  • 1. Data: 2010-03-15 10:26:01
    Temat: dlaczego strzela LPG po wymianie świec na nowe
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Panowie pytanie za 100 punktów dlaczego na starych świecach które miały
    przejechane bardzo dużo kilometrów (70000) strzały były naprawdę
    okazjonalne (raz na pół roku) a po wymianie na nowe strzały mam co 3
    kilometry. Oczywiście na benzynie idzie jak przeciąg.
    Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Rozumiem jakby strzelał na
    starych świecach ale na nowych ??

    Pacjent: Zafira 1.6 16v

  • 2. Data: 2010-03-15 10:40:53
    Temat: Re: dlaczego strzela LPG po wymianie świec na nowe
    Od: hamberg <r...@g...com>

    a odstep miedzy elektrodami wyregulowany?

  • 3. Data: 2010-03-15 10:42:54
    Od: szymo <s...@w...pl>

    hamberg pisze:
    > a odstep miedzy elektrodami wyregulowany?

    No właśnie po zmniejszeniu przerw w elektrodach problem znika.

    Jednak nie rozumiem dlaczego? W końcu iskra jest mniejsza i to działa ?
    :/

  • 4. Data: 2010-03-15 11:12:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    szymo pisze:

    > No właśnie po zmniejszeniu przerw w elektrodach problem znika.
    >
    > Jednak nie rozumiem dlaczego? W końcu iskra jest mniejsza i to działa ?
    > :/

    Podobno, napięcie przebicia (potrzebne do przeskoku iskry) na LPG jest o około
    20% wyższe (przy tej samej szerokości szczeliny). I o tyle wyższe wystąpi
    też na kablach, rozdzielaczu, wreszcie samej cewce. Przyznam że źródeł
    tej informacji nie mam, ale spotkałem ją kilkukrotnie i tłumaczy ona zjawisko.

    Nieco wyższe napięcie nie powinno to robić wrażenia na układzie.
    Ale jeślim którykolwiek element ma pogorszoną izolację, a na benzynie jest
    tuż pod granicą przebicia, to na LPG ma szansę właśnie przebijać i "zabierać"
    energię ze świecy.
    Zmniejszenie szczeliny obniża napięcie, więc chroni przed przebijaniem,
    jednak kosztem nieznacznie gorszej iskry.

  • 5. Data: 2010-03-15 11:21:55
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    bo zmieniajac swiece uszkodziles kable.
    wsadz glowe pod maske jak pracuje na benzynie i sluchaj czy nie ma
    pojedynczych cyknięć

  • 6. Data: 2010-03-15 11:25:20
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    doprecyzuje: kable WN

  • 7. Data: 2010-03-15 12:13:11
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > No właśnie po zmniejszeniu przerw w elektrodach problem znika.
    >
    > Jednak nie rozumiem dlaczego? W końcu iskra jest mniejsza i to działa ?

    Bo tak jak pisał Michał Gut teraz masz problem z kablami WN.
    "Latwiej" iskrze skoczyc poprzez kabel do masy, niz miedzy elektrodami w
    swiecy.

  • 8. Data: 2010-03-15 12:45:16
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Michał Gut pisze:
    > doprecyzuje: kable WN

    doprecyzuję w tej budzie jest moduł zintegrowany co nie zmienia faktu
    którego też się domyślałem - że teraz są przebicia w tym module

  • 9. Data: 2010-03-15 12:46:07
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Michał Gut pisze:
    > bo zmieniajac swiece uszkodziles kable.
    > wsadz glowe pod maske jak pracuje na benzynie i sluchaj czy nie ma
    > pojedynczych cyknięć

    To powinienem wymienić i moduł i świecie na raz nie zmieniając przerwy ?

  • 10. Data: 2010-03-15 13:02:15
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > doprecyzuję w tej budzie jest moduł zintegrowany co nie zmienia faktu
    > którego też się domyślałem - że teraz są przebicia w tym module

    no to ja bym raczej na niego obstawial, szanse ze zmieniles swiece na nowe
    uszkodzone sa raczej nikle. zawsze mozesz kupic drugi komplet, wlozyc i jak
    nie poprawi sie to bedziesz mial wiedze ze moduł zdechł oraz bedziesz mial
    komplet swiec na zapas - nie zmarnuja sie.
    tak tez zrob - bedziesz mial pewnosc a moduł w twoim przypadku bedzie
    ksoztrowal 200-400 a swiece pewnie z 50