzedzają pojazd będący na
    > prawym pasie. I ja też będę ten pojazd wyprzedzał. Mógłbym jechać
    > prawym pasem, ale za chwilę sam bym musiał wciskać się na lewy co zawsze
    > związane jest z pewnym zagrożeniem, więc bezpieczniej jest jechać
    > w kolumnie lewym pasem.

    Blokujesz. Niekoniecznie chodzi o autostrady ale drogi gdzie sa 2 pasy
    tuchu w jednym kierunku. Wyglada to tak, ze blokujesz ty i wielu innych
    w tej kolumnie, ktorzy mysla tak samo jak ty. Efekt jest taki, ze
    kolumna porusza sie 1-2 km/h szybciej niz prawy pas. Zwykle prawdziwa
    przyczyna lezy gdzies z przodu - pewnie jakas laza uznaje, ze jak jedzie
    limit to moze sie poruszac lewym pasem.

    W takim wypadku trzeba zadzialac - bo toczenie sie 1-2 km/h szybciej
    lewym pasem to zwykle blokowanie a nie wyprzedzanie. Opcji jest kilka:

    Zjechac na prawy i poczekac az sytuacja sie rozladuje (gdyby zrobili tak
    wszyscy z tego lewego to sytuacja by sie szybko naprawila - a i
    jechaliby niemal tak samo szybko).

    Pomigac swiatlami zeby wywrzec presje na poprzendiku. Moze on pomiga dla
    poprzedzjacego az w koncu dojrze to do glownej przyczyny i w koncu
    problem ustapi.

    Wyprzedzac prawym pasem i sie wciskac.

    Ciekawe jest, ze mistrzowie lewego pasa jak zostana wyprzedzeni prawym
    jakos bardzo czesto wtedy zauwazaja, ze byc moze mogliby jechac prawym i
    byc moze nie sa na drodze sami. Ale to dopiero jak sami zobacza ten w
    sumie niecodzienny manewr - wtedy dociera i dopiero widac w lusterku, ze
    wrzuca kierunek i zjezdza. Spoznione ale dobre i to.

    > Czyli co, kolumna ma się przenieść na prawy pas bo jasniepan jedzie ?

    Wg mnie to najlepsze rozwiazanie.
    Nie ma to nic wspolnego z jasniepanstwem.
    Zreszta tacy bywaja uzyteczni jesli sam chcesz szybciej pojechac.
    Puszczasz go a on pozniej robi za pilota i czysci droge a ty korzystasz ;)

    --
    mk4

  • 175. Data: 2014-04-04 21:59:04
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-02 15:04, AZ pisze:
    > Ja odnosze sie do zachowania kierowcy BMW
    > ktore jest najzwyklejszym w swiecie buractwem.

    Nie. ten kutas po prostu nie zna przepisów. Tak, jak zresztą jeszcze
    kilku na tej grupie. W myśl Prawa o Ruchu Drogowym można zmienić pas
    ruchu pod warunkiem, że będzie miał wolny ten pas, na który ma zamiar
    wjechać. Ale takie jebane cwaniaki są wszędzie, nawet w kolejce do
    lekarza "ja wejdę tylko zapytać" i cieszy się, że wyruchał prę osób.
    Ja takich cwanych kutasów nie wpuszczam.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 176. Data: 2014-04-04 22:12:02
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-01 11:37, AZ pisze:
    > Wyprzedzaj i heble do dechy ;-)

    Kiedyś, w okolicach Berlina, palant na polskich numerach nie potrafił
    płynnie włączyć się do ruchu. Chyba oczekiwał, ze ciężarówka na
    autostradzie na jego widok zwolni. Wjechał przede mnie, następnie
    wyprzedził ciężarówkę i dał po hamulcach. Przez ch.ja najadłem się
    strachu, niewiele brakowało...

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 177. Data: 2014-04-05 01:56:03
    Od: "Loskon" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wjechał przede mnie, następnie wyprzedził ciężarówkę i dał po hamulcach.
    > Przez ch.ja najadłem się strachu, niewiele brakowało...

    Kupić kamerę i będzie mniej stresu.

  • 178. Data: 2014-04-05 02:01:23
    Od: "Loskon" <b...@m...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > Blokujesz.

    Nie, nie blokuję. Było już pisane.
> [...]

    > wszyscy z tego lewego to sytuacja by sie szybko naprawila - a i jechaliby

    Skonczyłoby się tak, że ty byś jechał prawym pasem do usr... śmierci,
    a reszta jechała by lewym pasem.
    Po co wszyscy mają jechać prawym skoro wszyscy wyprzedzają pojazd jadący
    prawym ?

  • 179. Data: 2014-04-05 08:44:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Kiedyś, w okolicach Berlina, palant na polskich numerach nie potrafił
    > płynnie włączyć się do ruchu. Chyba oczekiwał, ze ciężarówka na
    > autostradzie na jego widok zwolni.

    Względnie że na chwilę zmieni pas na lewy ułatwiając mu wjazd.
    Tak sie robi w cywilizowanych krajach, ale polskie buractwo z reguły o tym
    nie wie.

  • 180. Data: 2014-04-05 08:45:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Loskon" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > Nie, nie blokuję. Było już pisane.
    > Jadę za innymi którzy wyprzedzają pojazd będący na
    > prawym pasie.

    Nawet jeśli to wyprzedzanie ma miejsce kilometr wcześniej?
    Czyli blokujesz.