  • Data: 2020-06-25 23:10:12
    Temat: Re: O Mathematice
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 25 czerwca 2020 22:50:18 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
> [...]
    osłabia, bo zmusza do wynajdywania kół na nowo.

    > Ale traktujesz tą fragmentaryzację wybiórczo. Bo chwilę później chwalisz się, że
    używasz 6-ciu różnych interpreterów Scheme.

    Jednego Scheme'a.

    > No i w ogóle po co komu Scheme, skoro jest Wolfram. Itd.
    > Najlepsze w tej fragmentaryzacji jest właśnie to, że każdy może sobie wybraź taki
    fragment, który mu najlepiej pasuje do realizacji jego celów. W tym sensie ona nas
    wzmacnia a nie osłabia.
    > To działa w wielu innych dziedzinach. Np. dobrze mieć więcej, niż jeden kanał TV z
    wiadomościami.

    > Porównujesz rzeczy na różnych poziomach.
    > Muszę kupić kalkulator, żeby sobie łatwo coś policzyć.
    > Nie muszę kupować Mathematiki, żeby sobie coś napisać w Wolframie.
    > O, np. takie coś:
    >
    > a = b + c
    >
    > Widzisz? Napisałem. W Wolframie. Zupełnie za friko.

    Nie napisałeś w Wolframie, tylko w matematyce (i to pewnie w jakimś programie do
    usenetu).

    Jak podaje Wikipedia, symbol + został wprowadzony w XV wieku przez ekonomistę z
    Lipska, Johannesa Widmanna, a symbol = pochodzi od walijskiego matematyka Roberta
    Recorde'a. A pomysł żeby do określania symboli używać liter, pochodzi zdaje się od
    Kartezjusza.

    > Podobnie jak to: 12345. Też za friko.

    To akurat wymyślili Hindusi, żeby móc wyrazić wiek boga Brahmy i tego, jak krucha,
    ulotna i mało znacząca jest nasza codzienna egzystencja.