  • 41. Data: 2019-05-06 09:42:43
    Temat: Re: [OT] Czy reszta grupy też ma problemy z serwerem Atman?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > OK. chodzi mi o duże grupy, powyżej 2 GB, mam na mysli posprawdzanie kilku
    > czytników, który wytrzyma takie ściąganie

    Chmurka ma na wszystkie pl.* i alt.pl.* cykliczny bufor 4 GB, więc żeby
    trzymać 2 GB z jednej grupy, musiałaby być ona bardziej aktywna niż
    wszystkie inne razem wzięte. Nie robiłem statystyk ale wątpię, żeby taka
    istniała w tej hierarchii. Póki co najstarsze posty są z maja 2017 (718
    dni temu), co daje średnio 5 MB dziennie (i zgadza się z tym, co mówi
    innreport). To nie ta skala.

    > Niekiedy Pigwiny średnio chcą się kłaść na wirtualce, Ubutu kieddyś
    > położyłem, 8 godzin sie kładł. Chodził, ale niezbyt żwawo.

    8 godzin się instalował? Może przydzieliłeś mu za dużo RAMu i host
    swapował?

    > Sraawdzę oczywiście jak teraz, na innym sprzęcie i systemie. Jednak
    > jakoś nie jestem skłonny uznać to za super rozwiązanie, no, czasm tak
    > trzeba, wolałbym nie mieszać systemów.

    Nigdy nie miałem problemów z takim mieszaniem, od tego przecież są
    wirtualki.

    Aż tyle robisz odzysków?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 42. Data: 2019-05-06 12:01:49
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > 8 godzin się instalował? Może przydzieliłeś mu za dużo RAMu i host
    > swapował?

    Niee... raczej niechęć M$ - prog M$ VPC. Chociaż, jak mu zapodałem chyba W7,
    którego nie miał na liście, to po kilku minutach maszyna umierała.

    > Nigdy nie miałem problemów z takim mieszaniem, od tego przecież są
    > wirtualki.

    jak ramy dokupię, to pewnie też będzie dobrze.

    > Aż tyle robisz odzysków?

    W każdym razie, odzysk (oczywiście, na zrobionym obrazie) z dysku 0.5TB,
    zajął tych TB ponad dwa...
    Poza tym, jak mi się zamajaczy pościągać trochę przez P2P, to gdzieś trzeba
    będzie to zmieścić.

  • 43. Data: 2019-05-06 12:05:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    HF5BS <v...@i...pl> napisał(a):
    > Niee... raczej niechęć M$ - prog M$ VPC. Chociaż, jak mu zapodałem chyba
    > W7, którego nie miał na liście, to po kilku minutach maszyna umierała.

    Tak się właśnie kończy korzystanie ze starych, prymitywnych narzędzi :)
    Spróbuj VirtualBox.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 44. Data: 2019-05-06 12:11:53
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-05-05 18:46, Robert Wańkowski wrote:

    > Może masz rację. Pisz jak Ci pasuje, bo ubywa użytkowników.
    > Już się przyzwyczaiłem do spacji przed pytajnikiem, pisanie ciurkiem bez
    > entera, długich stopek, a teraz do rewersyjnego cytowania.

    Pobłażajmy, poddawajmy się googlowi...
    i w następstwie będzie pisanie "pokemonami", z wszechobecnymi ortami i
    roszczeniami.

    Włodek

  • 45. Data: 2019-05-06 12:15:10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    ń <k...@t...sie> napisał(a):
    > Ale czytnik google mnie popiera, po co zaczynać lekturę dnia od cycatów
    > ;-)

    Czytnik Google to nawet z polskimi literami miał problem przez długi czas.
    Poszukaj sobie lepszych wyznaczników.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 46. Data: 2019-05-06 12:16:04
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> wrote in message

    > Tak się właśnie kończy korzystanie ze starych, prymitywnych narzędzi :)

    Tez już stwierdziłem, że to narzędzie jest "nieprzystające".

    > Spróbuj VirtualBox.

    Mam to w systemie, który właśnie odzyskuję.

  • 47. Data: 2019-05-06 12:21:27
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 06 May 2019 12:05:55 +0200, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Tak się właśnie kończy korzystanie ze starych, prymitywnych narzędzi :)
    > Spróbuj VirtualBox.

    Z włączonym VT-x. Zastanawiająco, w niektórych BIOSach wsparcie VT-x jest
    domyślnie wyłączone... A wtedy praca z VM to faktycznie agonia.

    Mateusz

  • 48. Data: 2019-05-06 12:46:18
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > Niee... raczej niechęć M$ - prog M$ VPC. Chociaż, jak mu zapodałem chyba W7,
    > którego nie miał na liście, to po kilku minutach maszyna umierała.

    Z Virtual PC nie mam doświadczeń -- tylko VMWare i VirtualBox. I zawsze
    wszystko działało.

    > jak ramy dokupię, to pewnie też będzie dobrze.

    Pewnie tak. Ja mam Debiana na i5-4310M, 16 GB RAMu, dwie stale odpalone
    wirtualki (Win7 ma przydzielone 3 GB i 2 rdzenie, Ubuntu 4 GB i 1 rdzeń) i
    daje się używać, wszystko i na hoście i na wirtualkach jest responsywne.
    Dysk SSD, Win7 ma osobną partycję (jest sposób, żeby system-gość korzystał
    bezpośrednio z partycji na dysku), Ubuntu ma normalnie dysk w pliku.

    > Poza tym, jak mi się zamajaczy pościągać trochę przez P2P, to gdzieś
    > trzeba będzie to zmieścić.

    Pytanie po co trzymać, zamiast skorzystać (obejrzeć, bo pewnie chodzi
    o filmy -- ebooki ani mp3 nie zajmują aż tyle miejsca) i usunąć...

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 49. Data: 2019-05-06 12:55:20
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..
> [...]
    > Dysk SSD, Win7 ma osobną partycję (jest sposób, żeby system-gość korzystał
    > bezpośrednio z partycji na dysku), Ubuntu ma normalnie dysk w pliku.

    Z tym nie będzie problemu.

    > Pytanie po co trzymać, zamiast skorzystać (obejrzeć, bo pewnie chodzi
    > o filmy -- ebooki ani mp3 nie zajmują aż tyle miejsca) i usunąć...

    Zamiarem moim jest to, żeby raz kupić i na długo starczyło.

  • 50. Data: 2019-05-06 19:20:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 11:54, HF5BS pisze:

    > rozwala temat, gdy plik grupy przekroczy 2 GB. Potrzebuję więc POD
    > WINDOWS programu, który będzie:
    > a. samodzielnym serwerem news z funkcjami pełnego serwera (forward i
    Thunderbird-a widziałeś?
    https://www.thunderbird.net/en-US/

    --
    Janusz