  • Data: 2010-03-18 15:09:01
    Temat: Re: [OT]Re: dlaczego strzela LPG po wymianie świec na nowe
    Od: szymo <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Napisz prosze jak to sie tobie sprawuje. Bo jak szukam po forach to pisza ze
    > tylko sekwencja do tych aut.
    > Moze byc na priv

    Powiem Ci tak że generalnie to chodzi naprawdę dobrze problem jest wtedy
    gdy moduł i świecie się starzeją. Teraz wymieniłem i moduł i świecie i
    wszystko chodzi jak trzeba. Instalacja nie jest nowa bo ma już z 7 lat,
    baniak w koszu pod samochodem, żeby bagażnika nie zawalać butlą. Jednak
    dziś gdybym kupował, kupił bym sekwencję. Koszt niewiele większy a
    silnik lepiej idzie na takiej instalacji.
    Najbardziej uciążliwa niestety jest jazda na klimie odczuwam bardzo duży
    spadek mocy na gazie, do tego stopnia, że jak chcę wyprzedzić pod górkę
    w mieście gdzie potrzebna jest moc to wyłączam klimę. Na klimie jest
    naprawdę mułowaty. Sam silnik zresztą też nie największy bo 101 koni
    przy masie prawie 1500 kilogramów to porywów nie gwarantuje. Jednak
    jeżeli nie szalejesz, ta instalacja daje radę. Minusem tej instalacji
    jest też dość duże zużycie w mieście szczególnie w zimę jest to około 12
    litrów gazu w typowym cyklu miejskim. Poza miastem nawet w zimie
    potrafię zmieścić się w 9.5 litra gazu jadąc spokojnie 80-90. Jeśli się
    spieszę około 10-11. Ogólne wrażenia są takie i też taką zasadę
    przyjąłem że jak zaczyna strzelać wymieniam świece i moduł ostatnio tak
    zrobiłem i jeździłem 3 lata. Teraz o tym zapomniałem i stąd problemy.
    Pytałem też zaprzyjaźnionego gazownika o zmianę na sekwencję koszt jaki
    mi podał to 1400zł (wywala wszystko poza butlą). Nie wiem czy to drogo
    czy tanio bo już dawno straciłem orientację ile kosztuje nowa
    instalacja, ale robi naprawdę bardzo bardzo dobrze. Mojemu kuzynowi w
    Delcie przerobił instalację, którą założył mu jakiś papudrok i ma auto
    zrobione tak że jak podniesiesz maskę to nie widać żeby tam w ogóle
    jakakolwiek instalacja gazowa była. Poza tym jego samochód idzie teraz
    jak przeciąg a i spalanie też znacznie się zmniejszyło. Tak więc
    reasumując jeśli możesz wydać ciut więcej weź moim skromnym zdaniem
    sekwencję nie będziesz żałował ale jeśli liczy się każdy grosz to i na
    normalnej też pojeździsz. Skalkulować jednak powinieneś to że co jakiś
    czas moduł wymienić będziesz musiał. Ja za mój zapłaciłem teraz 190zł no
    i świecie też tanie nie były (tu koszty są różne). Ja preferuję NGK na
    nich najlepiej i najdłużej zawsze jeździłem.

    Pozdrowionka
    S.