  • Data: 2014-08-26 18:52:58
    Temat: Re: [OT] [NTG] pytanie o satelity fotograficzne [cross]
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Widziałeś zdjęcia satelitarne? Zaniebieszczenie jest minimalne.
    > Fluktuacje też nic tu nie dają.

    Tak, i nawet wiem jak sie je uzyskuje w zaleznosci od zastosowania.
    Zwykle sklada sie je z kilku "kolorow" (dlugosci fali), czesto dodaje
    sie "warstwe" IR. Albo po prostu monochromatyczne.
    Ogolnie kolorami takich zdjec nie ma co sie sugerowac, moga byc dowolne,
    bardziej dowolne niz proste 3xCCD z kamer filmowych. Na zywo, mozna
    czasem poogladac w NASA TV przekaz z normalnej kamery i tam juz
    niebieskawo jest (choc to inny kat patrzenia i padania swiatla niz w
    poziomie na Ziemi)

    > Prawdziwym ograniczeniem jest zdolność rozdzielcza ukłądu optycznego
    > satelity. Z grubsza rozróznia dwa puynktu oddalone o
    > 1.22*wysokosc_orbity*dlugość fali/średnica_obiektywu.

    O, wlasnie tego wzoru mi brakowalo, by objasnic watkotworcy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa