    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Date: Sat, 25 Oct 2014 12:13:26 +0200

    news:10al377dytlw2.1eczvv7q8nntu$.dlg@40tude.net...

    > Ale to zmierzasz w kierunku wyeliminowania hubow. A to tylko fragment
    > problemu ... no i spory problem, bo potrzebujesz np 5 urzadzen, a
    > komputer ma 4 gniazda itp.

    Gdyby wprowadzono standard taki jak ja opisałem to 4 gniazda miałby komputer
    wyprodukowany 10 lat temu.
    Ten sprzed 5 lat miałby 8 z tyłu i 4 z przodu.

    > Ale wiesz - mialo byc PnP. Czyli cala reszta problemow pozostaje.
    > Podlaczamy urzadzenie, trzeba napisac driver, zainstalowac, driver
    > jest drogi, a tu jedna firma daje za darmo.

    Ci producenci co chcą aby ich urządzenie było PnP to mają ten problem. Mnie
    PnP wkurza bo skutek jest zawsze taki, że Windows mi pisze, że nie znajduje
    drivera i czy mu pozwolę poszukać w sieci. Pozwalam i on nie znajduje
    (zawsze mnie to zadziwia, bo przecież gdzieś by mogli te drivery gromadzić).
    Więc pytam brata i on mi mówi, że owszem będzie PnP jak wcześniej
    zainstaluję coś i daje mi to coś (nie wiem skąd on to coś ma :) ). Zazwyczaj
    mija więc jeden lub dwa dni zanim zrealizuje się drugie P z PnP.

    Jak podłączam (Plug) urządzenie na RS232 i (and) uruchamiam program który ma
    z nim działać (Play) to mam PnP i żadnych zbędnych pytań i tracenia czasu aż
    mnie poinformuje, co zrobiłem 10s temu ("Podłączyłeś nowe urządzenie i ono
    działa/nie działa.").
    Ze złączem zawierającym zasilanie + RS485 byłoby tak samo.

    > Zreszta i bez PnP by to samo bylo.

    > A to byc moze. Gdzies tam z jednej strony sa ludzie, ktorzy mysla
    > "pecety sa zbyt skomplikowane, jak je uproscic", a drudzy "i przy
    > okazji zarobimy 100 mln za licencje".

    I zostało tylko to "przy okazji" bo rozwiązanie zrobiło się bardziej
    skomplikowane niż by mogło być. Nie wierzę, aby tzw. zwykły użytkownik
    zawsze rozumiał dlaczego jedne huby są z zasilaczem a inne nie i nigdy tego
    źle nie połączył. A jakby każde urządzenie miało swoje gniazdko w komputerze
    to nie było by żadnych wątpliwości.

    Chyba w 1993 (a może rok albo dwa później) na targach "Cebit" (a może
    "Elektronika") rozpytywaliśmy producentów różnych złącz o wtyczki USB. Nie
    wiedzieli o co pytamy, a my wtedy jeszcze nic o USB nie wiedzieliśmy.
    Byliśmy absolutnie przekonani, że tam będzie GND, +5V i RS485 i chcieliśmy
    się do tego podłączyć z naszym Piccolo (bo nasze rozwiązanie z podbieraniem
    zasilania z gniazda klawiatury od zawsze nam się nie podobało).
    P.G.