  • 21. Data: 2018-04-03 12:20:27
    Temat: Re: Nowe samochody które mają ocynk?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty czytales w prasie a ja znam kogos kto przy tym pracowal. I jak sie go spytalem czy
    cienki jest cynkowany to powiedzial ze nie. Polska to wolny kraj i mozesz wierzyc w
    co chcesz, nawet w to ze cienki byl cynkowany czy z ocynkowanej blachy zrobiony.

  • 22. Data: 2018-04-03 15:45:13
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    w co chcesz, nawet w to ze cienki byl cynkowany czy z ocynkowanej blachy zrobiony.

    Tzn przy czym konkretnie pracował? Niepiśmienna sprzątaczka też może
    powiedzieć że pracuje w biurze projektów rakiet ziemia-powietrze i
    odwrotnie. Oczywiście jeżeli zajmował się w fabryce zabezpieczaniem
    antykorozyjnym to można mu wierzyć. I bez przesady z tą wolnością w
    Polsce. Opinii IPN nie wolno negować pod groźbą paki.

  • 23. Data: 2018-04-03 16:19:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2018-04-01 o 10:27, Bok pisze:

    >Obecnie nie znam producenta samochodów, który by nie stosował blach
    >ocynkowanych. Wyjątek stanowią oczywiście samochody zbudowane z
    >blachy aluminiowej lub mające fragmenty plastikowego nadwozia - tam
    >oczywiście ocynku nie ma.
    >Szczerze mówiąc nie widziałem takiego bez pełnego ocynku już od
    >dobrych 15+ lat :)

    Mondeo sprzed ~15+ lat.
    Patrzac na dziury w blotnikach po ~15 latach - czegos tam zabraklo.

    A Kogutkowi trzeba przypomniec afere lanosa zdrapki, ktora o ile
    dobrze pamietam polegala na tym, ze dali blache ocynkowana, ale
    zapomnieli uzgodnic z dostawca farby ...
    mimo to calkiem niezle ta farba trzymala i wcale tak bardzo nie
    odpadala.

    >Trzeba tez pamiętać, że ocynk ocynkowi nierówny :)

    Jak tak slysze reklame ... 300g cynku/m2 ... straszne marnotrawstwo
    :-)

    J.

  • 24. Data: 2018-04-04 07:33:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-04-03 o 16:19, J.F. pisze:
    > A Kogutkowi trzeba przypomniec afere lanosa zdrapki, ktora o ile dobrze
    > pamietam polegala na tym, ze dali blache ocynkowana, ale zapomnieli
    > uzgodnic z dostawca farby ...

    Nie farby tylko właśnie fosforanowania. Musi być dostosowane (jako cały
    pakiet, czyli też aktywacja i pasywacja) do rodzaju powierzchni na
    jakiej mają wyrosnąć kryształy fosforanów.

    > mimo to calkiem niezle ta farba trzymala i wcale tak bardzo nie odpadala.

    Bo to sprawa losowa i dodatkowo potrzeba było pewnej siły (mały crash
    przynajmniej), żeby "samo" odpadło :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 25. Data: 2018-04-04 07:35:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-04-03 o 16:19, J.F. pisze:
    > Mondeo sprzed ~15+ lat.
    > Patrzac na dziury w blotnikach po ~15 latach - czegos tam zabraklo.

    Tu specjalistą nie jestem :)
    Stare fordy (jak i Ople i kilka innych) miały często ocynk jednostronny.
    Stąd już blisko do szybkiej korozji.
    Nowsze mające problemy z korozją na rantach drzwi i klapy to już w pełni
    ocynkowane nadwozia, natomiast problemem była "nowatorska" metoda
    zabezpieczania zakładek :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 26. Data: 2018-04-04 10:41:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie farby tylko właśnie fosforanowania. Musi być dostosowane (jako
    >cały pakiet, czyli też aktywacja i pasywacja) do rodzaju powierzchni
    >na jakiej mają wyrosnąć kryształy fosforanów.

    W kazdym badz razie widac, ze:
    -nawet tanie (ale dobre) samochody potrafia byc cynkowane,
    -pewnie sporo samochodow jest/bylo niecynkowanych, skoro dostawca taki
    proces dostarczyl :)

    J.

  • 27. Data: 2018-04-04 12:44:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W marzeniach sennych samochody sa cynkowane. Zwlaszcza jednostronnie.

  • 28. Data: 2018-04-05 07:34:12
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-04-04 o 10:41, J.F. pisze:

    > W kazdym badz razie widac, ze:
    > -nawet tanie (ale dobre) samochody potrafia byc cynkowane,

    Nie bardzo wiem, gdzie poszukać dowodu, ale na gębę słyszałem, że od lat
    karoseryjna blacha ocynkowana jest tańsza od tej niecynkowanej (z powodu
    skali produkcji).

    > -pewnie sporo samochodow jest/bylo niecynkowanych, skoro dostawca taki
    > proces dostarczyl :)

    To były stare czasy i szczegółów nie pamiętam, ale nie wykluczam, że
    blachy były cynkowane i wcześniej - po prostu zmieniono technologię a to
    już może powodować, że kryształy fosforanów cynku będą za duże lub za
    małe a to one dają główną część przyczepności kataforezy do nadwozia.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 29. Data: 2018-04-05 07:34:58
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > W marzeniach sennych samochody sa cynkowane. Zwlaszcza jednostronnie.

    Jak nie wiesz o czym się mówi to nie piej :)

  • 30. Data: 2018-04-05 13:32:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak na razie kilka osob tutaj sie udziela i zadna nie podala samochodu zrobionego z
    ocynkowanej blachy. Wszyscy z wyjatkiem mnie dali by sie pociac ze sa tylko nikt nie
    wie jakie. Padlo ze cienki. Ale to nieprawda. Mam ciekiego i wiem ze byl
    fosforanowany. Fakt ze dobrze to zrobili bo progi wymienilem po dwudziestu latach.