    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT[ Obudowa NAS z wifi
    Date: Sat, 6 Jan 2024 22:30:11 +0100

    On 06/01/2024 21:38, nadir wrote:
    > To musi być koniecznie na dysk 3,5 cala i Debian?

    Dysk 3.5 cala koniecznie, to będzie jakaś bestyja 16TB.

    > Bo może sprawę załatwi
    > jakiś router współpracujący z OpenWRT i dyskiem podłączonym po USB?

    Tu trochę problem.

    Dlaczego "normalny" Debian: bo wyjście na świat będzie nieco pokręcone:
    port.io, openvpn i awaryjnie ukryta usługa w cebulonecie, nie licząc
    innych pomysłów (jak awaryjne wpinanie do otwartej sieci itd). OpenWRT
    nie go nie ogranie.

    Dodakowo: to ma być 1 urządzenie. Nie dwa podpięte kablem, bo ten kabel
    wyskoczy z portu na bank, a ponadto 3.5 cala będzie wymagał i tak 2 kabli ;)

    > Co prawda więcej niż 200zł i może ciągnąć więcej niż 10-15W

    W cenie x10 mniej mogę wydłubać płytę z terminala C10, który jest
    mniejszy i też ciągnie Debiana. Ale to drucioarstwo. Rozglądam się za
    niepodrutowanym.

    Dodatkowo: 15W to co najmniej 5x za dużo. Istotne jest, że to będzie
    stać w idle przez 99% czasu. Takie Pi Zero nawet by dało rade.
    Przymierzałem się do takiego druciarstwa własnie, wkładając Pi do
    obudowy na dysk Seagate. Ale zanim to zrobię, szukam gotowego
    rozwiązania. Dziwne, że to Tracera nie tylko znikneło z rynku, ale
    wessało używki... popsuły się, czy takie dobre że nie sprzedają?