    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT[ Obudowa NAS z wifi
    Date: Sat, 6 Jan 2024 21:38:03 +0100

    W dniu 06.01.2024 o 18:13, heby pisze:
    > Cześć.
    > Potrzebuję zdalny backup. Mam lokalizację, w której moge zostawić małe
    > urządzenie i dostęp do wifi.
    > Detal "wyjścia na świat", w sensie łączności, to już moje zagadnienie,
    > szukam samego hardware.
    >
    > 1) Kiedyś Tracer produkował obudowy do dysków 3.5, z wifi i ethernet.
    > Znikneły z rynku i widze że jeszcze do kupienia na jakiś komisowych
    > stronach, ale nie wiem czy to się do czegoś nadaje.
    >
    > https://www.tracer.pl/obudowa-hdd-tracer-wi-fi/usb-3
    .0-hdd-2.5%E2%80%9D/3.5%E2%80%9D-sata-741-al

> [...]
    > możliwość ingerowania w firmware/software.
    >
    > Kombinowanie ręczne może zakończyć się jak kiedyś z BananaPi, które
    > uszkadzało zapis na sata :/ Dlatego rozglądam się za gotowcem,
    > druciarstwo na Pi ostawiam jak już wyczerpią się opcje.
    >
    > Pewnie że nie za miliony. Do ~200zł.
    >
    > PS. Dwudyskowe NASy raczej odpadają, przynajmniej te co miałem w rękach
    > potrafiły zjadać po 15W w idle. Może ktoś zna jakieś tanie, stare
    > modele, w których łatwo wymienić soft i nie zjadają tyle co grzejnik...
    > no iagaryt tych nasów też nie jest przyjemny. A ja to na ścianie

    Wiem że na starych NAS-ach Dlink DNS-320 i Zyxel NSA-310 ludzie stawiali
    Linuxa, chyba nawet Debiana. Ale poniżej 200zł ciężko dziś dorwać coś
    takiego, no i WiFi tylko via USB.
    To musi być koniecznie na dysk 3,5 cala i Debian? Bo może sprawę załatwi
    jakiś router współpracujący z OpenWRT i dyskiem podłączonym po USB?
    Albo takie głupsewko?
    https://pl.aliexpress.com/item/32960318037.html
    Co prawda więcej niż 200zł i może ciągnąć więcej niż 10-15W, ale Debiana
    raczej obsłuży, a możliwe, że da się zjechać z zegarami i prądu też dużo
    nie pociągnie?